Ωδή στην πρακτικότητα!
Φέροντας τη… ρετσινιά του αυτοκινήτου για τον υδραυλικό ή κάποιον άλλον επαγγελματία, τα στέισον βάγκον οχήματα ήταν παρεξηγημένα κάποτε στη χώρα μας. Τελευταία όμως, τα πράγματα αλλάζουν, τα....
Φέροντας τη… ρετσινιά του αυτοκινήτου για τον υδραυλικό ή κάποιον άλλον επαγγελματία, τα στέισον βάγκον οχήματα ήταν παρεξηγημένα κάποτε στη χώρα μας. Τελευταία όμως, τα πράγματα αλλάζουν, τα....
ταμπού πάνε περίπατο και τα μάτια ανοίγουν μπροστά σε αυτό που χρόνια τώρα αμερικανοί και ευρωπαίοι αγοραστές είδαν στα οχήματα αυτής της ιδιαίτερης κατηγορίας: την κορυφαία πρακτικότητα!
Η πρακτικότητα που εξασφαλίζουν αυτά τα οχήματα άρχισε να τα κάνει ιδιαίτερα δημοφιλή ανάμεσα στους οικογενειάρχες, αλλά και τους χομπίστες. Η ιδέα φυσικά αναπτύχθηκε και από όλες τις άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, Ευρωπαϊκές και μη.
Στέισον αμάξωμα προσφέρουν πλέον μερικά μοντέλα ακόμα και της μικρής κατηγορίας, ενώ τα περισσότερα μικρομεσαία δεν λείπουν από την κατηγορία. Τα μεσαία στέισον βέβαια, αποτελούν σημείο αναφοράς για τους χώρους τους. Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι το ποσοστό πωλήσεων στέισον αμαξώματος ξεπερνά το 60% στην μεσαία κατηγορία!
Οι περισσότεροι κατασκευαστές σήμερα φροντίζουν να δίνουν ιδιαίτερα ονόματα στις στέισον εκδόσεις των μοντέλων τους (Combi, Touring, Estate, Tourer, Sports Tourer, Cross Sport κ.α.). Στη χώρα μας το σύνδρομο… της κούρσας, είχε κρατήσει για καιρό τα στέισον στην αφάνεια. Τα πράγματα όμως αλλάζουν και πραγματικά θέλει προσπάθεια για να μην μπορέσει κάποιος να δει την πρακτικότητα και τις ικανότητες ενός στέισον. Οι εταιρείες ρίχνουν ιδιαίτερο βάρος στα στέισον και φροντίζουν μέσω της κομψής σχεδίασης και των έξυπνων λύσεων, με τα οποία τα εφοδιάζουν, να τονίζουν τη σημαντικότητά τους για τον οικογενειάρχη, αλλά και τον χομπίστα που θέλει χώρους! Μάλιστα, τα στέισον μοντέλα τις περισσότερες φορές, εξελίσσονται παράλληλα με τις συμβατικές εκδόσεις και δεν αποτελούν απλά ένα μικρό, μικρομεσαίο ή μεσαίο μοντέλο με ένα κουτί στο πίσω μέρος τους.
Οι κατασκευαστές φροντίζουν να εφοδιάζουν τα στέισον μοντέλα τους με τεχνολογίες που θα κάνουν ακόμη πιο εύκολη τη ζωή των αγοραστών τους. Μια από τις τελευταίες ιδέες που αρχίζει να εφαρμόζεται, είναι το συρόμενο πάτωμα του χώρου αποσκευών, που βγαίνει μέχρι έξω για να φορτωθεί ένα βαρύ αντικείμενο και μετά να σπρωχθεί με άνεση μέχρι μέσα! Επίσης υπάρχουν δίχτυα συγκράτησης αντικειμένων, αλλά και διαχωρισμού του χώρου αποσκευών από εκείνου των επιβατών. Το ηλεκτρικό άνοιγμα και κλείσιμο της πίσω πέμπτης πόρτας είναι μια καινοτομία που συναντάμε στα πιο πολυτελή και ακριβά στέισον οχήματα.
