tromaktiko: Μιλώντας σαν πελάτης ταξί

Δευτέρα 1 Αυγούστου 2011

Μιλώντας σαν πελάτης ταξί



Αφορά την ανάρτηση: http://tro-ma-ktiko.blogspot.com/2011/07/blog-post_3539.html .
Πρώτα απ’ όλα νομίζω ότι δεν έχει σημασία ο κλάδος που ανήκω γιατί το προσεγγίζω σαν πελάτης τόσων ετών που έχει δει πολλά και διάφορα στο χώρο σου. Χαίρομαι πάντως ειλικρινά για το επίπεδό σου ακόμα κι όταν εγώ όντως ειρωνεύτηκα και μίλησα κάπως σκληρά για κάποια πράματα που τα θεωρώ αυτονόητα και απαράδεκτα στο χώρο σου. (Σίγουρα είσαι ταξιτζής;) Πάντως δεν τα λέω με κακία αλλά με αγανάκτηση βλέπεις, οπότε μη με παρεξηγείς.

Στις παρατηρήσεις λοιπόν:
• Μαύρο χρήμα. Αυτό που είπες εσύ ουσιαστικά είναι ότι ναι είμαστε μαυραγορίτες αλλά το κράτος μπορεί να μας βάλει σε τάξη. Και τόσα χρόνια που ήσουν όταν οι υποψήφιοι αγοραστές έδιναν μια περιουσία για 1 άδεια; δε σας είδα στους δρόμους. Μάλλον κοιτάτε την πάρτη σας. Όπως και τώρα που κλείνετε τους δρόμους.

• Μείωση τιμών. Το κόμιστρο φυσικά και πρέπει να συνεχίσει να ορίζεται από το κράτος. Αυτό έλειπε να το αφήσουν ανεξέλεγκτα και στην κρίση των ταξί να γίνει το χάος. Όμως πολύ συχνά μιλάς με νούμερα που ψέματα δεν είναι, αλλά δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα που ζούμε. Ως τίμιος ταξιτζής που είσαι και προφανώς όχι πελάτης, σου λέω για να γνωρίζεις ότι παρανόμως και αυθαίρετα σε πάρα πολλές περιπτώσεις οι ίδιοι οι ταξιτζήδες ορίζουν το κόστος της διαδρομής. Κοινώς έρχονται και σου λένε «για να σε πάω σταθμό-κέντρο θέλω 30ευρώ και άμα θες αλλιώς δεν σε πάω». «Τα πράματα ότι κι αν έχεις κοστίζουν 10ευρώ και άμα σ ‘αρέσει». Κάπως έτσι έχουν «εναρμονιστεί» οι τιμές και μη μου λες ότι το κόμιστρο το ορίζει το κράτος και πράσινα άλογα. Στο ξαναλέω: Δυστυχώς το κράτος έκανε το λάθος να ορίσει με βλακώδη τρόπο τη μέθοδο που προκύπτουν τα κόμιστρα κι έτσι οι ταξιτζήδες βρίσκουν την ευκαιρία να κλέβουν με ευκολία. Όλα αυτά φυσικά σε συνδυασμό με την ανυπαρξία ελέγχων που τόσο άνετα εκμεταλλεύονται όλοι. Επίσης μη μου πεις για καταγγελίες και ότι αν τις κάνω θα τιμωρηθεί κόσμος και κουραφέξαλα πάλι γιατί θα σε ρωτήσω κι εγώ από ποιο πλανήτη κατέβηκες…

• Νέες θέσεις εργασίας-Πληρότητα. Κι εδώ όπως και παραπάνω μιλάς με νούμερα που δεν αντιστοιχούν στην καθημερινότητα του πολίτη. Δυστυχώς οι ίδιοι οι ταξιτζήδες διαψεύδουν τα νούμερα αυτά με τις πρακτικές τους. Στις πιάτσες σε μικρές πόλεις όντως περιμένουν τα ταξί με τις ώρες.
Στις μεγάλες όμως ξέρεις πόσα ταξί σου λένε:
-όχι δεν πάω περιστέρι,
-δε βολεύει εκεί γιατί πηγαίνω αλλού,
-κλείνω τώρα δε μπορώ να σε πάρω,
-δε σε παίρνω γιατί δε με συμφέρει η διαδρομή
κλπ;

Μια κατάντια που τη ζούμε καθημερινά έχετε δημιουργήσει εσείς οι ίδιοι και τίποτα άλλο.
• Εταιρίες. Δε βρίσκω λόγο παρά τα όσα λες να μη δημιουργηθούν κι άλλες εταιρείες γιατί όχι; Κι ο ανταγωνισμός γενικά είναι αποδεδειγμένο ότι ευνοεί τον πελάτη.
• Αποδείξεις. Θα επιμείνω κι εγώ στην προηγούμενη τοποθέτησή μου. Είσαι, αν όχι εκτός χώρας, τότε εκτός πραγματικότητας. Η καταγγελία στον κλάδο σας δεν έχει νόημα και αντίκρισμα και κατά βάθος όλοι το γνωρίζουν. Ούτε και με εταιρείες έχει να κάνει. Έχει να κάνει με ελέγχους και τιμωρίες που δεν υπάρχουν και σας δίνουν το δικαίωμα για παρανομία.

