Ριζικά αναμένεται να αλλάξει για ακόμη μία φορά το τοπίο στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου εξαιτίας των αυξήσεων που έχουν ήδη εξαγγελθεί στα Τέλη Κυκλοφορίας του 2012.
Παράλληλα, οι κυβερνητικές εξαγγελίες επιβεβαιώνουν την αύξηση των Τελών Κυκλοφορίας του 2012, ώστε να περιοριστεί η «μαύρη τρύπα» στα δημοσιονομικά έσοδα ενισχύοντάς τα με περίπου 350 εκατ. ευρώ...
Το θέμα ωστόσο ακόμη δεν έχει ξεκαθαριστεί εντελώς καθώς στο τραπέζι των διαβουλεύσεων έχουν πέσει οι εξής προτάσεις – με επικρατέστερη την πρώτη –, που αφορούν:
Οριζόντια αύξηση των Τελών Κυκλοφορίας σε όλα τα Ι.Χ. κατά 20%.
♦ Αύξηση 20% μόνο στα Ι.Χ. με 1η άδεια κυκλοφορίας πριν από τις 31.12.1998 και αύξηση 10% στα Ι.Χ. με 1η άδεια κυκλοφορίας από την 1.1.1999 έως 31.10.2010.
♦ Αύξηση 20% στα Ι.Χ. με 1η άδεια κυκλοφορίας πριν από τις 31.10.2010.Οι προτάσεις που αφορούν τα Τέλη Κυκλοφορίας των επαγγελματικών οχημάτων είναι ανάλογες εκείνων για τα Ι.Χ.
Πλήγμα
Η αύξηση των Τελών Κυκλοφορίας, αν ισχύσει τελικά σε όλα τα Ι.Χ., τότε θα επιβαρύνει τους κατόχους τους από 4 έως και 240 ευρώ, αν η 1η άδεια κυκλοφορίας του οχήματος έχει εκδοθεί πριν από τις 31.10.2010, ενώ σε όσα η 1η άδεια κυκλοφορίας έχει εκδοθεί μετά την 1η Νοεμβρίου 2010 η επιβάρυνση κυμαίνεται από τουλάχιστον 15 έως και 240 ευρώ.
Παράλληλα, το θέμα αναμένεται να αποτελέσει ένα κύριο πλήγμα για τις ήδη ταλαιπωρημένες εισαγωγικές εταιρείες αλλά και τις εμπορίες αυτοκινήτων καθώς μέχρι να ανακοινωθούν επίσημα από τα κυβερνητικά στελέχη τα ακριβή ποσά των Τελών κανείς δεν πρόκειται να προβεί σε αγορά καινούργιου ή μεταχειρισμένου αυτοκινήτου. Όλα τα παραπάνω να υπενθυμίσουμε πως διαδραματίζονται σε μια περίοδο κατά την οποία είναι σε ισχύ το μέτρο της απόσυρσης, το οποίο ούτως ή άλλως δεν έχει αποδώσει τα αναμενόμενα και, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, με την εξαγγελία αύξησης των Τελών θα μειωθεί ακόμη περισσότερο η δυναμική του. Αν τώρα συνυπολογίσει κανείς πως οι τράπεζες τον Ιούνιο αναμενόταν να κάνουν το μεγάλο ξεκαθάρισμα στην αγορά αυτοκινήτου, τότε, σύμφωνα με όσα εκτιμούν αναλυτές του κλάδου, έρχεται μεγάλη λαίλαπα!
Ωστόσο, πέραν όλων των άσχημων συνεπειών για τους εισαγωγείς, εμπόρους αλλά και ιδιοκτήτες Ι.Χ., στα νέα μέτρα προμηνύεται και κάτι ευχάριστο που αφορά την άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης. Πρόκειται για ένα μέτρο το οποίο μετά την εξίσωση του φόρου μεταξύ πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης «ανοίγει» και ουσιαστικά τον δρόμο της άρσης και σίγουρα όσοι αποκτήσουν κάποιο πετρελαιοκίνητο μοντέλο θα μειώσουν κατά πολύ το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου τους... Μάλιστα η άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης αναμένεται να παρουσιαστεί από την κυβέρνηση ως κοινωνικό μέτρο, ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να μειώσουν πάρα πολύ το κόστος χρήσης των Ι.Χ. τους, ενώ από την άλλη μεριά θα τονωθούν και οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, οι οποίες παρά το μέτρο της απόσυρσης κινούνται σε απογοητευτικά επίπεδα.
Το άκουσμα και μόνο της είδησης για αύξηση των Τελών Κυκλοφορίας από τα κυβερνητικά στελέχη ήταν αρκετό για να «παγώσει» κυριολεκτικά την αγορά αυτοκινήτου. Μάλιστα όσο το θέμα παραμένει θολό και δεν ξεκαθαρίζεται από την κυβέρνηση τόσο περισσότερο θα βουλιάζει καθημερινά ένας κλάδος ο οποίος απασχολούσε μέχρι πριν από λίγους μήνες περίπου 100.000 ανθρώπους και ο οβολός του στα δημοσιονομικά έσοδα μόνο αμελητέος δεν μπορεί να θεωρηθεί. Μάλιστα, όπως εκτιμούν αναλυτές της αγοράς, οι πωλήσεις για το 2011 είναι πολύ πιθανό να μη αγγίξουν ούτε τις 90.000 Ι.Χ.!