tromaktiko: Πέντε άνθρωποι σκοτώθηκαν από εκτροχιασμό τραμ στο Ρίο ντε Ζανέιρο

Δευτέρα 29 Αυγούστου 2011

Πέντε άνθρωποι σκοτώθηκαν από εκτροχιασμό τραμ στο Ρίο ντε Ζανέιρο



Το δυστύχημα με το τραμ που προκάλεσε το θάνατο πέντε ανθρώπων και τον τραυματισμό άλλων 57 το Σάββατο στο Ρίο ντε Ζανέιρο, στην τουριστική συνοικία Σάντα Τερέζα, είναι το...
χειρότερο στην ιστορία του διάσημου "μποντίνιο", και μία οργάνωση δηλώνει πως ήταν αναπόφευκτο.

"Αργά ή γρήγορα, μία τραγωδία όπως αυτή θα ερχόταν. Η Σάντα Τερέζα δεν λαμβάνει καμία επένδυση", είπε την Κυριακή η Ελζμπιέτα Μιτκίεβιτς, πρόεδρος της Ένωσης Κατοίκων και Φίλων της Σάντα Τερέζα.

Ο υπουργός Μεταφορών της Βραζιλίας, Ζούλιο Λόπες, ο οποίος μετέβη το Σάββατο στον τόπο του δυστυχήματος, δήλωσε πως "σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες", το τραμ ήταν υπερφορτωμένο.

Το όχημα, που είχε μέγιστη χωρητικότητα 44 θέσεων (32 καθημένων και 12 ορθίων) εκτροχιάστηκε σε μία στροφή του δρόμου Χοακίμ Μουρντίνιο, αναποδογύρισε στο οδόστρωμα και καταστράφηκε ολοσχερώς.

"Το δυστύχημα αυτό είναι ένας μεγάλος πόνος για την κυβέρνηση και τον πληθυσμό. Είναι μια τραγωδία για τον τουρισμό στην πόλη", δήλωσε ο Λόπες.

Ανάμεσα στους 57 τραυματίες, μεταξύ των οποίων τρεις Γάλλοι, μία Πορτογαλίδα και ένας Βρετανός, δέκα, σε σοβαρή κατάσταση που έπρεπε να εγχειριστούν, παρέμεναν το μεσημέρι της Κυριακής στο νοσοκομείο, ανέφερε η δημοτική γραμματεία που είναι υπεύθυνη για την Υγεία. Η πιο σοβαρή περίπτωση είναι ενός παιδιού τριών ετών, σύμφωνα με αυτή την πηγή.

Τέσσερις άνθρωποι πέθαναν επί τόπου, ενώ ο οδηγός του τραμ, Νέλσον Κορέα ντα Σίλβα, που είχε προϋπηρεσία 30 χρόνων, πέθανε κατά τη μεταφορά του στο νοσοκομείο, δήλωσε ο διοικητής των πυροσβεστών, Σέρζιο Σιμόες.

Την Κυριακή, η κυκλοφορία είχε διακοπεί στο σημείο, όπου οι εμπειρογνώμονες ερευνούσαν τα αίτια του δυστυχήματος. Ένας από αυτούς, ο Λουίζ Αντόνιο Κονσένζα, είπε πως "ενδεχομένως ένα πρόβλημα στο σύστημα των φρένων μπορεί να προκάλεσε το δυστύχημα".

Η Ελζμπιέτα Μιτκίεβιτς δήλωσε στους δημοσιογράφους πως είχε παραπονεθεί πολλές φορές χωρίς αποτέλεσμα στις αρχές για την κακή κατάσταση της συντήρησης των τραμ, των αποκαλούμενων «μποντίνιος».

Αυτή τη στιγμή, είπε, μόνο τρία από αυτά τα επτά μικρά κίτρινα τραμ, που είναι η χαρά των τουριστών, κυκλοφορούν στους ελικοειδείς και απότομους δρόμους της Σάντα Τερέζα. Σε πολλές περιπτώσεις σταμάτησαν να λειτουργούν ελλείψει ανταλλακτικών για την επιδιόρθωσή τους.

Η Ένωση επιρρίπτει την ευθύνη εδώ και χρόνια στον πολύ αργό εκσυγχρονισμό των τραμ που ξεκίνησε το 2006.

Και ο πρόεδρος του συνδικάτου των σιδηροδρομικών του Ρίο, Βαλμίρ ντε Λέμος, δήλωσε πως το σιδηροδρομικό δίκτυο λαμβάνει πολύ λίγες επενδύσεις από την πλευρά του κράτους.

"Από τη θέση των τροχών (του τραμ), βλέπει κανείς πως ο οδηγός φρέναρε. Λίγα πράγματα έχουν βελτιωθεί μετά το δυστύχημα με τον γάλλο τουρίστα τον Ιούνιο", είπε στους δημοσιογράφους.

Στις 24 Ιουνίου, ένας γάλλος τουρίστας, ο Σαρλ Πίερσον, σκοτώθηκε πέφτοντας από ένα τραμ ενώ τραβούσε φωτογραφίες καθώς το όχημα περνούσε από τη γέφυρα Άρκος ντε Λάπα. Έχασε την ισορροπία του και έπεσε από ύψος 15 μέτρων. Το προστατευτικό κιγκλίδωμα της γέφυρας, που ήταν σε κακή κατάσταση, είχε υποχωρήσει.

Τον Αύγουστο του 2009, δύο δυστυχήματα με τραμ συνέβησαν μέσα σε μία εβδομάδα, προκαλώντας το θάνατο ενός ανθρώπου και τον τραυματισμό περίπου δέκα, ανάμεσά τους και πέντε τουρίστες.
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!