Ο κ. Βενιζέλος υπενθύμισε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη το πρόγραμμα ναυπήγησης πυραυλακάτων, "για το οποίο έχουν καταβληθεί ήδη σημαντικά ποσά, χωρίς να έχουν παραληφθεί οι τρεις τελευταίες πυραυλάκατοι" και σημείωσε ότι η ομαλή πορεία των Ναυπηγείων Ελευσίνας "συνδυάζεται και με τις υπό εξέλιξη διαπραγματεύσεις για νέα προγράμματα διακρατικού χαρακτήρα, με κύριο αυτό που αφορά τις φρεγάτες του Πολεμικού Ναυτικού, στο πλαίσιο των πραγματικών επιχειρησιακών αναγκών του Πολεμικού Ναυτικού και των δημοσιονομικών δυνατοτήτων της χώρας".
Το υπουργείο Εθνικής Άμυνας έδωσε στη δημοσιότητα επιστολή του κ. Βενιζέλου προς τον πρόεδρο των Ναυπηγείων Ελευσίνας Ν. Ταβουλάρη της 24ης Φεβρουαρίου 2011, στην οποία αναφέρεται στις ενέργειες του ιδίου και του υπουργείου για την υποστήριξη των Ναυπηγείων, καλώντας και τα Ναυπηγεία να συμβάλλουν προς την κατεύθυνση αυτή.
Στην επιστολή αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής:
«Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας καταβάλλει του τελευταίους μήνες τεράστιες προσπάθειες προκειμένου να υποστηριχθούν τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, αλλά και το Νεώριο Σύρου, προσπάθειες που υπερβαίνουν κατά πολύ τα όρια των αρμοδιοτήτων του καθώς το υπουργείο Εθνικής Άμυνας είναι κατ’ ουσίαν ο βασικός εντολέας και πιστωτής των Ναυπηγείων Ελευσίνας.
Ως προς την ΒΑΕ (σ.σ.: εννοεί τη βρετανική εταιρεία με την οποία συνεργάζονται τα Ναυπηγεία για τη ναυπήγηση των πυραυλακάτων τύπου SUPER VITA) οφείλω να σημειώσω τα εξής: Έως τη στιγμή που ανακοινώθηκε η πρόθεση της ΒΑΕ να καταγγείλει τη σύμβαση συνεργασίας μαζί σας ουδέποτε μας είχατε ενημερώσει για την ύπαρξη τέτοιου προβλήματος. Παρόλα αυτά, ο Γενικός Διευθυντής της ΓΔΑΕΕ και με επιστολή του και σε συνάντηση με τους εκπροσώπους της ΒΑΕ, δήλωσε την ετοιμότητα του ΥΠΕΘΑ να διαχωριστούν οι επόμενες πληρωμές ώστε η ΒΑΕ να εξοφλείται απευθείας από το ΥΠΕΘΑ.
Επιπλέον, εγώ προσωπικά ζήτησα τόσο από τον Πρέσβη του Ηνωμένου Βασιλείου από την Αθήνα, όσο και από τον Βρετανό ομόλογο μου σε συνάντηση μαζί του στο Abu Dhabi να παρέμβουν στην BAE ώστε αυτή να μην πραγματοποιήσει την απειλή της καταγγελίας της σύμβασης για να υπάρχει το χρονικό περιθώριο αναζήτησης μιας λύσης. Άρα το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας έκανε όλα όσα μπορούσε για το θέμα αυτό και παραπάνω από αυτά.
Ως προς το μείζον ζήτημα της συνεργασίας σας με την γαλλική πλευρά και την DCNS ( αφορά στο πρόγραμμα των νέων φρεγατών), οφείλω επίσης να σημειώσω ότι μετά τις συναντήσεις που είχαμε από κοινού με εσάς και τον κ. Boissier πραγματοποιήθηκαν δύο διαδοχικές συναντήσεις μου (1 και 22.2.2011) με τον Πρέσβη της Γαλλικής Δημοκρατίας στην Αθήνα και τον Πρόεδρο της DCNS κατά τη διάρκεια των οποίων άσκησα την μέγιστη δυνατή πίεση ώστε η DCNS να διευκολύνει τα Ναυπηγεία Ελευσίνας με κάθε δυνατό τρόπο (ανάθεση εργασιών, συμμετοχή στο κεφάλαιο κ.ο.κ.). Ο κ. Boissier μου κατέστησε σαφές ότι τέτοιες κινήσεις μπορούν να γίνουν από την πλευρά τους μόνο μετά τη σύναψη της διακυβερνητικής συμφωνίας για τις φρεγάτες. Αυτό όμως, όπως αντιλαμβάνεσθε, απαιτεί έναν εύλογο χρόνο λόγω των πολύπλοκων διαπραγματεύσεων που πρέπει να ολοκληρωθούν και των κοινοβουλευτικών διαδικασιών που πρέπει να εφαρμοστούν για λόγους διαφάνειας.
Η ΓΔΑΕΕ και το ΓΕΝ έχουν λάβει οδηγίες μου να αντιμετωπίσουν τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και το Νεώριο με τον πιο φιλικό τρόπο προστατευομένων πάντοτε των συμφερόντων του Δημοσίου. Αντιμετωπίζουμε με θετική διάθεση όλες τις προτάσεις σας για τα σχήματα μελλοντικών πληρωμών ως προς το πρόγραμμα των πυραυλακάτων. Όλες όμως αυτές οι προτάσεις προϋποθέτουν πως το Πολεμικό Ναυτικό θα παραλάβει τελικά τα πλοία του από τα Ναυπηγεία σας που πρέπει να διατηρούν την ανάλογη φερεγγυότητα και προοπτική. Γι΄ αυτό επέμενα και επιμένω στην ανάγκη να παρουσιάσετε προς τα συναρμόδια Υπουργεία, προς τις τράπεζες και προς τους πιστωτές σας ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα ανασυγκρότησης.
Για τα ζητήματα αυτά έχω ενημερώσει τον Πρωθυπουργό και τον Υπουργό Οικονομικών προς τους οποίους και κοινοποιώ τόσο την επιστολή σας όσο και την απάντηση μου. Η Κυβέρνηση βοηθά κατά τρόπο που δεν νομίζω να τον έχετε συνηθίσει στο παρελθόν. Πρέπει όμως, αγαπητέ κύριε Ταβουλάρη, να βοηθήσουν και τα Ναυπηγεία Ελευσίνας τον εαυτό τους προς όφελος τους και κυρίως προς όφελος των εργαζομένων που αγωνιούν».