tromaktiko: Λευκωσία: Σε ισχύ από τις 4 Απριλίου σύστημα καταγραφής τηλεφωνικών κλήσεων στην Αστυνομία

Πέμπτη 31 Μαρτίου 2011

Λευκωσία: Σε ισχύ από τις 4 Απριλίου σύστημα καταγραφής τηλεφωνικών κλήσεων στην Αστυνομία



Τίθεται σε ισχύ από την ερχόμενη Δευτέρα 4 Απριλίου σύστημα καταγραφής τηλεφωνικών κλήσεων από και προς το Κέντρο Ελέγχου Μηνυμάτων του Αρχηγείου Αστυνομίας και τα επαρχιακά Κέντρα Ελέγχου Μηνυμάτων της Αστυνομίας, καθώς και των...
οδηγιών που δίνονται από μέλη της αστυνομικής δύναμης για διερεύνηση των όποιων παραπόνων γίνονται τηλεφωνικώς από πολίτες.

Μιλώντας σε δημοσιογραφική διάσκεψη, ο Αρχηγός Αστυνομίας, Μιχάλης Παπαγεωργίου εξέφρασε την πεποίθηση ότι με αυτό το σύστημα ''θα διασφαλίσουμε την άμεση, την άψογη ανταπόκριση των μελών μας και από την άλλη θα βεβαιωνόμαστε ότι οι καταγγελίες ή και τα παράπονα του όποιου πολίτη θα τυγχάνουν του καλύτερου δυνατού χειρισμού''.

Υπογράμμισε ότι ο χώρος που θα φυλάσσονται αυτά τα δεδομένα θα είναι απόλυτα ασφαλισμένος και δεν θα έχει κανένας πρόσβαση ''εκτός εάν έχει την εκ των προτέρων έγκριση του Αρχηγού Αστυνομίας και υπάρχει κάποιος αποχρών λόγος για να καταλήξουμε σε μια συνομιλία που έχει γίνει μεταξύ ενός πολίτη και της Αστυνομίας''.
Ανέφερε πως ''με το σύστημα αυτό θα καταγράφονται, θα φυλάσσονται, θα αξιολογούνται και θα αξιοποιούνται όταν χρειάζεται όλες οι τηλεφωνικές κλήσεις που γίνονται από και προς τα επαρχιακά Κέντρα Ελέγχου Μηνυμάτων και το Κέντρο Ελέγχου Μηνυμάτων του Αρχηγείου αλλά και οι οδηγίες που δίδονται για υλοποίηση των όποιων παραπόνων''.
Σημείωσε πως όταν ένας πολίτης παίρνει τηλέφωνο στην Αστυνομία, στο Κέντρο Ελέγχου Μηνυμάτων, η συνομιλία που θα έχει με τον αστυνομικό θα καταγράφεται έτσι ώστε να φαίνεται το τί έχει λεχθεί από τον πολίτη, πώς έχει συμπεριφερθεί το μέλος μας και κατά πόσον έχει επιληφθεί του όποιου παραπόνου έχει γίνει από τον πολίτη.
Όπως είπε ο κ. Παπαγεωργίου με αυτό τον τρόπο και με τη φύλαξη αυτών των συνομιλιών θα μπορεί αργότερα να ελεγχθεί η συμπεριφορά των μελών μας και κατά πόσον έτυχε του ενδεδειγμένου χειρισμού το όποιο παράπονο ή η όποια καταγγελία από μέρους πολίτη. Ανέφερε πως πέραν των συνηθισμένων κλήσεων και για πολλούς και διάφορους λόγους θα καταγράφονται εισερχόμενες και εξερχόμενες κλήσεις και από τους αριθμούς 112 και 199 που είναι οι δυο αριθμοί έκτακτης ανάγκης.

Ο κ. Παπαγεωργίου υπογράμμισε πως ''έχουν γίνει όλες οι αναγκαίες διαδικασίες πριν φθάσουμε σε αυτό το σημείο. Έχουμε μελετήσει κατά πόσον αυτό το σύστημα προσκρούει στην υφιστάμενη νομοθεσία ή κατά πόσον παραβιάζει προσωπικά δεδομένα του όποιου πολίτη. Εχουμε βεβαιωθεί ότι δεν προσκρούει στη νομοθεσία και ούτε παραβιάζει προσωπικά δεδομένα'', επεσήμανε.

