Κάπως έτσι αρχίζεις να συνειδητοποιείς τη δυναμική ενός roadster ή αν προτιμάτε του πρώτου roadster που επανέφερε στο λεξιλόγιο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας τη μεταλλική-αναδιπλούμενη οροφή.
Οι πρωτιές, βέβαια, της Mercedes-Benz SLK δεν σταματούν εδώ, καθώς η δεύτερη γενιά του αυτοκινήτου ενσωμάτωσε το επαναστατικό σύστημα θέρμανσης αυχένα -γνωστό ως "AIRSCARF"- και η σημερινή, τρίτη γενιά, την ηλεκτροχρωματική γυάλινη οροφή, που οι Γερμανοί ονομάζουν "MAGIC SKY CONTROL".
Πριν φτάσεις μέχρι εκεί βέβαια, θα πρέπει νωρίτερα να έχεις "προσπεράσει" το εντυπωσιακό ρύγχος, το οποίο ναι μεν εγκατέλειψε τη σχεδιαστική λογική ενός μονοθεσίου της Formula 1, ωστόσο, βρήκε στο "πρόσωπο" της εκθαμβωτικής SLS AMG την διαχρονικότητα και το δυναμισμό που του ταιριάζει.
Την αυστηρή, ομολογουμένως, εικόνα του μπροστινού τμήματος συμπληρώνουν τα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, που ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό και οι τροχοί των 18 ιντσών που φέρουν την υπογραφή της AMG και αποτελούν τμήμα του ομώνυμου εξοπλιστικού πακέτου.
Μετρώντας 4,13 μέτρα μετάλλου -τόσο είναι το μήκος της νέας SLK παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης των 5,7 εκατοστών σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά- σύντομα καταλήγεις στο εξίσου καλλίγραμμο πίσω τμήμα.
Εκεί οι ακμές δίνουν τη θέση τους στις καμπύλες, φροντίζοντας παράλληλα να διατηρήσουν την απαιτούμενη σχεδιαστική συνάφεια τόσο με την απερχόμενη γενιά του μοντέλου όσο και με τη μεγαλύτερη, ισχυρότερη και πολυτελέστερη SL.
Απέριττες σχεδιαστικές γραμμές θα συναντήσεις και στο εσωτερικό, έστω και αν η υπερ-συγκέντρωση διακοπτών στην τετραγωνισμένη κεντρική κονσόλα κινείται αντίθετα στη λογική των κυκλικών αεραγωγών αέρα και των "καθαρών" επιφανειών που σχηματίζονται στο ταμπλό.
Με επίκεντρο τον οδηγό και σεβασμό στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου, το cockpit του γερμανικού roadster, στέκεται δίχως καμία αμφιβολία στο ύψος των περιστάσεων.
Η ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί στο αποκλειστικά διθέσιο εσωτερικό "φωνάζει" τη γερμανική καταγωγή του αυτοκινήτου και τα γονίδια πολυτέλειας που συνθέτουν τον γενετικό του κώδικα.
Σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας, ο βασικός εξοπλισμός δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης, υπερκαλύπτοντας τις απαιτήσεις που μπορεί να εγείρει κανείς από μία υψηλών προδιαγραφών πρόταση
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το "ATTENTION ASSIST" -σύστημα που διαβάζει έγκαιρα σημάδια κούρασης του οδηγού- o κλιματισμός, τα ενεργά προσκέφαλα, οι έξι αερόσακοι και φυσικά το ΕSP.
Φυσικά, ο εξοπλιστικός κατάλογος της νέας SLK δεν σταματά εδώ, προσφέροντας -έστω και προαιρετικά- από σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί μέχρι ενεργό cruise control με σύστημα αποφυγής συγκρούσεων (Distronic Plus).
Ξεχωριστή θέση ανάμεσα στο πλήθος των εξοπλιστικών στοιχείων διεκδικεί η γυάλινη, ηλεκτροχρωματική οροφή, η οποία με το πάτημα ενός διακόπτη έχει την ικανότητα να μεταβάλλει το βαθμό της διαφάνειάς της και ταυτόχρονα να αυξάνει ή να μειώνει -ανάλογα με τη ρύθμιση- την… ηλιοφάνεια στο εσωτερικό.
Γι’ αυτούς, βέβαια, που δεν επιθυμούν να δαπανήσουν 3.629 ευρώ για την "μαγική" οροφή της Mercedes-Benz, υπάρχει η λύση της συμβατικής -χωρίς σκιάδιο- πανοραμικής οροφής με κόστος μόλις 729 ευρώ ή της μεταλλικής, που δεν επιβαρύνει την τιμή του αυτοκινήτου και συμβάλλει -πολύ περισσότερο από το σκουρόχρωμο γυαλί- στη σχεδιαστική ομοιογένεια του αμαξώματος.
Ανεξάρτητα, πάντως, από τον τύπο της οροφής που θα επιλέξει κανείς, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα αναδιπλώνεται ηλεκτρικά και θα αποθηκεύεται στο χώρο αποσκευών, περιορίζοντας τον διαθέσιμο όγκο του τελευταίου από τα 335 στα 225 λίτρα.
