(Σχετικά με το άρθρο Φυλακές: Η Μεταρρύθμιση Ενός Θεσμού που Απέτυχε…)
Κατ' αρχήν, όποιος καταλαβαίνει τι θέλει να πει ο ποιητής στις παρ. 1 & 6, ας μου το πεί...
(1. Στην κατάργηση της έννοιας της εξατομίκευσης της μεταχείρισης και όλων των συναφών θεσμών που δημιουργούν διακρίσεις και ανισότητες, ενόψει μιας δήθεν προσαρμογής της ποινής στις ανάγκες βελτίωσης του κρατούμενου. 6. Στη μεταβολή της λειτουργικής αποστολής του προσωπικού της φυλακής από τον ενεργητικό ρόλο του αναμορφωτή προσωπικοτήτων, σε έναν πιο παθητικό ρόλο που θα συνίσταται στο να διευθετεί και να οργανώνει μέσα στη φυλακή τις απαραίτητες συνθήκες που θα επιτρέπουν τη διείσδυση μέσα σ’ αυτή και τη δράση πάνω στους τροφίμους της των μηχανισμών κοινωνικοποίησης.)
2. Στην ταξινόμηση των κρατουμένων κατά ομοειδείς κατηγορίες... - συμφωνώ.
3. Στη μετατροπή της φυλακής από τόπο στέρησης της ελευθερίας σε τόπο ελεγχόμενης ελευθερίας - το έχουμε δει κι αυτό, με τους βαρυποινίτες που πέρνουν άδεια κι εξαφανίζονται / ληστεύουν / σκοτώνουν κ.λπ. - ευχαριστώ, να μας λείπει...
5. Στην εξασφάλιση εργασίας σε όλους και την υπαγωγή του εργαζόμενου κρατούμενου και της οικογένειάς του στο σύστημα κοινωνικών ασφαλίσεων... - ΟΚ, εξασφάλισε εργασία και ασφάλεια πρώτα για όοοοολους τους άλλους, και τα ξαναλέμε.
Καλές οι μεγάλες ιδέες και τα υψηλά ιδανικά, η πραγματικότητα όμως (παγκοσμίως) είναι απλή: η ιδέα του σωφρονισμού έχει αποτύχει. Το ποσοστό των αποφυλακισθέντων που δεν ξανα-παρανομεί είναι δυστυχώς πολυ μικρό.
Κάποιοι θα πουν "μα δεν τους βοηθάμε να επανενταχθούν" - αυτό όμως προϋποθέτει οτι η "κακούργα κενωνία" αναλαμβάνει συλλογική ευθύνη για την παραβατική συμπεριφορά ορισμένων, κάτι που βρίσκω απαράδεκτο. Όπως έστρωσες, να κοιμηθείς...
Ρεαλιστικά το καλύτερο (το μόνο ίσως) που μπορούμε να πετύχουμε με τη φυλάκιση είναι η απομάκρυνση του ατόμου με παραβατική συμπεριφορά από το κοινωνικό σύνολο. Για δε τα ιδιαιτέρως βίαια εγκλήματα ο παραβάτης θα πρέπει να απομακρύνεται μόνιμα απ' το κοινωνικό σύνολο. Οτιδήποτε λιγότερο αποτελεί αποτυχία της κοινωνίας μας.
Αναγνώστης