tromaktiko: Το τραμ μπαίνει στην «καρδιά» της Αθήνας

Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου 2011

Το τραμ μπαίνει στην «καρδιά» της Αθήνας



Οι δημόσιες συγκοινωνίες αποτελούν, ούτως ή άλλως, κομβικό σημείο του νέου σχεδίου και τα μέσα σταθερής τροχιάς κυριαρχούν ως επιλογή...
σε αντίθεση με τους αυτοκινητόδρομους, που θεωρείται ότι ενισχύουν τη διάχυση της πόλης. Αλλωστε, όπως δηλώνει ο πρόεδρος του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου (ΟΡΣΑ) Γιάννης Πολύζος, «δεν τεκμηριώνεται ότι έχουμε ανάγκη να διαχυθεί περαιτέρω η πόλη προς τα Μεσόγεια και, άρα, να δημιουργηθούν νέοι κλειστοί αυτοκινητόδρομοι».

Περιορισμός των Ι.Χ.

Οι επιστήμονες που συνεργάστηκαν στη σύνταξη του συγκοινωνιακού χάρτη της πρωτεύουσας θέτουν ως βασική αρχή την ενίσχυση της συνεκτικής πόλης και την ανάσχεση της γραμμικής ανάπτυξης κατά μήκος των οδικών αξόνων. Απώτερος στόχος είναι, βέβαια, ο περιορισμός των μετακινήσεων με Ι.Χ. μέσα στο λεκανοπέδιο και ειδικά σε κορεσμένες κυκλοφοριακά περιοχές για τις καθημερινές μετακινήσεις προς την κατοικία ή την εργασία του οδηγού και η ελαχιστοποίηση των διαμπερών κινήσεων με αυτοκίνητο στην ευρύτερη κεντρική περιοχή της πρωτεύουσας.

Για την επίτευξη των παραπάνω προάγεται η περαιτέρω ανάπτυξη των μέσων μαζικής μεταφοράς και δη των μέσων σταθερής τροχιάς για τις βασικές ροές των καθημερινών μετακινήσεων, αλλά και τη μεταφορά των εμπορευμάτων. Έμφαση δίνεται στη βιωσιμότητα των δημόσιων συγκοινωνιών και στη μείωση των αρνητικών επιπτώσεων σε επίπεδο εθνικής οικονομίας, αλλά και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής στις μητροπολιτικές και αστικές περιοχές με την ανάσχεση του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής, που θα επιτευχθεί από τη δραστική μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Εφαρμόζονται οι αρχές της βιώσιμης αστικής κινητικότητας, με την οργάνωση δικτύων ήπιων μορφών μετακίνησης για πεζούς, ποδήλατο και δημόσια συγκοινωνία.

«Θέλουμε να ξεφύγουμε από το όριο του 40% των μετακινήσεων με όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς, στο οποίο έχουμε εγκλωβιστεί εδώ και 20 χρόνια, και να πάμε στο 50%. Δηλαδή, το μισό των καθημερινών μετακινήσεων να γίνεται με μέσα μαζικής μεταφοράς», επισημαίνει ο Γ. Πολύζος.

Μετρό, τραμ και προαστιακός έχουν την τιμητική τους στο πλαίσιο του Ρυθμιστικού, ενώ οι γραμμές των λεωφορείων και των τρόλεϊ λειτουργούν συμπληρωματικά ως προς αυτά.

Γιάννης Πολύζος: «Τον Δεκέμβριο η ψήφιση στη Βουλή»

«Το Ρυθμιστικό είναι μια πρόταση που έχει ήδη μπει στην επίσημη διαδικασία διαβούλευσης», εξηγεί ο Γιάννης Πολύζος. Μέχρι την 1η Νοεμβρίου θα έχει συγκεντρωθεί όλο το υλικό, το οποίο μετά από επεξεργασία θα καταλήξει στον υπουργό Περιβάλλοντος, ώστε να προχωρήσει η διαδικασία ψήφισης από τη Βουλή, πριν από τον Προϋπολογισμό. Ο πρόεδρος του ΟΡΣΑ παραδέχεται ότι το σχέδιο έχει κάποιες ελλείψεις -όπως, για παράδειγμα, στο θέμα των διαδημοτικών νεκροταφείων που προέκυψε το καλοκαίρι και για το οποίο δεν είχε προβλεφθεί κάποια ρύθμιση- ωστόσο, εκτιμά ότι θα υπάρξει γενικά σύμπνοια απόψεων και με τον νέο υπουργό. «Ενας οργανισμός δεν συντάσσει ένα Ρυθμιστικό επί 18 μήνες εν κενώ, αλλά σε συνεργασία με το υπουργείο. Αν και άλλαξε ο υπουργός, δεν έχω ενδείξεις ότι υπάρχει αλλαγή πολιτικής».
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!