tromaktiko: Ο σκηνοθέτης Πήτερ Σιάγκας μιλάει για τις ελληνικές ρίζες

Πέμπτη 10 Μαρτίου 2011

Ο σκηνοθέτης Πήτερ Σιάγκας μιλάει για τις ελληνικές ρίζες



Ο διάσημος τηλεοπτικός σκηνοθέτης, Πήτερ Σιάγκας, κάνει τους Έλληνες υπερήφανους με τις αμέτρητες διαφημίσεις...
και τα επιτυχημένα τηλεοπτικά του προγράμματα. Παράλληλα ετοιμάζει μια καινούργια παρωδία-κωμωδία για τον Ιούνιο με τίτλο


“Fists of Kill”. Ο σκηνοθέτης από την Ατλάντα μιλάει αποκλειστικά στον Greek Reporter για την οικογενειά του, την επαγγελματική του πορεία και φυσικά για τις ελληνικές του ρίζες.

Από ποιο μέρος της Ελλάδας κατάγονται οι γονείας σας;

Ο πατέρας μου απο τη Ζαχάρω, κάπου κοντά στην Καλαμάτα, και η μητέρα μου από το Περδικονέρι, κοντά στο χωριό Τρόπαια..

Ξεκινήσατε την καριέρεα σας ως σκηνοθέτης ή ασχοληθήκατε αρχικά με κάτι διαφορετικό;
Εργάστηκα σε στούντιο σύνταξης και μοντάζ για να μπορώ να μοντάρω δωρεάν τις ταινίες μου. Ήταν ένα καλός τρόπος να κερδίζω τα προς το ζην και να αποκτώ εμπειρίες.

Πιστεύετε ότι πρέπει κάποιος που θέλει να γίνει σκηνοθέτης να πάει σε κάποια σχολή ή να διαθέσει τα χρήματα του για την παραγωγή της πρώτης του ταινίας;
Πιστεύω ότι στις σχολές διδάσκεται κανείς τους σωστούς τρόπους σκηνοθεσίας ταινιών και την ομαδική εργασία μεταξύ ατόμων με κοινά ενδιαφέροντα.

Η οικογένειά σας στήριξε την επιλογή σας;
Περίπου. “Πώς θα κερδίσεις χρήματα από μια ταινία;”, αυτό είπαν. Εντέλει, όμως, το αποδέχτηκαν.

Ποιο σκηνοθετικό ύφος θαυμάζετε περισσότερο;
Μου αρέσει να βελτιώνω σκηνές με όρια. Όταν οι ηθοποιοί μπορούν να ορίσουν τα λόγια τους, η σκηνή φαίνεται πιο αληθινή.

Ποιο είδος σας αρέσει περισσότερο;
Η κωμωδία.

Προτιμάτε την τηλεόραση από τον κινηματογράφο;
Μιλαμε για δύο τελείως διαφορετικά είδη. Το καθένα έχει κάτι το ξεχωριστό.

Ποιο έργο που είδατε πρόσφατα σας άρεσε πραγματικά;
Μου άρεσε πολύ το “The Fighter”. Η τελειότητα των χαρακτήρων έκανε τις σκηνές να φαίνονται σε εμένα αστείες, αν και δεν πρόκειται για κωμωδία.

Με ποια λέξη θα περιγράφατε το στυλ σας;
Με το ταλέντο…ήρεμο. Με το συνεργείο…απαιτητικό.

Όλοι έχουμε ακούσει την cliché φράση, η λάμψη του Hollywood είναι απατηλή. Εσείς συμφωνείτε;
Φυσικά. Πρόκειται για μια ολόκληρη περιοχή όπου όλα είναι φαινομενικά και απατηλά.

Τι αναζητάτε σε έναν ηθοποιό;
Ψάχνω ανθρώπους που θα ενσαρκώσουν τους χαρακτήρες και θα ακούν τους άλλους χαρακτήρες χωρίς να προφέρουν απλώς λέξεις και φράσεις.

