tromaktiko: Μοναστηράκι : Η συγκοινωνία εκατομμυρίων Αθηναίων και τουριστών έρμαιο της ιδεοληψίας αυτεπάγγελτων υπερασπιστών (;)

Παρασκευή 22 Ιουλίου 2011

Μοναστηράκι : Η συγκοινωνία εκατομμυρίων Αθηναίων και τουριστών έρμαιο της ιδεοληψίας αυτεπάγγελτων υπερασπιστών (;)



Επιτέλους μετά από τόσα χρόνια λειτουργίας, ο ΗΣΑΠ στη γραμμή Αθήνα – Πειραιάς κατάφερε να δρομολογήσει το έργο αντικατάστασης των...
παλαιών σιδηροτροχιών με νέες μονοκόμματες, έργο που πλησιάζει να ολοκληρωθεί.


Ανάμεσα Μοναστηράκι – Θησείο, στο σημείο όπου δεξιά κι αριστερά από τις γραμμές υπάρχουν πάρα πολλά αρχαία, όταν αφαιρέθηκαν τα παλιά σίδερα, ήρθε στην επιφάνεια αυτό που θα αποτελούσε το μήλο της έριδας και την αιτία νέας μεγάλης καθυστέρησης του έργου: ένας αρχαίος βωμός θυσιών, με την ονομασία «βωμός των 12 θεών».


Ο ΗΣΑΠ και ο εργολάβος έδρασαν με κάθε επιμέλεια στο ζήτημα αυτό, και για τη συνέχιση του έργου έλαβαν σχετική γνωμοδότηση από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, που είναι το μόνο αρμόδιο να αποφανθεί, σύμφωνα με την οποία δεν εμποδίζεται η ολοκλήρωση των εργασιών. Για τα αρχαία, προβλέπεται προσωρινή επανακατάχωσή τους, μέχρις ότου εκπονηθεί κατάλληλη μελέτη για την ανάδειξή τους, σε συνδυασμό πάντοτε με την εύρυθμη λειτουργία του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου. Με την απόφαση αυτή του Κ.Α.Σ. της 22/3/2011, συμβαδίζει και ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων.

Όμως, όχι! Στην Ελλάδα όπου ο καθένας μπορεί να είναι η μοναδική αυθεντία για το καθετί, ένας ιδιωτικός σύλλογος, μια πρωτοβουλία (ολιγάριθμων) πολιτών έχει διαφορετική γνώμη από το Κ.Α.Σ. και το Σ.Ε.Α. και με επανειλημμένα διαβήματα κατάφερε να αναστείλει τις εργασίες και να μην επιτρέπει να εφαρμοσθεί η παραπάνω απόφαση των καθ’ ύλην αρμοδίων! Δηλαδή, με άλλα λόγια, με βάση την αυθαίρετη αντίθεσή του και μόνο, ο σύλλογος μπλοκάρει εδώ και μήνες τα έργα, παρατείνοντας την ταλαιπωρία των επιβατών!

Είναι δυνατόν, η συγκοινωνία εκατομμυρίων ανθρώπων (πολιτών, εργαζομένων και τουριστών) να γίνεται έρμαιο της ιδεοληψίας μερικών ανθρώπων, οι οποίοι προφασιζόμενοι τη συγκέντρωση 2-3 χιλιάδων υπογραφών (κυρίως μη Αθηναίων), παρεμβαίνουν αυθαίρετα στην αποπεράτωση των έργων, ως αυτόκλητοι αλλά και αναρμόδιοι σωτήρες των αρχαίων;

Και καλά, αυτοί μεν υπερασπίζονται τα αρχαία, όπως οι ίδιοι αντιλαμβάνονται∙ τον ταλαίπωρο επιβάτη, ποιος θα τον υπερασπιστεί; Τον εργαζόμενο, που η μετάβασή του καθημερινά, πήγαινε – έλα, από το σημείο αυτό έχει επιβραδυνθεί δραματικά εξαιτίας της αναγκαστικής μονοδρόμησης, δεν τον σκέφτεται κανείς;

Οι χιλιάδες επιβάτες του ΗΣΑΠ, εργαζόμενοι και τουρίστες, κάθε μέρα δυσκολεύονται αφάνταστα από την υποχρεωτική μετακίνησή τους σε μονή γραμμή, από την αδυναμία να αποβιβαστούν στο Μοναστηράκι ερχόμενοι από Πειραιά, και κυρίως, από την υπερβολική αραίωση της συχνότητας των συρμών : ακριβώς επειδή η γραμμή είναι μονή στο επίμαχο σημείο, τα τραίνα του τμήματος Πειραιά – Μοναστηράκι περνούν ανά 10 λεπτά, στην καλύτερη περίπτωση! Για το λόγο αυτό, στην Ομόνοια όπου γίνεται η μετεπιβίβαση, 3 συρμοί από Κηφισιά έχουν ανταπόκριση με μόλις 1 συρμό από Πειραιά!

Στ’ αλήθεια, είναι τρελό! Η άποψη του καθενός αυτόκλητου ειδικού περί την αρχαιότητα υπολογίζεται περισσότερο από χιλιάδες εργαζόμενους και τουρίστες… Σε παρόμοια παραδείγματα απουσίας λογικής, οι…αρκούδες έχουν περισσότερα δικαιώματα από τους αγρότες. Οι…φώκιες από τους ψαράδες. Οι… χελώνες από τους ξενοδόχους.

Σκέφθηκε κανείς, σε τί βαθμό η οικονομική κρίση που μας προέκυψε, έχει προκληθεί (μαζί με τόσα άλλα) και από όλες αυτές τις ΥΠΕΡΒΟΛΕΣ; Και όταν έρχεται η ώρα να πληρωθεί το μάρμαρο, σε ποιους πάει ο λογαριασμός; (νέοι φόροι, επιβαρύνσεις, αυξήσεις τιμών) Μα, βέβαια, στον εργαζόμενο, τον ξενοδόχο, τον ψαρά και τον αγρότη!

Επιτέλους, πρέπει να αγωνιστούμε όλοι, για να επικρατήσει και πάλι η λογική στην Ελλάδα.
Αναγνώστης
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!