Όπως είχαμε πει το Falcon Hypersonic Technology Vehicle-2 ήταν προγραμματισμένο να δώσει την τεχνολογία για ένα υπερ-γρήγορο όχημα. Τελικά όπως ανακοίνωσε η Υπηρεσία με την ονομασία Defense Advanced Research Projects Agency εννέα λεπτά μετά την έναρξη της δοκιμής χάθηκε η επαφή με το όχημα, Το πρόβλημα δημιουργήθηκε στο τμήμα της πτήσης που ήταν το μεταβατικό σημείο στην αεροδυναμική πτήση ενώ οι πρώτες ενδείξεις μιλούν για την πτώση στον Ειρηνικό Ωκεανό του σκάφους.Με σχήμα όπως η αιχμή ενός βέλους το σκάφος HTV-2 πέρα από την ταχύτητα που υπόσχεται ταχύτητες που θα το μεταφέρουν σε κάθε σημείο της γης σε μια ώρα, θα πετά στην άκρη του διαστήματος με ταχύτητα 13.000 μίλια/ώρα πριν να βρεθεί σε έναν ωκεανό.
Η εκτόξευση έλαβε χώρα χθες στο 7:45 π.μ από την αεροπορική βάση Vandenberg, 130 μίλια από τον Λος Άντζελες και ήταν η δεύτερη από τις δύο που είχαν προγραμματιστεί για το σκάφος με την ονομασία Falcon Hypersonic Technology Vehicle-2. Και στην πρώτη πτήση είχε χαθεί η επαφή.
Όπως λέει ο αμυντικός αναλυτής John Pike της Globalsecurity.org η πτήση – hypersonic, δεν είναι έκπληξη που κατέληξε σε πρόβλημα αφού σε τέτοιες τεχνολογίες οι επιστήμονες πρέπει να φτάσουν στα άκρα από άποψη τεχνολογικής καινοτομίας ενώ και πάλι ειδικά με τις πληροφορίες από τα τελευταία 5 δευτερόλεπτα της πτήσης, οι τεχνικοί θα έχουν αποκομίσει τα μέγιστα σε πληροφορίες.
Ο υπεύθυνος της Αεροπορίας στη δήλωση της DARPA, ταγματάρχης Chris Schulz, είπε για το πρόγραμμα HTV-2 πως γνωρίζουν να λύσουν κάθε πρόβλημα εκτός από τον αεροδυναμικό έλεγχο κατά τη διάρκεια της πτήση αλλά είναι «…σίγουρος πως θα βρουν τη λύση». Η δε Υπηρεσία υπεύθυνη, η DARPA, χρησιμοποίησε το Twitter για να ενημερώνει για την κατάσταση της πτήση και είπε πως η εκτόξευση πάνω στον πύραυλο Minotaur 4 ήταν πετυχημένη και ο διαχωρισμός επιβεβαιώθηκε από κάμερα.
Μια ομάδα από ειδικούς θα συλλέξει δεδομένα από συνολικά 20 επίγεια, εναέρια και διαστημικά συστήματα συλλογής δεδομένων, είπε η DARPA.
Το HTV-2 ουσιαστικά έχει σαν στόχο να δοκιμαστούν θεωρίες, προσομειώσεις και δοκιμές σε αεροδυναμικές σήραγγες για μια πτήση σε απίστευτες θερμοκρασίες και συνθήκες όπου ο αεροδυναμικός έλεγχος είναι ένα κατόρθωμα…
Το πρώτο HTV-2 εκτοξεύτηκε τον Απρίλιο του 2010 και έφερε 9 λεπτά από δεδομένα μαζί με 139 αεροδυναμικών δεδομένων σε ταχύτητες από 17 έως και 22 φορές την ταχύτητα του ήχου όπως είπε η DARPA. Το σημερινό ρεκόρ υπάρχει από το 2004, με τη NASA να φτάνει με το X-43A τα Mach 9.6 έξω από την Καλιφόρνια. Συνολικά 10 δευτερόλεπτα λειτούργησε με κινητήρα supersonic combustion ramjet, ή scramjet και κατέχει το ρεκόρ…
Δοκιμές για υπεραεροσκάφη…
Άλλες δοκιμές έγιναν με το X-51A Waverider της Αεροπορίας, της DARPA, και της Pratt & Whitney Rocketdyne με την Boeing. Το σκάφος εκείνο με κινητήρα scramjet έφτασε τα Mach 5 για 140 δευτερόλεπτα όταν έπεσε από το φτερό ενός B-52 τον Μάιο του 2010 ενώ η Boeing έχει προγραμματίσει για το πρόγραμμα X-51A άλλες δύο πτήσεις παρά την ατυχία πριν λίγους μήνες…