Έχοντας ολοκληρώσει την περιπλάνησή σου στα εξωτικά και μη, χαρακτηριστικά του γερμανικού roadster η στιγμή που θα κληθείς να αξιολογήσεις τις δεξιότητές του στην άσφαλτο έχει κιόλας φτάσει.
Οι πρώτες εντυπώσεις από τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.798 κ.εκ. είναι εξαιρετικές. Ο άμεσος ψεκασμός καυσίμου, σε απόλυτη συνεργασία με το σύστημα Start&Stop, σου επιτρέπει να κινείσαι με τη μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου, την ίδια στιγμή που η παρουσία του αυτόματου κιβωτίου επτά σχέσεων 7G-TRONIC PLUS αυξάνει ακόμη περισσότερο τις πιθανότητες επιβίωσής σου σε αστικό περιβάλλον.
Ακόμα και η ανάρτηση δείχνει να ανταποκρίνεται στις υψηλές απαιτήσεις της ελληνικής ασφάλτου, εκμεταλλευόμενη πρωτίστως την ηλεκτρονική διαχείριση των αμορτισέρ και τη συνεχή μεταβολή της σκληρότητάς τους.
Η αλήθεια είναι ότι ο πιο ασφαλής και ταυτόχρονα πιο αποδοτικός τρόπος για να ενισχύσεις τις δυνατότητες της νέας SLK στην άσφαλτο είναι να επιλέξεις το προαιρετικά διαθέσιμο Dynamic Handling Control, το οποίο πέρα από τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, περιλαμβάνει το σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητό λόγο (Direct Steer) και το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (Torque Vectoring).
Με αυτές -και μόνο- τις προδιαγραφές το γερμανικό roadster δείχνει έτοιμο να αντιμετωπίσει τα βέλη του ανταγωνισμού και τις όποιες κριτικές μέχρι σήμερα δεχόταν για το συμβατικό έως ανιαρό οδηγικό προφίλ της.
Άλλωστε το πλαίσιο ανταποκρίνεται στην πίεση, χωρίς να εμφανίζει περισσότερους τριγμούς απ’ ότι δικαιολογεί η δεδομένη απουσία σταθερής οροφής, το τιμόνι σε κερδίζει με την αμεσότητά του και ο κινητήρας σου προσφέρει την απαιτούμενη δύναμη από χαμηλά παραμένοντας γραμμικός μέχρι το όριο λειτουργίας του.
Οι 184 ίπποι και τα 270 Nm ροπής επιτρέπουν στο γερμανικό roadster να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα, εξαργυρώνοντας μεταξύ άλλων τη συστηματική προσπάθεια περιορισμού του συνολικού του βάρους.
Επί της ουσίας τη μοναδική παραφωνία, στην "Edition One" SLK της δοκιμής μας αποτέλεσε το αυτόματο κιβώτιο των επτά σχέσεων, που σε σβέλτους ρυθμούς δεν υποστηρίζει τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου και συνεπώς δεν δικαιολογεί το επιπλέον κόστος των 3.720 ευρώ, καθώς για την έκδοση των 184 ίππων αποτελεί μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού.
Προσαρμόζοντας τις συνήθειές σου στα αμφιλεγόμενα χαρακτηριστικά λειτουργίας του 7G-TRONIC PLUS, το μόνο που απομένει είναι να σκιαγραφήσεις τη συμπεριφορά του πλαισίου στο όριο.
Μπορεί, λοιπόν, υπό κανονικές συνθήκες η απόλυτη ισορροπία στις αντιδράσεις του να αποτελεί αδιαμφισβήτητο προσόν, από τη στιγμή ωστόσο που θα θελήσεις να αφήσεις πίσω σου τους αυστηρούς κανόνες συμπεριφοράς μιας πολυτελούς πρότασης και να εστιάσεις στις ιδιότητες ενός αυθεντικού roadster, τα πράγματα αλλάζουν.
Ακόμα και σε αυτήν την περίπτωση, πάντως, κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την αποτελεσματικότητα της SLK 200, η οποία μένει πεισματικά γαντζωμένη στην άσφαλτο, αψηφώντας ακόμη και την πάγια συνήθεια των πισωκίνητων roadster να υπερστρέφουν.
Κάπου ανάμεσα στην εντυπωσιακή ελκτική πρόσφυση των SportContact 5 της Continental και τη διακριτική, ομολογουμένως, παρέμβαση των "ηλεκτρονικών", χάνεις τη δυνατότητα "διαχείρισης" του πίσω άξονα, ο οποίος στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων παραμένει αμέτοχος.
Για όσους "συμφιλιωθούν" με το γεγονός αυτό, η τιμή των 47.750 ευρώ (ας θυμίσουμε ότι στην αντίστοιχη έκδοση το απερχόμενο μοντέλο κόστιζε 61.250 ευρώ) αρκεί όχι μόνο για να αποκτήσουν το πραγματικό αστέρι στην γκάμα της Mercedes-Benz αλλά και να "επενδύσουν" στα απαραίτητα εξοπλιστικά στοιχεία που όπως αποδεικνύεται στην πράξη αναμορφώνουν το οδηγικό του προφίλ.