tromaktiko: Φόροι, ΦΠΑ και ΔΕΗ και αει σιχτιρ

Πέμπτη 10 Μαρτίου 2011

Φόροι, ΦΠΑ και ΔΕΗ και αει σιχτιρ



Μισό λεπτό για να το καταλάβω καλά! Άκουγα στον Παπαδάκη το πρωί (όσο πρόλαβα δηλαδή γιατί έπρεπε να φύγω για δουλειά) έναν εκπρόσωπο εταιρείας παροχής ρεύματος (όχι της ΔΕΗ, άλλης) μετά την απελευθέρωση της αγοράς.


Έλεγε λοιπόν ότι δίνει ρεύμα (εκτός ΔΕΗ είπαμε, έτσι;) το οποίο δίνει με 16% έκπτωση στην κατανάλωση τετραμήνου στον καταναλωτή. Π.χ. αν κάνεις 200 euro ρεύμα το τετράμηνο είναι σχεδόν 30 euro μείον. Δλδ 100 euro περίπου το χρόνο (στρογγυλοποίηση προς χάριν της κατανάλωσης που αλλάζει σε συγκεκριμένους μήνες). Αυτό το ποσό είναι μείον στον καταναλωτή, μείον στην εταιρία παροχής. Φυσικά η εταιρία παροχής δεν είναι φιλανθρωπικό ίδρυμα. Που σημαίνει ότι έχει ΚΑΙ κέρδος παρόλο το μείον 16%!!!Κι έρχομαι και ρωτάω (και αρχίζω να ανεβάζω θερμοκρασία). Καλά, με ποιανού το δίκτυο διανέμει ρεύμα αυτή και όποια τρίτη εταιρία πουλάει πλέον ρεύμα; Έκανε δικές της επενδύσεις; Και ακούω τον καλοντυμμένο επιχειρηματία να λέει: ΜΕ ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΗΣ ΔΕΗ. Δηλαδή μετρητές, καλώδια, σύρματα κλπ της ΔΕΗ. Της δικής μας ΔΕΗ που την πληρώνουμε όλα αυτά τα χρόνια!
Και λέω: Για κάτσε ρε φίλε. Δηλαδή μου πουλάς ρεύμα (με έκπτωση ο γκουβαρντάς) που εγώ και άλλα 10.000.000 Έλληνες έχουν πληρώσει όλα αυτά τα χρόνια για να στηθούν εργοστάσια και δίκτυα “με έκπτωση”; Δηλαδή κερδίζεις πάνω σε αυτό που εγώ έχτισα, συντηρώ (ακόμη) και με χρεώνεις και από πάνω; Που έχω πληρώσει με χίλιους δύο άμεσους και έμμεσους φόρους; Δηλαδή εσύ δημιουργείς κέρδος, εγώ χάνω. Εγώ πότε θα κάνω απόσβεση της επένδυσης όλων αυτών των ετών;;;;
Κι εσύ ΔΕΗ πως και δίνει αυτός με 16% έκπτωση και εσύ δεν το έκανες αλλά όλο αύξανες τα τιμολόγια και έβγαινες και κερδοφόρα; Πως αυτός κερδίζει και εσύ κλαίγεσαι ότι δεν βγαίνουμε; Πως είναι δυνατόν να μιλάμε για κέρδη και ζημιές της ΔΕΗ και αυτός να βγαίνει και να πουλάει με τρελλή έκπτωση και να βγάζει και κέρδος?!?!?!?!?!?!
Πουλάς ΔΕΗ αυτό που εγώ έχτισα και είμαι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΜΕΤΟΧΟΣ στη ΔΕΚΟ σου και αφήνεις να με χρεώνουν και από πάνω; Και εάν κάνω συμβόλαιο μαζί τους να μου πάρουν το κεφάλι αν τους πληρώσω καθυστερημένα;
Είμαστε καλά ή να βάλω τις φωνές; Ακόμα καθόμαστε; Και μου ζητάτε να πληρώνω φόρους και ΦΠΑ για να μπορείτε εσείς να βοηθάτε τρίτους να χτίζουν επιχειρήσεις πάνω στις δικές μου πλάτες και ιδρώτα και στερήσεις; Και να νιώθω και χαρούμενος για την “έκπτωση”;
Μην πιάσω ακόμη και τις επενδύσεις για τα φωτοβολταϊκά. Γιατί αφού απευθερώθηκε η αγορά ΔΕΝ μπορεί κάτι θα παιχτεί και εκεί για όσους πουλάνε ρεύμα στη ΔΕΗ ή στον οποιοδήποτε τρίτο “πάροχο” στο μέλλον. Σαν να βλέπω να στήνεται και εκεί ένα δίκτυο το οποίο θα περάσει “με κάποιο τρόπο” σε “μεγάλους”. Αλλά αυτό είναι άλλο θέμα.

http://denplironofpa.wordpress.com/2011/03/10/foroi-fpa-deh-kai-aei-sixtir/


     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!