• Άρνηση διαδρομής. Καλά εσύ θα μας τρελάνεις τελείως. όχι δε μπορεί να ζεις στην Ελλάδα ή δεν έχεις αναζητήσει ποτέ ταξί. Όχι μόνο δε θέλετε να απομονώσετε τους κακούς του κλάδου αλλά κινδυνεύετε εσείς οι καλοί να απομονωθείτε οπότε πρόσεχε. Είναι θέμα χρόνου να πάθεις μετάλλαξη J.
• 98% των ταξιτζήδων είναι κακοί. Κακώς δε σχολιάζεις αλλά και τι να πεις; Μπορώ να σου αναφέρω 1002 περιπτώσεις απαράδεκτης συμπεριφοράς και κλοπής. Δε λέω και σε άλλους κλάδους τα κάνουν αυτά, αλλά πλέον στα ταξί έχει γίνει καθημερινή τακτική όχι εξαίρεση.
• Ανασφάλιστη εργασία. Έχω τις επιφυλάξεις μου, αλλά θεωρώ πως δεν έχει τόση σημασία μπροστά στα άλλα.
• Επιτυχία επιχείρησης. Αυτό που κυκλοφορεί εδώ και χρόνια είναι πως κάποιος αγοράζει ταξί όταν διαθέτει πολλά λεφτά όχι απλά ένα δάνειο από τράπεζα. Και ποια τράπεζα θα σου δώσει εσένα 100000-200000ευρώ να πάρεις ταξί; Και δεν κατάλαβα δηλαδή οι νόμοι που διέπουν τα ταξί πρέπει αν είναι οι ίδιοι για πάντα; Γιατί επειδή έτσι σας συμφέρει; Ή μήπως τα δεδομένα και οι ανάγκες των κοινωνιών δεν αλλάζουν; Όλο το σύνταγμα της χώρας αναθεωρείται οι κανόνες στα ταξί να μείνουν πάγιοι δηλαδή; Πάντα με τις αλλαγές των νόμων κάποιοι πλήττονται και κάποιοι κερδίζουν. Στην περίπτωση των ταξί εννοείται πως αυτοί που κερδίζουν είναι περισσότεροι. Στην περίπτωση αυτή μπορεί να χάσουν 100 άτομα όπως λες τις περιουσίες τους(που εγώ πιστεύω δε φτάνουν τόσα ) όμως 1000 άτομα θα βρουν - δουλειά αυτό το σκέφτηκες; Όταν ο κλάδος σας ανεξέλεγκτα πουλούσε άδειες χιλιάδων ευρώ που ήσουν να σκεφτείς τους χρεωμένους στις τράπεζες και να φωνάξεις όπως τώρα που βγήκες στους δρόμους; Και τώρα που βγήκατε στους δρόμους τι έγινε σας πόνεσε η ψυχή για τα 100 άτομα που και καλά θα χάσουνε τις περιουσίες τους;

Ας σχολιάσω κι αυτά που «απέφυγα»:
• Το καθεστώς που ισχύει σε όλη την Ευρώπη για τα ΤΑΞΙ. Γιατί να μην εφαρμοστεί και εδώ;
Απάντηση: Γιατί εδώ φίλε μου απλά δε γίνεται. Αν θες να γίνει αυτό γίνε εσύ πρώτα σωστός και «ευρωπαίος» επαγγελματίας και μετά το εφαρμόζουμε. Δυστυχώς δεν είμαστε Ευρώπη είμαστε μόνο Ελλάδα ακόμα.
• Για ποιο λόγο Ρέππας και Τρόικα είχαν συμφωνήσει και ο Ραγκούσης ξαφνικά προτείνει πλήρη και χωρίς κανόνες απελευθέρωση; ¨η μήπως και η Τρόικα μας φοβάται;
Απάντηση: Επειδή φαντάζομαι το μόνο που τους ενδιαφέρει τώρα είναι να δώσουν χύμα και φτηνές άδειες στον κόσμο για ταξί αφού έρχεται μεγάλη ανεργία και πείνα…
• Εταιρίες ΤΑΞΙ μπορούν να γίνουν εδώ και χρόνια. Για ποιο λόγο δεν έχουν γίνει αλλά θέλουν να πάρουν τσάμπα τις άδειες; Δεν σε προβληματίζει αυτό;

Απάντηση: Ίσως θέλουν άδειες σε λογικές τιμές και όχι κλοπής, γιατί μπορεί και να μη συμφέρει μια τέτοια επένδυση όπως έχουν σήμερα τα πράματα. Ποιος τρελάθηκε να επενδύσει 1.000.000ευρώ να πάρει 5-6 ταξί για επιχείρηση;

Γενικά συμφωνώ πως αυτό που χτυπάει η συγκεκριμένη κυβέρνηση είναι όντως η μεσαία τάξη και χρειάζεται προσοχή και φυσικά ενότητα. Στην περίπτωση όμως αυτή το μόνο που βλέπω είναι ότι χτυπάει τα συμφέροντα των «βολεμένων» ταξιτζήδων που δε θέλουν να μοιραστεί περισσότερο η πίτα.

Σ’ ευχαριστώ για την ανάγνωση
Πελάτης ΤΑΞΙ εδώ και χρόνια….

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!