Ο Αρχηγός Αστυνομίας ανέφερε πως ''προσπαθούμε να επεκτείνουμε ακόμα περισσότερο το σύστημα. Στόχος μας ήταν και είμαστε στη διαδικασία υλοποίησής του το σύστημα να καλύψει όλους ανεξαίρετα τους αστυνομικούς σταθμούς, τμήματα, γραφεία, κλάδους όπου μπορεί το κοινό να επικοινωνεί και να κάνει παράπονα''.

''Επιπρόσθετα'', είπε, ''πέραν των τηλεφωνικών κλήσεων να καταγράφονται ακόμα και οι οδηγίες που δίνονται μέσω ασυρμάτου από τα μέλη μας, έτσι ώστε το σύστημα να είναι απόλυτα ολοκληρωμένο: η καταγγελία ή το παράπονο του πολίτη, ποιές οδηγίες ενδεχόμενα δόθηκαν σε συναδέλφους μέσω τηλεφώνου αλλά και ποιές οδηγίες δίδονται μέσω ασυρμάτου έτσι ώστε να διασφαλίσουμε την έγκαιρη, σωστή αποτελεσματική διερεύνηση της κάθε καταγγελίας και του κάθε παραπόνου που γίνεται από πλευράς πολίτη''.

Μόνιμος και αδιαπραγμάτευτος στόχος μας είναι η συνεχής αναβάθμιση της Αστυνομίας αλλά και της κάθε υπηρεσίας που προσφέρει η Αστυνομία προς το κοινό, υπογράμμισε ο κ. Παπαγεωργίου.

Είπε εξάλλου πως ''πριν λίγες μέρες αρχίσαμε ακόμα μια προσπάθεια να αναβαθμίσουμε τις υπηρεσίες που προσφέρονται από κάθε τμήμα, κάθε μονάδα, κάθε επαρχία της Αστυνομίας και κάθε φύση υπηρεσίας που προσφέρεται. Μέχρι σήμερα έχουν διαπιστευτεί όλα τα εργαστήρια της εγκληματολογικής υπηρεσία με τα διεθνώς αναγνωρισμένα πρότυπα ποιότητας και στόχος μας είναι εάν μπορέσουμε στο εγγύς μεσοπρόθεσμο, μακροπρόθεσμο μέλλον αυτά τα πρότυπα ποιότητας να τα υιοθετήσουμε σε όλη την Αστυνομία αλλά και σε όλα τα καθήκοντα που εκτελεί η Αστυνομία και όλες τις υπηρεσίες που προσφέρει η Αστυνομία'', ανέφερε.

Απαντώντας σε ερώτηση ο κ. Παπαγεωργίου επεσήμανε πως «η καταγραφή των κλήσεων θα είναι σε απόλυτα ασφαλισμένο μέρος διπλο-τριπλοκλιδωμένο και δεν θα έχει πρόσβαση κανένας ούτε και οι αστυνομικοί διευθυντές εκτός εάν έχουν την έγκριση του Αρχηγού Αστυνομίας».

Ερωτηθείς για την απόφαση της ΠΑΣΥΔΥ και του Συνδέσμου Αστυνομίας Κύπρου (ΣΑΚ) για ένταξη των μελών της Αστυνομίας, που περιλαμβάνουν και τα μέλη της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Κύπρου, στην ΠΑΣΥΔΥ από την 1η Μαϊου 2011, ο κ. Παπαγεωργίου είπε πως ''από τη στιγμή που μια ενέργεια, μια συμπεριφορά είναι στα πλαίσια της νομιμότητας είναι και καλοδεχούμενη, ευπρόσδεκτη, θα τη σεβαστούμε και θα κάνουμε ότι είναι δυνατόν για να πετύχει αυτή η απόφαση. Αυτή ήταν πάγια η θέση μας'', ανέφερε.

Έχουμε το θάρρος και εκφέρουμε τις απόψεις μας εάν έχουμε διαφορετική διάσταση απόψεων. Το κάναμε κατ' επανάληψη και έχουμε κριθεί και επικριθεί από μέλη μας ή από ΜΜΕ, είπε και έφερε ως παράδειγμα το θέμα της παράτασης του ορίου αφυπηρέτησης.

''Είχαμε το θάρρος, εκφράσαμε τη διαφορετική μας άποψη, είχαμε επισημάνει τις πιθανές συνέπειες από μια τέτοια παράταση. Από τη στιγμή όμως που η Βουλή των Αντιπροσώπων ψήφισε αυτή τη νομοθεσία όχι μόνο τη σεβαστήκαμε αλλά κάναμε ότι ήταν δυνατόν έτσι ώστε αυτή η απόφαση της πολιτείας να επιτύχει κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο'', κατέληξε.
Πηγή: ΚΥΠΕ
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!