Ωστόσο, σύμφωνα με το μέλος του Δ.Σ. του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) Ευριπίδη Κωνσταντινίδη, η συγκράτηση της πτώσης οφείλεται στην αλλαγή της ψυχολογίας των καταναλωτών μετά τη θετική έκβαση που είχε το θέμα του ελληνικού χρέους στην Ευρώπη.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει στην «Η»: «Ο λόγος επιβράδυνσης της πτώσης οφείλεται στην αλλαγή της ψυχολογίας των καταναλωτών οι οποίοι επισκέφθηκαν και πάλι τις εκθέσεις. Ωστόσο, οι αμέσως επόμενοι μήνες είναι ιδιαίτερα κρίσιμοι για όλο τον κλάδο και θα πρέπει η κυβέρνηση να αναθεωρήσει τα δυσβάστακτα μέτρα για τους ιδιοκτήτες Ι.Χ. αλλά και τους επαγγελματίες του κλάδου...».
Κάποια άλλα στελέχη της αγοράς αυτοκινήτου, όμως, κάνουν λόγο για πλασματικά νούμερα και για χιλιάδες «πινακιδώσεις» καινούριων αυτοκινήτων, ενώ δεν παραλείπουν να αναφέρουν πως το 40% του αριθμού των συνολικών πωλήσεων του Ιουλίου αφορούν σε εταιρικά αυτοκίνητα... Πάντως, για πρώτη φορά μέσα στο 2011, η αγορά καταγράφει τόσο μικρή πτώση σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες, αλλά τα συσσωρευμένα προβλήματα για κάποιες εταιρείες όχι μόνο δεν λύνονται αλλά περιπλέκονται περισσότερο κάθε ημέρα που περνά.
Οσον αφορά στις αναλυτικές πωλήσεις των εταιρειών, στις πέντε πρώτες θέσεις βρέθηκαν η Opel με 1.107 οχήματα και ακολουθούν η Toyota (1.094), η VW (948), η Hyundai (705) και η Nissan με 690 πωλήσεις Ι.Χ. Ωστόσο, οι εταιρείες που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων ήταν η Mini με 122% και ακολουθούν η Lexus με 120%, η Αlfa Romeo 98,1%, η Kia με 81,4% και η Mercedes με 80,1%. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως η Mercedes κατάφερε να πουλήσει 326 αυτοκίνητα όταν τον αντίστοιχο μήνα πέρσι διέθεσε μόλις 181 οχήματα, όπως επίσης και η Alfa Romeo, η οποία κατέγραψε ακόμη καλύτερες επιδόσεις με 212 πωλήσεις έναντι 107 τον Ιούλιο του 2010...
Στο επτάμηνο οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων εξακολουθούν να διαθέτουν αρνητικό πρόσημο (-40,8%), καθώς από την αρχή του έτους έχουν πουληθεί 65.215 νέα Ι.Χ. έναντι 110.070 το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Καυτό καλοκαίρι Οι συνεχείς αλλαγές δεδομένων στην αγορά αυτοκινήτου επηρεάζουν στο μέγιστο βαθμό τη συμπεριφορά των καταναλωτών, οι οποίοι στη σκέψη και μόνο νέων μέτρων από την κυβέρνηση σβήνουν κάθε σκέψη του μυαλού τους για αγορά καινούριου Ι.Χ. ή αντικατάσταση του παλιού τους με κάποιο νεότερο. Ωστόσο, ευτυχώς υπάρχει και μια μερίδα καταναλωτών οι οποίοι αναγκαστικά αποκτούν κάποιο μεταχειρισμένο, καθώς το παλιό έχει μείνει και η επισκευή του είναι ασύμφορη...
Την ίδια στιγμή, εισαγωγείς και έμποροι δίνουν την καθημερινή μάχη για επιβίωση, καθώς τα χρέη και οι μηνιαίες υποχρεώσεις τρέχουν με απίστευτες ταχύτητες, ενώ από την άλλη μεριά τα ταμεία τους παραμένουν σχεδόν άδεια. Οπως αναφέρουν στην «Η» ιδιοκτήτες κάθετων μονάδων (έκθεση, συνεργείο, ανταλλακτικά και φανοποιείο): «Από τις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων οι προμήθειες δεν φθάνουν ούτε να αποπληρώσουμε το ρεύμα που καταναλώνουμε, ενώ από την άλλη μεριά στα συνεργεία όσοι ιδιοκτήτες μπαίνουν αλλάζουν μόνο τα απολύτως απαραίτητα και βέβαια το κόστος τους δεν ξεπερνά τα 150 ευρώ. Στις κάθετες μονάδες, το μόνο παράρτημα που λειτουργεί αφορά στο φανοποιείο, με την προϋπόθεση βέβαια πως το αυτοκίνητο που έχει υποστεί υλικές ζημιές να αποζημιώνεται από ασφαλιστική. Σε αντίθετη περίπτωση οι κάτοχοι απαιτούν την πρόχειρη επισκευή του ώστε να κινείται, αδιαφορώντας ακόμη και για την ασφάλειά τους»!
