tromaktiko: ΤΕΙ (ΣΤΕΦ) vs πολυτεχνείο, αλήθειες και ψέματα από την εμπειρία ενός αποφοίτου ΤΕΙ

Κυριακή 28 Αυγούστου 2011

ΤΕΙ (ΣΤΕΦ) vs πολυτεχνείο, αλήθειες και ψέματα από την εμπειρία ενός αποφοίτου ΤΕΙ



Ήμουν από τους μαθητές που πάνω από 13-14 μέσο όρο στο σχολείο δεν έβγαζα με τίποτα, αλλά είχα ως όνειρο να σπουδάσω μηχανολογία / ηλεκτρολογία και έτσι όταν έδωσα πανελλήνιες δήλωσα τις αντίστοιχες σχολές του ΕΜΠ όπως και των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά.

Τελικά πέρασα μετά από πολύ διάβασμα στην ενεργειακή τεχνολογία του ΤΕΙ Αθήνας με 11700 μόρια. Στο 1ο εξάμηνο παραλίγο να την παρατήσω την σχολή από την αυστηρότητα τα κόμπλεξ και τις προσβολές των καθηγητών όπως και τα άπειρα τεστ που γράφαμε στα εργαστήρια και κοβόμουν και δεν μπορούσα να καταλάβω τίποτα. Στις θεωρίες τουλάχιστον στις μισές δεν μπορουσα να καταλάβω πολλά πράγματα.

Από το 2ο εξάμηνο έβαλα τα δυνατά μου και έγινα καλύτερος πέρασα περισσότερα μαθήματα. Από το 3ο εξάμηνο και μετά είχα καταλάβει οτι η σχολή αυτή για να μπορέσει να την τελειώσει κάποιος σε λιγότερο από 5 χρόνια ήθελε βάση τουλάχιστον 14000 μόρια. Τελικά κατάφερα αφού έβαλα τα δυνατά μου και μετά από πολύ άγχος να τελειώσω τη σχολή σε 4 χρόνια και πήρα και υποτροφία.

Δεν σας κρύβω οτι από το άγχος που πέρασα για να περάσω τα μαθήματα και τον θυμό που είχα όταν με έκοβαν έλεγα τι κρίμα που δεν έχουμε ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με το πολυτεχνείο.

Από το πρώτο εξάμηνο έλεγα οτι θα έδινα κατατακτήριες στο ΕΜΠ αφού ήταν το όνειρό μου να περάσω εκεί. Όταν λοιπόν πήρα το πτυχίο ξεκίνησα την προετοιμασία για κατακτατήριες στους μηχανολόγους μηχανικούς, εγώ είχα πάρει κατεύθυνση ενεργειακής μηχανολογίας στο ΤΕΙ.

Τα δύο μαθήματα των κατατακτηρίων τα είχαμε διδαχθεί από το ΤΕΙ (θερμοδυναμική και μηχανική ρευστών) το τρίτο (στοιχεία μηχανών 2 των ΜΜ-ΕΜΠ) το είχαμε ως στοιχεία μηχανών 1. Πήρα λοιπόν τα βιβλία και την ύλη και άρχισα να κοιτάω την ποσότητα της ύλης που έπρεπε να εμπεδώσω για να κανονίσω και το ημερήσιο πρόγραμμα διαβάσματος. Σας πληροφορώ στην σύγκριση που έκανα για την μηχανική ρευστών οτι η ύλη που υπήρχε στο ΕΜΠ ήτανε σε πολύ μεγαλύτερο βάθος και έπρεπε να διαβάσει κάποιος ολόκληρο βιβλίο με πολύπλοκες μαθηματικές σχέσεις και τύπους, παραγώγους και ολοκληρώματα και γενικά δεν υπήρχε ουδεμία σχέση με την ύλη που κάναμε στο ΤΕΙ, που μάλιστα το μάθημα το περάσαμε με την τρίτη φορά στο ΤΕΙ και με μόνο κάτι χειρόγραφες σημειώσεις από τον πίνακα και κάπου 20-25 σελίδες μέσα από ένα βιβλίο 300 σελίδων.

Στην θερμοδυναμική τα περισσότερα πράγματα θεωρητικά πάντα τα είχαμε διδαχθεί στο ΤΕΙ επειδή είχαμε έναν πολύ καλό καθηγητή (τον οποίον τον έκραζαν όλοι επειδή ήταν πάντα αναλυτικός σε όλα και δεν άφηνε τίποτα που να μην είχε πεί). Όμως και πάλι τα θέματα εξεταστικών του ΕΜΠ στην θερμοδυναμική ήταν δυσκολότερα από αυτά που γράφαμε εμείς και το περάσαμε με την 2η με 5.

Όσο δε για τα στοιχεία μηχανών 2 που στο ΤΕΙ είχαμε διδαχθεί μόνο στοιχεία μηχανών 1 εκεί δεν χρειάζεται καν να περιγράψω την χαώδη διαφορά που είδα. Για να μπορούσε κάποιος να διαβάσει τα στοιχεία μηχανών 2 έπρεπε να ξέρει τα στοιχεία μηχανών 1, Έτσι βρήκα το βιβλίο και ξεκίνησα το διάβασμα. Τα στοιχεία μηχανών 1 του ΕΜΠ σε σχέση με του ΤΕΙ είχανε 6-7 φορές περισσότερο ύλη καθώς και πράγματα που για να τα καταλάβει κάποιος έπρεπε να είχε διαβάσει τις τεχνικές μηχανικές των ΜΜ-ΕΜΠ που διδάσκονται στα πρώτα εξάμηνα. Εν το μεταξύ στους Μ.Μ είχανε 3 μαθήματα τεχνικών μηχανικών ενώ εμείς στο ΤΕΙ είχαμε μόνο 1 στο 1ο εξάμηνο και διδαχθήκαμε μόνο την κάμψη καθώς και λίγα πράγματα για την στρέψη, δηλαδή μια τεχνική μηχανική του ΕΜΠ είχε 2-3 φορές περισσότερη ύλη και δυσκολία από το ΤΕΙ.