Τα στέισον βάγκον της ελληνικής αγοράς
ΜΙΚΡΑ:
- Seat Ibiza ST
- Skoda Fabia Reflex
- Peugeot 207 SW
ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΑ:
- Οpel Astra Sports Tourer
- Renault Megane Estate
- Kia Cee´d SW
ΜΕΣΑΙΑ:
- Skoda Octavia5 Combi
- Οpel Insignia Sports Tourer
- Volvo V50
- VW Passat Variant
- ΒΜW Σειρά 3 Touring
- Citroen C5 Break
- Audi A4 Avant
- Μercedes C-Class Estate
- Τoyota Avensis Cross Sport
- Saab 9-3 Sport Hatch
- Volvo V60
Πηγή: autotriti.gr
Η πρακτικότητα που εξασφαλίζουν αυτά τα οχήματα άρχισε να τα κάνει ιδιαίτερα δημοφιλή ανάμεσα στους οικογενειάρχες, αλλά και τους χομπίστες. Η ιδέα φυσικά αναπτύχθηκε και από όλες τις άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, Ευρωπαϊκές και μη.
Στέισον αμάξωμα προσφέρουν πλέον μερικά μοντέλα ακόμα και της μικρής κατηγορίας, ενώ τα περισσότερα μικρομεσαία δεν λείπουν από την κατηγορία. Τα μεσαία στέισον βέβαια, αποτελούν σημείο αναφοράς για τους χώρους τους. Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι το ποσοστό πωλήσεων στέισον αμαξώματος ξεπερνά το 60% στην μεσαία κατηγορία!
Οι περισσότεροι κατασκευαστές σήμερα φροντίζουν να δίνουν ιδιαίτερα ονόματα στις στέισον εκδόσεις των μοντέλων τους (Combi, Touring, Estate, Tourer, Sports Tourer, Cross Sport κ.α.). Στη χώρα μας το σύνδρομο… της κούρσας, είχε κρατήσει για καιρό τα στέισον στην αφάνεια. Τα πράγματα όμως αλλάζουν και πραγματικά θέλει προσπάθεια για να μην μπορέσει κάποιος να δει την πρακτικότητα και τις ικανότητες ενός στέισον. Οι εταιρείες ρίχνουν ιδιαίτερο βάρος στα στέισον και φροντίζουν μέσω της κομψής σχεδίασης και των έξυπνων λύσεων, με τα οποία τα εφοδιάζουν, να τονίζουν τη σημαντικότητά τους για τον οικογενειάρχη, αλλά και τον χομπίστα που θέλει χώρους! Μάλιστα, τα στέισον μοντέλα τις περισσότερες φορές, εξελίσσονται παράλληλα με τις συμβατικές εκδόσεις και δεν αποτελούν απλά ένα μικρό, μικρομεσαίο ή μεσαίο μοντέλο με ένα κουτί στο πίσω μέρος τους.
Οι κατασκευαστές φροντίζουν να εφοδιάζουν τα στέισον μοντέλα τους με τεχνολογίες που θα κάνουν ακόμη πιο εύκολη τη ζωή των αγοραστών τους. Μια από τις τελευταίες ιδέες που αρχίζει να εφαρμόζεται, είναι το συρόμενο πάτωμα του χώρου αποσκευών, που βγαίνει μέχρι έξω για να φορτωθεί ένα βαρύ αντικείμενο και μετά να σπρωχθεί με άνεση μέχρι μέσα! Επίσης υπάρχουν δίχτυα συγκράτησης αντικειμένων, αλλά και διαχωρισμού του χώρου αποσκευών από εκείνου των επιβατών. Το ηλεκτρικό άνοιγμα και κλείσιμο της πίσω πέμπτης πόρτας είναι μια καινοτομία που συναντάμε στα πιο πολυτελή και ακριβά στέισον οχήματα.
Τα στέισον βάγκον της ελληνικής αγοράς
ΜΙΚΡΑ:
- Seat Ibiza ST
- Skoda Fabia Reflex
- Peugeot 207 SW
ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΑ:
- Οpel Astra Sports Tourer
- Renault Megane Estate
- Kia Cee´d SW
ΜΕΣΑΙΑ:
- Skoda Octavia5 Combi
- Οpel Insignia Sports Tourer
- Volvo V50
- VW Passat Variant
- ΒΜW Σειρά 3 Touring
- Citroen C5 Break
- Audi A4 Avant
- Μercedes C-Class Estate
- Τoyota Avensis Cross Sport
- Saab 9-3 Sport Hatch
- Volvo V60
Πηγή: autotriti.gr