tromaktiko: Το αίσχος των ξενοδοχείων!

Τρίτη 14 Ιουνίου 2011

Το αίσχος των ξενοδοχείων!



Πριν από μερικά λεπτά είχα μια συζήτηση με έναν φίλο μου σχετικά με το επίπεδο της ανεργίας στην Ελλάδα σε συνδυασμό με το γεγονός ότι σε ξενοδοχεία και beach bar δουλεύουν τόσοι πολλοί ξένοι.

Έτσι αποφάσισα να μοιραστώ μια εμπειρία μου μαζί σας. Πέρυσι το καλοκαίρι ψάχνοντας απελπισμένα για δουλεία βρήκα μια θέση ρεσεψιονιστ σε ξενοδοχείο της Χαλκιδικής.
Ξεκίνησα να δουλεύω εκεί γύρω στις 4 με 5 ημέρες την εβδομάδα.
Η πλειοψηφία των εργαζομένων ήταν αλλοδαποί (Ρουμανοι, Γερμανοί και Αγγλοι). Όταν έκανα μια συζήτηση με κάποιους απο αυτούς (νεα παιδιά όλοι) μου είπαν ότι ήταν φοιτητές τελοιόφοιτοι Τουριστικών Σπουδών και είχαν έρθει στην Ελλάδα για πρακτική και διακοπές μαζί. Οι άνθρωποι αυτοί δούλευαν από τις 8 το πρωί ως τις 10 το βραδυ με 2 δύωρα διαλείμματα (δηλαδή σύνολο ωρών 10 ημερησίως)και αμείβονταν με 250ευρώ.
Από την άλλη εγώ με τον άνθρωπο που είχα μιλήσει για την δουλειά δεν είχαμε αναφερθεί σε ακριβές ποσό μισθού, γιατί όπως μου είχε πει ότι 'αυτό είναι θέμα του λογιστηρίου, δεν παίρνουν όλοι τα ίδια χρήματα εδω μέσα. Δηλαδή ο καθένας πληρωνόταν ανάλογα με τα προσόντα του όπως μου είχε πει ο υπεύθυνος του ξενοδοχείου (πτυχίο πανεπιστημίου, ξένες γλώσσες κτλ).
Τρεις βδομάδες μετά την ημέρα που άρχισα να δουλεύω εκεί ήρθε η ώρα να πληρωθώ. Ο μισθός μου για 14 μέρες δουλειάς ήταν 180ευρω!!!!!!!!!! Όταν ζήτησα εξηγήσεις μου είπαν ότι η πρώτη μου βδομάδα δεν μετράει επειδή ήταν 'δοκιμαστική', και ο μισθός μου ήταν 20ευρω την ημέρα (οποτε 20ευρω επί 9 ημερες που μετρησαν αυτοι μας κάνει 180)....
Και μετά αναρωτιόμαστε γιατί είναι όλοι οι υπάλληλοι ξένοι στα ξενοδοχεία.. Διότι παίρνουν 250 ευρω και δουλεύουν διπλάσια απο εμένα. Είναι δυνατον εγω να ζήσω με 250 ευρω το μήνα? Από το ξενοδοχείο έφυγα έξαλλη και βέβαια τηλεφώνησα στην επιθεώρηση εργασίας Θεσσαλονίκης όπου μου ειπαν να απευθυνθώ στην επιθεώρηση εργασίας Χαλκιδικής. Το έκανα. Η απάντηση?? 'Υπάρχει μόνο 1 επιθεωρητής σε όλη την Χαλκιδική, ελάτε απο το γραφείο να κάνετε μια γραπτή καταγγελέια'. Το γραφείο τους γύρω στα 200χλμ μακριά (Πολύγυρος Χαλκιδικής). Δε χρειάζεται να πω ότι τα παράτησα μετα απο λίγο καιρό γιατί δεν έβρισκα άκρη.
Και μετα απορούμε γιατί είμαστε σε αυτό το χάλι. Μηπως επειδή είναι στο αίμα μας (έτσι διαπιστώνω) να γλιτώνουμε λεφτα απο παντού, και απο όλους. Για την ιστορία να αναφέρω ότι στον εν λόγω ξενοδοχείο κόβαμε ελάχιστες αποδείξεις στους ενοίκους... Τέλος είναι απαραίτητο να πω ότι οι αλλοδαποί που εργάζονται στις διάφορες τουριστικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα προωθούνται είτε απο τα πανεπιστημια τους είτε από γραφεία τύπου ΟΑΕΔ στην χώρα τους.
Με τέτοιες πρακτικές ας μην απορούμε πως τα ποσοστά ανεργίας στην χώρα μας παίρνουν την ανηφόρα.... Οι επιχειρηματίες αυτού του είδους μπορεί να είναι και στις πλατείες και να διαδηλώνουν... Ε λοιπόν είναι καιρός να αναλογιστούμε τις ευθύνες μας κάποια στιγμή.

ΑΝΑΓΝΩΣΤΡΙΑ
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!