Ποια συμβουλή θα δίνατε σε ηθοποιούς που ετοιμάζονται για μια audition;

Θα τους έλεγα να κρατήσουν την ενέργεια τους μέχρι να ξεκινήσει η audition, να διατηρήσουν την ηρεμία τους, να περιμένουν τις κατευθυντήριες γραμμές. Η προσοχή είναι ένα πολύ σημαντικό ταλέντο.

Ποια η σχέση σας με τις ελληνικές σας ρίζες;
Μεγάλη. Η πρώτη λέξη που μου έρχεται στο μυαλό όταν περιγράφω τον εαυτό μου είναι “Έλληνας”.

Θα σκηνοθετούσατε ποτέ ταινία στην Ελλάδα;
Ναι, βέβαια, αν και έχω ακούσει φρικτά πράγματα για την αργοπορία και την έλλιψη οργάνωσης των συνεργείων στην Ελλάδα.

Είναι αλήθεια ότι υπήρξατε μοντέλο της Coca-Cola σε διαφήμιση που μέχρι και σήμερα προβάλλεται σε ολόκληρο τον κόσμο;
Εκανα πολλές έντυπες διαφημίσεις, μεταξύ των οποίων και αυτή της Coca-Cola. Δεν θεωρώ τον εαυτό μου καλό ηθοποιό. Είχα απλώς ωραίο χαμόγελο και κρατούσα καλά το προϊόν. Έμαθα, όμως, από μικρός πώς λειτουργεί το σύστημα και πόσο αναγκαίο είναι το ταλέντο για μια καλή ερμηνεία.

Έχετε πάει ποτέ στην Ελλάδα;
Έχω παέι περίπου 15 φορές. Περνούσα εκεί τις διακοπές μου ως παιδί. Τελευταία φορά ήμουν εκεί πριν από τρία χρόνια.

Ποιος έχει επηρεάσει περισσότερο την επαγγελματική σας πορεία;
Η υπεύθυνη ενός πρακτορείου που με ανέλβε. Μου έδωσε πολλές χρήσιμες συμβουλές και μου έμαθε να κυνηγάω διαρκώς το στόχο μου.

Ποια εμπειρία θα σας μείνει αξέχαστη;
Ως ηθοποιός, θυμάμαι κάποια φορά που μου είχαν πει (όταν είχα μπερδευτεί με αυτά που έπρεπε να κάνω) ότι έπρεπε απλώς να κάτσω και να δείξω όμορφος. Ήταν μια άσχημη εμπειρίαι. Μια άλλη, όμως, θετική αυτή τη φορά θα μου μείνει αξέχαστη γιατί κάποτε τσακώθηκα με έναν διάσημο για να υποστηρίξω την άποψη μου και στην πορεία αποδείχτηκα σωστός και αποτελεσματικός.

Τι σας αρέσει να κάνετε εκτός δουλειάς;
Μου αρέσει το φαγητό. Εάν δεν ήμουν σκηνοθέτης, θα είχα σχοληθεί σίγουρα επαγγελματικά με την μαγειρικήI

Ακούτε ελληνική μουσική; Ποιος είναι ο αγαπημένος σας καλλιτέχνης;
Μεγάλωσα ακούγοντας ελληνική μουσική. Άκουγα παντού ελληνική μουσική, στο σπίτι, στο αυτοκίνητο. Ακόμα ακούω. Ο αγαπημένος μου είναι ο Πλούταρχος.

Έχετε δημιοργήσει πολλή καλή φήμη ως σκηνοθέτης διαφημίσεων. Θα συνεχίσετε με αυτό ή θα αφοσιωθείτε στην τηλεόραση και την παραγωγή ταινιών στο μέλλον;

Βαριέμαι εύκολα και παράλληλα αγαπάω όλα τα είδη. Οι διαφημίσεις είναι μια καλή επιλογή, γιατί διαρκούν λίγες εβδομάδες και έχουν καλές αμοιβές. Η τηλεόραση έχει πλάκα και σε βοηθάει να αναπτύξεις δεσμούς τους συνεργάτες σου. Θα κάνω ό,τι μου ζητήσουν να κάνω.
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!