Συγκεκριμένα, τα δρομολόγια Ιουλίου – Αυγούστου, που εκτελούνται με φέρρυ της ετ. Ηellenic Seaways, από τον Αγ. Κωσταντίνο μέχρι την Σκόπελο, μια απόσταση 63 ναυτικών μιλίων (ν.μ), το εισιτήριο με επιστροφή για 2 άτομα και ένα ΙΧ, στοιχίζει συνολικά 281 ευρώ ( δηλ για τον κάθε επιβάτη 33 πήγαινε +33 έλα ήτοι 66 ευρώ Χ 2 επιβάτες = 132 ευρώ και για ΙΧ μήκους έως 5 μέτρα 74,50 πήγαινε και 74.50 έλα = 281 ευρώ συνολικά). Με την άλλη εταιρία της Ν.Ε. Λέσβου, για 2 άτομα και ΙΧ, με επιστροφή, το ταξίδι στοιχίζει 5 ευρώ περισσότερο, δηλ. συνολικά 286,00 ευρώ. Το δρομολόγιο για Αγ. Κωσταντίνο – Σκιάθου με την Hellenic Seaways ανέρχεται συνολικά στο ποσό των 244,00 ενώ με την ΝΕΛ 248,00.
Από τις προσχηματικέ διαφορές που υπάρχουν στις τιμές εισιτηρίων, των δύο αναφερομένων εταιριών, διαπιστώνεται ότι η κοινωνία και ο τοπικός τουρισμός των Σποράδων βρίσκεται μπροστά σε καρτέλ, που υποτάσσει την ανάπτυξη και το τουρισμό των νησιών, στην απληστία και τα κέρδη του εφοπλισμού, με την στήριξη του αντιλαϊκού και διεφθαρμένου πολιτικού συστήματος που κυβερνά.
Από έρευνα που έκανα ανάμεσα στις ακτοπλοϊκές γραμμές κρατών της Ε.Ε, διαπιστώθηκε ότι οι τιμές των Σποράδων είναι πρωτοφανείς και ίσως μεταξύ των πιο ακριβών σε Ελλάδα και σε ολόκληρη την Ε.Ε. Η σύγκριση που γίνεται στα περισσότερα παραδείγματα που σας παραθέτω, ισχύει σε σχέση με τις ονομαστικές τιμές, ανεξάρτητα από το ειδικότερο κόστος εκμετάλλευσης των ακτοπλοϊκών γραμμών που ισχύει στα διάφορα κράτη. Η ασυδοσία του ελληνικού εφοπλισμού και το καθεστώς καταλήστευση που ισχύει, γίνεται ακόμα πιο επαχθές και προκλητικό, αν συνυπολογισθεί 1/ το αφορολόγητο της ελληνικής ακτοπλοΐας (σημ. τα φυσικά και νομικά πρόσωπο στην ελλ. ναυτιλία απαλλάσσονται με νόμο, αυξημένης μάλιστα συνταγματικής ισχύος, από κάθε φορολογική υποχρέωση!). 2/ τα μεροκάματα των ελλήνων ναυτεργατών, που είναι από τα χαμηλότερα στην ευρωζώνη 3/ οι προκλητικές απαλλαγές των εφοπλιστών στο ΦΠΑ και 4/ τα σκανδαλώδη ασφάλιστρα που πληρώνουν οι εφοπλιστές προς το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ως εργοδοτική εισφορά πληρώνουν 14%!....).
Για να πάρει ο ελληνικός λαός μια ιδέα του συστήματος της άγριας εκμετάλλευσης, της διαφθοράς και της συναλλαγής που έχει στήσει η συμμαχία των εφοπλιστών της επιβατηγού ναυτιλίας με το πολιτικό σύστημα του δικομματισμού και την σύμπραξη του ΥΕΝ, σας παραθέτω παρακάτω μερικά συγκριτικά στοιχεία της έρευνας. Τα στοιχεία αναφέρονται στην περίοδο Ιουλίου – Αυγούστου 2011 και ισχύουν κατά κανόνα για κόστος 2 επιβατών + 1 αυτοκίνητο με επιστροφή, σε φέρρυ με κάθισμα ή σε οικονομική θέση.