Λυπάμαι αλλά δεν καταλαβαίνετε τον κόπο και την αγωνία τους όλη τη χρονιά λόγω της εξαντλητικής και ψυχοφθόρας διαδικασίας των πανελληνίων.
Στην εποχή σας αγαπητέ τα ποσοστά της ανεργίας ήταν χαμηλότατα και οι πανεπιστημιακές σχολές ήταν μετρημένες. Όποιος έμπαινε (και έβγαινε βεβαίως) αποκτούσε κύρος και εξασφαλισμένη θέση εργασίας είτε στον ιδιωτικό είτε στον δημόσιο τομέα. Όχι όπως τώρα που αν δεν έχεις 2 μεταπτυχιακά και 3 γλώσσες ή θείο στο δημόσιο, δεν έχεις στον ήλιο μοίρα (στην Ελλάδα πάντα, γιατί οι "απολίτιστοι" οι ξένοι για κάποιο λόγο δεν αντιμετωπίζουν τέτοια θέματα).
Δεν έχει σημασία αν θα πέσουν δύσκολα η εύκολα θέματα? Δηλαδή λέτε ότι είναι το ίδιο να ζητηθεί απ' τους μαθητές να γράψουν ποιός είναι ο αγαπημένος τους αθλητής και γιατί και το ίδιο να αναλύσουν τις κοινωνικοπολιτικές ανακατατάξεις που λαμβάνουν χώρα τη στιγμή που μιλάμε. Λυπάμαι αλλά στην πρώτη περίπτωση μέχρι και ο μεγαλύτερος τεμπέλης θα γράψει καλό βαθμό και θα ανέβουν οι βάσεις ενώ στη δεύτερη πολύ λίγα άτομα θα μπορέσουν έστω να μείνουν εντός θέματος και έτσι οι βάσεις θα πέσουν. Είναι τόσο απλό. Και προφανώς σε ένα τόσο παρωχημένο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια δεν μπορεί να υπάρξει μια μέση λύση και ενιαία κατεύθυνση.
Το πρόβλημα όπως πολύ σωστά λέτε είναι αλλού. Το γεγονός ότι πανελλαδικά υπήρξαν χαμηλές αποδόσεις και το γεγονός ότι κάθε χρόνο υπάρχουν παράπονα, για άλλο λόγο κάθε φορά, θα έπρεπε να σας προβληματίζει. Εσείς και οι συνάδελφοί σας - εκπαιδευτικοί στη δευτεροβάθμια - θεωρείτε τη δουλειά σας λειτούργημα ή απλά ένα μέσο για να βγάλετε τα προς το ζείν; Και εις πάσα περίπτωση αυτό που κάνετε είστε σίγουροι ότι το κάνετε καλά; Γιατί όταν είσαι σε ένα δρόμο και έρχονται κατά πάνω σου χίλια αυτοκίνητα δεν είναι αυτοί οι τρελοί που πάνε ανάποδα...
Οφείλετε να σκεφτείτε εάν ο τρόπος που διδάσκετε και η εκπαίδευση που προσφέρετε πιάνει τόπο και λειτουργεί θετικά στην εξέλιξη και στην ανάδειξη αυριανών επιστημόνων. Μήπως το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι που πάσχει και λειτουργεί με λάθος πρότυπα; Μήπως δεν θα έπρεπε να χρησιμοποιείτε τις λέξεις "μαθαίνετε" και "διαβάζετε" αλλά θα έπρεπε να σας απασχολούν περισσότερο η έννοιες "κατανοείτε" και "εφαρμόζετε";
Ένας αναγνώστης - φοιτητής ο οποίος διαπιστώνει κάθε χρόνο πως το επίπεδο ΠΑΙΔΕΙΑΣ, κριτικής σκέψης και η θέληση για μεταλαμπάδευση γνώσεων από τους ακαδημαϊκούς καθηγητές αλλάζει προς το χειρότερο.
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