Σύμφωνα με τις νέες προτεινόμενες αλλαγές του υπουργείου παιδείας, οι διδακτικές ώρες βιολογίας...στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση πρόκειται να συρρικνωθούν. Το νέο σχολικό πρόγραμμα αφαιρεί το μάθημα της βιολογίας από την πρώτη λυκείου και στις δύο επόμενες τάξεις υπάρχει ως επιλεγόμενο μάθημα μεταξύ και άλλων φυσικών και περιβαλλοντικών επιστημών. Αλλαγές θα υπάρξουν και στην βαθμίδα του γυμνασίου. Η μεταρρύθμιση αυτή οδηγεί αναπόφευκτα στον εκτοπισμό της επιστήμης της βιολογίας από την καθημερινότητα των μαθητών οι οποίοι μελλοντικά θα αποτελέσουν τους κρίκους του κοινωνικού ιστού ως πολίτες. Ο χαρακτήρας του εκπαιδευτικού προγράμματος γίνεται μονοσήμαντος διαχωρίζοντας την σημασία και συνεισφορά του κάθε επιστημονικού κλάδου στην συνολική απαιτούμενη παιδεία για έναν ανερχόμενο πολίτη. Στη σημερινή εποχή, η βιολογία αναπτύσσεται με εκθετικούς ρυθμούς και προσφέρει τα μέγιστα στην βελτίωση των συνθηκών ζωής των ανθρώπινων κοινωνιών καθώς και στην διόρθωση της ζημίας που έχει προκληθεί στο ζωικό και φυτικό κόσμο λόγω των ανθρώπινων παρεμβάσεων ακριβώς επειδή η έλλειψη παιδείας στον τομέα της βιολογίας δεν είχε ακόμη εξελιχθεί. Η δυσαρέσκεια για τα νέα μέτρα έχει εκφραστεί από πολλούς επιστήμονες, ερευνητές, φοιτητές του κλάδου, επιστήμονες των φυσικών επιστημών και από το ευρύ κοινό με επιστολή προς το υπουργείο παιδείας ως ένδειξη διαμαρτυρία
Τετάρτη 31 Αυγούστου 2011
''Εκτοπισμός'' της βιολογίας από τη δευτεροβάθμια
Σύμφωνα με τις νέες προτεινόμενες αλλαγές του υπουργείου παιδείας, οι διδακτικές ώρες βιολογίας...στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση πρόκειται να συρρικνωθούν. Το νέο σχολικό πρόγραμμα αφαιρεί το μάθημα της βιολογίας από την πρώτη λυκείου και στις δύο επόμενες τάξεις υπάρχει ως επιλεγόμενο μάθημα μεταξύ και άλλων φυσικών και περιβαλλοντικών επιστημών. Αλλαγές θα υπάρξουν και στην βαθμίδα του γυμνασίου. Η μεταρρύθμιση αυτή οδηγεί αναπόφευκτα στον εκτοπισμό της επιστήμης της βιολογίας από την καθημερινότητα των μαθητών οι οποίοι μελλοντικά θα αποτελέσουν τους κρίκους του κοινωνικού ιστού ως πολίτες. Ο χαρακτήρας του εκπαιδευτικού προγράμματος γίνεται μονοσήμαντος διαχωρίζοντας την σημασία και συνεισφορά του κάθε επιστημονικού κλάδου στην συνολική απαιτούμενη παιδεία για έναν ανερχόμενο πολίτη. Στη σημερινή εποχή, η βιολογία αναπτύσσεται με εκθετικούς ρυθμούς και προσφέρει τα μέγιστα στην βελτίωση των συνθηκών ζωής των ανθρώπινων κοινωνιών καθώς και στην διόρθωση της ζημίας που έχει προκληθεί στο ζωικό και φυτικό κόσμο λόγω των ανθρώπινων παρεμβάσεων ακριβώς επειδή η έλλειψη παιδείας στον τομέα της βιολογίας δεν είχε ακόμη εξελιχθεί. Η δυσαρέσκεια για τα νέα μέτρα έχει εκφραστεί από πολλούς επιστήμονες, ερευνητές, φοιτητές του κλάδου, επιστήμονες των φυσικών επιστημών και από το ευρύ κοινό με επιστολή προς το υπουργείο παιδείας ως ένδειξη διαμαρτυρία
Εδώ σχολιάζεις εσύ!