«Έξω πάτε καλά» είπαν με μια φωνή στους οινοπαραγωγούς της χώρας μας πάνω από 30 Αμερικανοί, Καναδοί και Ρώσοι επαγγελματίες που βρέθηκαν στην Ελλάδα για να επισκεφθούν τον ελληνικό αμπελώνα και να συμμετάσχουν σε ημερίδα που οργάνωσε την...
περασμένη Παρασκευή 3 Ιουνίου 2011 στο Ναύπλιο η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ) σε συνεργασία με τον Ελληνικό Οργανισμό Εξωτερικού Εμπορίου (ΟΠΕ).
Οι ξένοι επαγγελματίες, από τους χώρους της εμπορίας κρασιού (εισαγωγείς, διανομείς, καβίστες), της εστίασης (ιδιοκτήτες εστιατορίων και οινοχόοι), της εκπαίδευσης (σχολές τουριστικών επαγγελμάτων και οινοχοΐας) και της ενημέρωσης (δημοσιογράφοι οίνου), αναφέρθηκαν εκτενώς στη «νέα αντίληψη» που έχει εδραιωθεί, ειδικά στις ΗΠΑ, σε ό,τι αφορά το επώνυμο ελληνικό κρασί. «Εσείς μπορεί να μην το γνωρίζετε, αλλά αυτή τη στιγμή όλα τα καλά εστιατόρια της Νέας Υόρκης – όχι μόνο τα ελληνικά! – σπεύδουν να τοποθετήσουν ελληνικά κρασιά στις λίστες τους, γιατί αυτά είναι της μόδας», είπε στην ημερίδα ο Στηβ Όλσεν, ένας από τους πιο γνωστούς γευσιγνώστες των ΗΠΑ και επίσημος «Greek Wine Ambassador». Tο συμπόσιο ήταν το αποκορύφωμα της επίσκεψης στην Ελλάδα σημαντικών οινικών προσωπικοτήτων από τις τρεις μη ευρωπαϊκές αγορές-στόχους για το ελληνικό κρασί, μια δράση του προγράμματος προώθησης ελληνικών κρασιών σε Τρίτες χώρες στο πλαίσιο της Κοινής Οργάνωσης Αγοράς (ΚΟΑ) Οίνου, που βρίσκεται στο δεύτερο έτος εκτέλεσής του. Οι σύνεδροι είχαν την ευκαιρία να δουν το νέο, 45λέπτο βίντεο για το ελληνικό κρασί όπου παρουσιάζονται, στα αγγλικά, τα «Νew Wines of Greece», με το σλόγκαν «Yours to discover», ομπρέλα κάτω από την οποία γίνεται πλέον, οργανωμένα, η προβολή και η προώθηση του ελληνικού κρασιού στο εξωτερικό. «Αυτή, ναι, είναι η χώρα μου» δήλωσε, ενθουσιασμένος από την προβολή της ταινίας ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΠΕ, Αλκιβιάδης Καλαμπόκης. «Είμαστε σε πάρα πολύ καλό δρόμο», δήλωσε από την πλευρά του ο Σωτήρης Ιωάννου, πρόεδρος της ΕΔΟΑΟ. «Είναι η πρώτη φορά που ξένοι επαγγελματίες δεν αρκούνται στο να μας επαινέσουν για την ποιότητα των κρασιών που παράγουμε, αλλά έρχονται να μας διαβεβαιώσουν πως το ελληνικό κρασί έχει αποσπάσει πραγματικά μερίδια αγοράς στις χώρες τους και αποτελεί πλέον μετρήσιμη οντότητα». Τα θετικά, αυτά, αποτελέσματα οφείλονται στις αλλεπάλληλες ενέργειες προβολής που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια σε στοχευμένες αγορές του εξωτερικού, με καινοτόμες δράσεις όπως είναι η θέσπιση των «Greek Wine Ambassadors», δηλαδή διεθνούς κύρους οινικές προσωπικότητες, που μεταφέρουν τον ενθουσιασμό τους για το ελληνικό κρασί στους καταναλωτές της πατρίδας τους αλλά και με πιο συμβατικά μέσα όπως είναι η επίσημη διαδικτυακή πύλη www.NewWinesofGreece.com . Για διείσδυση του ελληνικού κρασιού στο Κεμπέκ και στο Οντάριο του Καναδά, μίλησαν οι εκεί «Πρεσβευτές» Βερονίκ Ριβέστ και Τζον Zάμπο, αντίστοιχα, ενώ για την ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά της Ρωσίας, όπου το ελληνικό κρασί έχει πολύ θετική εικόνα αναφέρθηκε ο επίσης «Πρεσβευτής» Μπίσο Ατανάσωφ. Όλοι οι ξένοι ειδικοί αναφέρθηκαν με έμφαση στο «δυνατό χαρτί» της οινικής Ελλάδας που δεν είναι άλλο από τις αυτόχθονες, γηγενείς ποικιλίες αμπέλου της χώρας. «Η ιδέα να προωθήσει η Ελλάδα όλα της τα κρασιά με αιχμή του δόρατος τις τέσσερις πιο γνωστές από αυτές, δηλαδή το ασύρτικο, το μοσχοφίλερο, το αγιωργίτικο και το ξινόμαυρο, είναι εκπληκτική», δήλωσε ο Νταγκ Φροστ, ένας από τους τρεις, μόνο, ανθρώπους στον κόσμο που κατέχουν ταυτόχρονα τον τίτλο του Master of Wine και του Master Sommelier. «Η χώρα σας παράγει πολύ όμορφα κρασιά και σύντομα αυτά θα είναι παγκοσμίως γνωστά», ολοκλήρωσε ο κ. Φροστ.
