(ΕΜΠ – Παρισιού La Vilete και Στρασβούργου) με την ευκαιρία κατάρτισης του νέου Ρυθμιστικού Σχεδίου. Βασική ιδέα είναι ο αστικός αυτός αυτοκινητόδρομος να μετατραπεί σε μία αστική πράσινη λεωφόρο με μεγάλα πεζοδρόμια και ποδηλατοδρόμους, με τη φύτευση μεγάλων έργων κατά μήκος και μία κεντρική νησίδα στην οποία μελλοντικά θα κυκλοφορεί το τραμ. Δραστική θα είναι η μείωση κίνησης των ΙΧ ώστε να αποσυμφορηθούν από το κυκλοφοριακό μπλακ αουτ η λ. Αμαλίας στο πλαίσιο των μεγάλων πεζοδρομήσεων σε Πανεπιστημίου και Β. Όλγας. Η νέα Συγγρού θα ενώνει τις γειτονικές περιοχές της Νέας Σμύρνης και της Καλλιθέας, θα είναι μειωμένη σε πλάτος (2 λωρίδες για τα ΙΧ και μία για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς) και θα καταλήγει στο Φαληρικό Δέλτα και κατ’ επέκταση στο Θαλάσσιο Μέτωπο. Προτείνεται επίσης και η κατεδάφιση των ανισόπεδων κόμβων Φαλήρου και Δαβάκη και η επαναφορά της Συγγρού σε ισόπεδο επίπεδο. Τέλος, στο Φάληρο προβλέπεται δημιουργία χώρου πρασίνου 5.000 τετραγωνικών μέτρων. Το μοντέλο αυτό στηρίζεται στην σκέψη ότι η πόλη κατεβαίνει στη θάλασσα και σηματοδοτείται από τρεις οδικούς άξονες: λεωφόρο Συγγρού, οδό Πειραιώς και Ιερά Οδό. Την πρόταση αναμόρφωσης της Συγγρού παρουσίασαν χθες οι καθηγητές Ιωάννης Τσιώμης (Αρχιτεκτονική Σχολή Παρισιού), Παναγιώτης Τουρνικιώτης (Αρχιτεκτονική Σχολή Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου), Χριστιάνα Ματζόνι (Αρχιτεκτονική Σχολή Στρασβούργου) μαζί με τον πρόεδρο του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου και Περιβάλλοντος Αθήνας, καθηγητή Ιωάννη Πολύζο.
http://podilatakias.gr