Οσον αφορά στις εισαγωγικές εταιρείες, εξακολουθούν τα «σκληρά» προγράμματα περικοπών και μάλιστα κάποιες από αυτές έχουν ήδη επιβάλλει στους υπαλλήλους τους τρίτη μείωση μισθού, ενώ παράλληλα συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό και οι απολύσεις. Με το σταγονόμετρο εγκρίνουν τα δάνεια πλέον οι τράπεζες Οι έμποροι επέστρεψαν στην έκδοση γραμματίων με στόχο να ανακάμψουν τα έσοδά τους.
Οι τράπεζες σύμφωνα με όσα αναφέρουν στελέχη της αγοράς έχουν σκληρύνει ακόμη περισσότερο τη στάση τους έναντι των επαγγελματιών του κλάδου, αλλά και προς τους υποψήφιους αγοραστές. Μάλιστα, οι αιτήσεις δανείων για αγορά Ι.Χ. απορρίπτονται με συνοπτικές διαδικασίες το ένα μετά το άλλο, χωρίς βέβαια να αιτιολογούν την απόφασή τους, καθώς όπως λένε στους εμπόρους «δεν μπορούμε να σας αποκαλύψουμε τα προσωπικά δεδομένα των καταναλωτών»... Ωστόσο, σύμφωνα με ιδιοκτήτη κάθετης μονάδας ο οποίος απέστειλε σε πέντε τράπεζες αίτηση δανείου για αγορά Ι.Χ. ύψους 10.000 ευρώ ενός καταναλωτή ο οποίος δεν έχει άλλο δάνειο και με ύπαρξη εγγυητή οι τράπεζες το απέρριψαν και μόλις μία ανέφερε πως αν ο πελάτης κατέβαλε με μετρητά το 40% του δανείου (4.000 ευρώ) τότε μπορούσε να εγκρίνει το υπόλοιπο ποσό... Πάντως, η πλειονότητα των εμπόρων έχει επιστρέψει και πάλι στα γραμμάτια, αναλαμβάνοντας το ρίσκο ώστε να καταγράψουν λίγες πωλήσεις.
http://noozbox.blogspot.com
Την ίδια στιγμή, εισαγωγείς και έμποροι δίνουν την καθημερινή μάχη για επιβίωση, καθώς τα χρέη και οι μηνιαίες υποχρεώσεις τρέχουν με απίστευτες ταχύτητες, ενώ από την άλλη μεριά τα ταμεία τους παραμένουν σχεδόν άδεια. Οπως αναφέρουν στην «Η» ιδιοκτήτες κάθετων μονάδων (έκθεση, συνεργείο, ανταλλακτικά και φανοποιείο): «Από τις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων οι προμήθειες δεν φθάνουν ούτε να αποπληρώσουμε το ρεύμα που καταναλώνουμε, ενώ από την άλλη μεριά στα συνεργεία όσοι ιδιοκτήτες μπαίνουν αλλάζουν μόνο τα απολύτως απαραίτητα και βέβαια το κόστος τους δεν ξεπερνά τα 150 ευρώ. Στις κάθετες μονάδες, το μόνο παράρτημα που λειτουργεί αφορά στο φανοποιείο, με την προϋπόθεση βέβαια πως το αυτοκίνητο που έχει υποστεί υλικές ζημιές να αποζημιώνεται από ασφαλιστική. Σε αντίθετη περίπτωση οι κάτοχοι απαιτούν την πρόχειρη επισκευή του ώστε να κινείται, αδιαφορώντας ακόμη και για την ασφάλειά τους»!
Οσον αφορά στις εισαγωγικές εταιρείες, εξακολουθούν τα «σκληρά» προγράμματα περικοπών και μάλιστα κάποιες από αυτές έχουν ήδη επιβάλλει στους υπαλλήλους τους τρίτη μείωση μισθού, ενώ παράλληλα συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό και οι απολύσεις. Με το σταγονόμετρο εγκρίνουν τα δάνεια πλέον οι τράπεζες Οι έμποροι επέστρεψαν στην έκδοση γραμματίων με στόχο να ανακάμψουν τα έσοδά τους.
Οι τράπεζες σύμφωνα με όσα αναφέρουν στελέχη της αγοράς έχουν σκληρύνει ακόμη περισσότερο τη στάση τους έναντι των επαγγελματιών του κλάδου, αλλά και προς τους υποψήφιους αγοραστές. Μάλιστα, οι αιτήσεις δανείων για αγορά Ι.Χ. απορρίπτονται με συνοπτικές διαδικασίες το ένα μετά το άλλο, χωρίς βέβαια να αιτιολογούν την απόφασή τους, καθώς όπως λένε στους εμπόρους «δεν μπορούμε να σας αποκαλύψουμε τα προσωπικά δεδομένα των καταναλωτών»... Ωστόσο, σύμφωνα με ιδιοκτήτη κάθετης μονάδας ο οποίος απέστειλε σε πέντε τράπεζες αίτηση δανείου για αγορά Ι.Χ. ύψους 10.000 ευρώ ενός καταναλωτή ο οποίος δεν έχει άλλο δάνειο και με ύπαρξη εγγυητή οι τράπεζες το απέρριψαν και μόλις μία ανέφερε πως αν ο πελάτης κατέβαλε με μετρητά το 40% του δανείου (4.000 ευρώ) τότε μπορούσε να εγκρίνει το υπόλοιπο ποσό... Πάντως, η πλειονότητα των εμπόρων έχει επιστρέψει και πάλι στα γραμμάτια, αναλαμβάνοντας το ρίσκο ώστε να καταγράψουν λίγες πωλήσεις.