Όταν είδα λοιπόν οτι από μόνος μου με τις γνώσεις του ΤΕΙ έπρεπε να διαβάζω 1 χρόνο επί 5-6 ώρες για να καλύψω όλη την ύλη και δεν ήταν σίγουρο άμα θα περάσω ενώ από την άλλη αν πήγαινα σε φροντιστήριο θα έπρεπε να πληρώσω 1500 ευρώπουλα και πάλι με αμφίρροπα αποτελέσματα τα παράτησα σε 2 μήνες και δεν έδωσα κατατακτήριες.

Το γενικό συμπέρασμα όσο και να στεναχωρεί ορισμένους είναι οτι υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ ΤΕΙ και πολυτεχνείου, και μιλάω πάντα για σχολές της Αθήνας, για την επαρχία δε ξέρω τι γίνεται αλλά έχοντας υπόψην μου άτομα όπως από το ΤΕΙ Χαλκίδας (ηλεκτρολογίας/μηχανολογίας) το επίπεδό τους είναι πολύ χαμηλότερο οπότε δεν έχει καν νόημα να το συγκρίνω με του ΕΜΠ.

Και επίσης να μην ξεχάσω να αναφέρω γενικά και την απογοήτευσή μου για τους περισσότερους συμφοιτητές μου ο οποίοι δεν ενδιαφέρονται να μάθουν αλλά πως να περάσουν με οποιοδήποτε τίμημα την σχολή και να πάρουν πτυχίο με 5. Δεν είναι δυνατόν από τα 100 άτομα που μπήκαν στο έτος μας να τελείωσαν στην ώρα τους μόνο 2 να ασχολούνται γενικώς με τα μαθήματα άλλοι 15-20 και οι υπόλοιποι 70 να έχουν χαθεί στο υπερπέραν. Όυτε είναι δυνατόν φοιτητές να λένε μ........... τα πρότυπα του DIN και της ASHRAE και μετά να θέλουν και απεριόριστα επαγγελματικά δικαιώματα σε μελέτες ψύξης θέρμανσης κλιματισμού. Ακόμη υπάρχουν καθηγητές που είναι πολύ καλοί και τους βρίζει όλο το τμήμα επειδή απλά "κόβουν" ενώ στην πραγματικότητα δεν προετοιμάζονται κατάλληλα για τις εξετάσεις, ενώ πολλοί κάνουν οτι μπορούν για να διακόπτουν την ροή του μαθήματος και να καθυστερούν την ολοκλήρωσή του λέγοντας επίτηδες οτι αυτά τα πράγματα (που κανονικά τα κάναμε σε παλαιότερα μαθήματα) δεν τα ξέρουνε και αναγκάζουν τον καθηγητή να αναλύει πάλι θεωρίες παλαιότερων μαθημάτων που στην πραγματικότητα τις ξέραν. Όλα τα παραπάνω δεν νομίζω να συμβαίνουν από τους φοιτητές του πολυτεχνείου.

Σε ένα ΤΕΙ λοιπόν αν ασχοληθεί κάποιος μπορεί να κάνει πολλά πράγματα, όχι όμως τα πάντα. Επίσης δεν συμφωνώ με ορισμένους που λένε οτι το επίπεδο του ΤΕΙ είναι ΙΕΚ και τεχνικού λυκείου. Τα περισσότερα παιδιά τεχνικών λυκείων στην σχολή μου τα πήγαιναν πολύ καλά με τα εργαστήρια αλλά στις θεωρίες πάτωναν τελείως, οπότε αυτό το επιχείρημα δεν μπορούμε να το πούμε με τόσο απόλυτο τρόπο όπως λένε κάποιοι, η αλήθεια πάντα να λέγεται όμως.

Αυτό που έχω διαπιστώσει τελικά είναι οτι και πτυχιούχοι μηχανικοί ΤΕ όσο και διπλωματούχοι μηχανικοί δεν έχουμε επίγνωση των ορίων μας. Για εμάς ανέφερα μερικά πράγματα από όσα έχω ζήσει, ας πω όμως και για τους διπλωματούχους πολυτεχνείων ορισμένα γιατί και αυτοί δεν έχουν επίγνωση των ορίων τους.

Δεν είναι δυνατόν ο μηχανολόγος μηχανικός να έχει επαγγελματικά δικαιώματα του ηλεκτρολόγου μηχανικού και ο μέν ηλεκτρολόγος του μηχανολόγου. Επίσης είναι απαράδεκτο ο πολιτικός μηχανικός να είναι πλέον ένας υπερμηχανικός και να έχει επαγγελματικά δικαιώματα ηλεκτρολόγου μηχανολόγου τοπογράφου και αρχιτέκτονα μηχανικού. Αυτά τα πράγματα πρέπει οι ίδιοι οι διπλωματούχοι να τα σταματήσουνε όπως όταν λένε για τα ΤΕΙ να λένε και για τα δικά τους προβλήματα διότι με αυτή την κατάσταση σήμερα ένας πολιτικός μηχανικός μπορεί να παίρνει δουλειές από έναν ηλεκτρολόγο και μηχανολόγο ή τοπογράφο. Πρέπει να ξεκαθαρίσει αυτό το τοπίο.

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!