Οι ξένοι επαγγελματίες, από τους χώρους της εμπορίας κρασιού (εισαγωγείς, διανομείς, καβίστες), της εστίασης (ιδιοκτήτες εστιατορίων και οινοχόοι), της εκπαίδευσης (σχολές τουριστικών επαγγελμάτων και οινοχοΐας) και της ενημέρωσης (δημοσιογράφοι οίνου), αναφέρθηκαν εκτενώς στη «νέα αντίληψη» που έχει εδραιωθεί, ειδικά στις ΗΠΑ, σε ό,τι αφορά το επώνυμο ελληνικό κρασί. «Εσείς μπορεί να μην το γνωρίζετε, αλλά αυτή τη στιγμή όλα τα καλά εστιατόρια της Νέας Υόρκης – όχι μόνο τα ελληνικά! – σπεύδουν να τοποθετήσουν ελληνικά κρασιά στις λίστες τους, γιατί αυτά είναι της μόδας», είπε στην ημερίδα ο Στηβ Όλσεν, ένας από τους πιο γνωστούς γευσιγνώστες των ΗΠΑ και επίσημος «Greek Wine Ambassador». Tο συμπόσιο ήταν το αποκορύφωμα της επίσκεψης στην Ελλάδα σημαντικών οινικών προσωπικοτήτων από τις τρεις μη ευρωπαϊκές αγορές-στόχους για το ελληνικό κρασί, μια δράση του προγράμματος προώθησης ελληνικών κρασιών σε Τρίτες χώρες στο πλαίσιο της Κοινής Οργάνωσης Αγοράς (ΚΟΑ) Οίνου, που βρίσκεται στο δεύτερο έτος εκτέλεσής του. Οι σύνεδροι είχαν την ευκαιρία να δουν το νέο, 45λέπτο βίντεο για το ελληνικό κρασί όπου παρουσιάζονται, στα αγγλικά, τα «Νew Wines of Greece», με το σλόγκαν «Yours to discover», ομπρέλα κάτω από την οποία γίνεται πλέον, οργανωμένα, η προβολή και η προώθηση του ελληνικού κρασιού στο εξωτερικό. «Αυτή, ναι, είναι η χώρα μου» δήλωσε, ενθουσιασμένος από την προβολή της ταινίας ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΠΕ, Αλκιβιάδης Καλαμπόκης. «Είμαστε σε πάρα πολύ καλό δρόμο», δήλωσε από την πλευρά του ο Σωτήρης Ιωάννου, πρόεδρος της ΕΔΟΑΟ. «Είναι η πρώτη φορά που ξένοι επαγγελματίες δεν αρκούνται στο να μας επαινέσουν για την ποιότητα των κρασιών που παράγουμε, αλλά έρχονται να μας διαβεβαιώσουν πως το ελληνικό κρασί έχει αποσπάσει πραγματικά μερίδια αγοράς στις χώρες τους και αποτελεί πλέον μετρήσιμη οντότητα». Τα θετικά, αυτά, αποτελέσματα οφείλονται στις αλλεπάλληλες ενέργειες προβολής που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια σε στοχευμένες αγορές του εξωτερικού, με καινοτόμες δράσεις όπως είναι η θέσπιση των «Greek Wine Ambassadors», δηλαδή διεθνούς κύρους οινικές προσωπικότητες, που μεταφέρουν τον ενθουσιασμό τους για το ελληνικό κρασί στους καταναλωτές της πατρίδας τους αλλά και με πιο συμβατικά μέσα όπως είναι η επίσημη διαδικτυακή πύλη www.NewWinesofGreece.com . Για διείσδυση του ελληνικού κρασιού στο Κεμπέκ και στο Οντάριο του Καναδά, μίλησαν οι εκεί «Πρεσβευτές» Βερονίκ Ριβέστ και Τζον Zάμπο, αντίστοιχα, ενώ για την ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά της Ρωσίας, όπου το ελληνικό κρασί έχει πολύ θετική εικόνα αναφέρθηκε ο επίσης «Πρεσβευτής» Μπίσο Ατανάσωφ. Όλοι οι ξένοι ειδικοί αναφέρθηκαν με έμφαση στο «δυνατό χαρτί» της οινικής Ελλάδας που δεν είναι άλλο από τις αυτόχθονες, γηγενείς ποικιλίες αμπέλου της χώρας. «Η ιδέα να προωθήσει η Ελλάδα όλα της τα κρασιά με αιχμή του δόρατος τις τέσσερις πιο γνωστές από αυτές, δηλαδή το ασύρτικο, το μοσχοφίλερο, το αγιωργίτικο και το ξινόμαυρο, είναι εκπληκτική», δήλωσε ο Νταγκ Φροστ, ένας από τους τρεις, μόνο, ανθρώπους στον κόσμο που κατέχουν ταυτόχρονα τον τίτλο του Master of Wine και του Master Sommelier. «Η χώρα σας παράγει πολύ όμορφα κρασιά και σύντομα αυτά θα είναι παγκοσμίως γνωστά», ολοκλήρωσε ο κ. Φροστ.
kritinea.gr