Νομοσχεδίου και προσδοκά την εξυπηρέτηση όχι μόνο των Οικονομικών συμφερόντων του καταναλωτή, αλλά και να τον βοηθήσει να ηρεμήσει και να ισορροπήσει ως δανειολήπτης.
Επί του Νομοσχεδίου
Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ προτείνει:
- Το 2ο εδάφιο της παρ. 2 πρέπει να τροποποιηθεί ως εξής: «Η τηλεφωνική επικοινωνία με τον οφειλέτη επιτρέπεται να πραγματοποιείται από τις 9.00 έως14.00, μόνο τις εργάσιμες ημέρες.»
Αιτιολόγηση
Η E.Π.Κ.ΧΑΝ, λαμβάνει διαρκώς καταγγελίες από οφειλέτες για ενοχλήσεις κατά τις ώρες κοινής ησυχίας.- Το 4ο εδάφιο της παρ. 2 πρέπει να αντικατασταθεί ως εξής: «Απαγορεύεται η επικοινωνία στο χώρο εργασίας του οφειλέτη, ακόμα και αν έχει δηλωθεί ο συγκεκριμένος τηλεφωνικός αριθμός ως μοναδικός αριθμός επικοινωνίας. Αιτιολόγηση
Έχει παρατηρηθεί ότι ακόμα και στις περιπτώσεις που ο οφειλέτης έχει δηλώσει ως μοναδικό αριθμό επικοινωνίας το τηλέφωνο της εργασίας του, Η κλήση σε εργασιακό χώρο από Εταιρία ή πιστωτικό ίδρυμα, όταν απαντά τρίτος συνάδελφος ή συνεργάτης ή ακόμα και εργοδότης, οδηγεί αβίαστα στο συμπέρασμα ότι πρόκειται για ληξιπρόθεσμη οφειλή και μειώνει την αξιοπιστία του υπαλλήλου, στιγματίζοντάς τον εργασιακά.
- Στο παρ. 2 πρέπει να προστεθούν τα εξής: Στο α. 4 παρ. 4 του 3758/2009 αντικαθίσταται το εδ. 2 ως εξής: «Η επικοινωνία με τον οφειλέτη πρέπει να γίνεται σύμφωνα με τις αρχές της παρ. 1 εντός εύλογου χρόνου και με συχνότητα οχλήσεων όχι πέραν της μίας ανά μήνα.»
Οταν ο δανειολήπτης, έχει αιτήσει να ρυθμίσει το χρέος του βάσει του Ν.3869/2010, είτε βρίσκεται σε εξώδικη ρύθμιση, είτε η αίτησή του έχει κατατεθεί στο Ειρηνοδικείο, η Τράπεζα να αναλαμβάνει να ενημερώνει εντός 3 ημερών την Εταιρεία, ώστε να παύει η όχληση των δανειοληπτών.
Για την Ε.Π.Κ.ΧΑΝ
Η Πρόεδρος
Ιωάννα Μελάκη