tromaktiko: Περί απελευθέρωσης επαγγελμάτων

Παρασκευή 22 Ιουλίου 2011

Περί απελευθέρωσης επαγγελμάτων



Συμφωνώ με το παραπάνω να ανοίξουν όλα τα επαγγέλματα, ταξί, φαρμακοποιοί, συμβολαιογράφοι, κτλ, υπό την προϋπόθεση να ανοίξουν πλήρως.

Αυτή την στιγμή πολλοί επαγγελματίες έχουν πρόβλημα διαβίωσης επειδή το κράτος απελευθερώνει μερικώς το επάγγελμά τους.

Οι καταστηματάρχες και πολλοί άλλοι επιχειρηματίες ρισκάρουν το κεφάλαιό τους, έχουν όμως το δικαίωμα να πουλήσουν το προϊόν τους στις τιμές που αυτοί θεωρούν κερδοφόρες.

Το επάγγελμα των ταξιτζηδων, των ιδιοκτητών φορτηγών καθώς και των μηχανικών (αν και δεν είναι κλειστό όπως λένε πολλοί) έχουν έναν μεγάλο πρόβλημα: οι τιμές δεν ορίζονται από αυτούς αλλά από το κράτος.

Δεν είναι δυνατόν να αφήνει το κράτος όλους να μπουν σε μια αγορά στερώντας τους όμως το δικαίωμα να ζητήσουν κερδοφόρες αμοιβές.

Άλλο είναι να χρεώνει 5€ την κούρσα ο ταξιτζής αν υπάρχει δουλειά όλη μέρα και άλλο να χρεώνει 5€ αν έχει δουλειά 2-3 ώρες. Τώρα που άνοιξε το επάγγελμα και θα γεμίσει η πιάτσα με νέα ταξί θα μειωθεί η δουλειά ανά ταξί.

Επιπλέον ο ανταγωνισμός θα οδηγήσει σε μείωση της ασφάλειας του πελάτη. Μέχρι τώρα η άδεια κόστιζε έως και 200.000€, οπότε δεν ήταν μεγάλη επιβάρυνση αντί για ένα αυτοκινητάκι των 10.000 να πληρώσει 30.000€ ο ταξιτζής για να πάρει ένα αυτοκίνητο που είναι πολύ πιο ασφαλή (δεν λέω μάρκες, θα σας πω μόνο ότι ενώ όλες οι εταιρείες δοκιμάζουν τα αυτοκίνητα σε σύγκρουση με 80χλμ/ώρα η συνηθισμένη μάρκα που προτιμούσαν οι ταξιτζήδες κάνει τις δοκιμές στα 100χλμ/ώρα).

Οι ιδιοκτήτες φορτηγών επίσης έχουν πρόβλημα. Ναι μεν είναι "ελεύθερο το επάγγελμα" αλλά τα 150.000€ πρέπει πάλι να τα πληρώσει αυτός που θέλει νέα άδεια. Τόσο κοστίζει η νέα άδεια από το κράτος. Η άδεια πλέον δεν μεταβιβάζεται. Όποιος έχει κατάστημα, γραφείο ή άλλη επιχείρηση μπορεί να μεταβιβάσει την επιχείρηση είτε στα παιδιά του είτε σε τρίτους. Γιατί να μην μπορούν να κάνουν το ίδιο οι ιδιοκτήτες φορτηγών;

Έστω ότι κάποιος οδηγός ταξί ή φορτηγού παίρνει δάνειο 300.000€ για άδεια και όχημα και πες ότι παθαίνει κάποιο ατύχημα, πως θα πληρώσει το δάνειο; Παλιά πουλούσε την επιχείρηση (άδεια + όχημα), τώρα είναι καμένος από χέρι.

Οι μηχανικοί είναι επίσης ριγμένοι. Ναι μεν απελευθερώθηκαν οι ελάχιστες αμοιβές, καθιερώθηκαν όμως οι "νόμιμες αμοιβές". Σύμφωνα με αυτές θα πληρώνονται οι εισφορές και κρατήσεις για την έκδοση αδειών, πως στο καλό να πέσουν οι τιμές με τέτοια πλαφόν;

Αν είναι να ανοίξουν τα επαγγέλματα, ας ανοίξουν οριστικά, όχι με μονομερής περιορισμούς από το κράτος.

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!