Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗ ΧΩΡΑ
Στις κρίσιμες στιγμές που ζούμε για την εκπαίδευση και την κοινωνία η κυβέρνηση της οικονομικής φρίκης θυσιάζει την κοινωνική πλειοψηφία, τις ανάγκες και τα δικαιώματά της για να αντιμετωπιστεί η κρίση σε βάρος των εργαζομένων.
Είναι το αποκορύφωμα της πολιτικής των κυβερνήσεων των τελευταίων χρόνων που οδήγησαν τη χώρα στη χρεοκοπία με τις επιλογές τους. Το δημόσιο χρέος αποτέλεσμα των τοκογλυφικών δανείων και της διαπλοκής του πολιτικού σκηνικού με τα μεγάλα συμφέροντα που εκτίναξαν τα έξοδα του δημοσίου (άχρηστα ολυμπιακά και άλλα μεγάλα έργα, άχρηστα υποβρύχια και άλλοι εξοπλισμοί, Ζήμενς κ.ο.κ.) χρησιμοποιείται ως πρόσχημα για να διασφαλιστούν τα συμφέροντα που υπαγορεύουν την πολιτική Κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ. Εξάλλου είναι ένα χρέος τοκογλυφικό, πληρωμένο διπλά και τρίδιπλα από τους εργαζόμενους.
Κυβέρνηση και Τρόικα χρησιμοποιώντας τον μπαμπούλα της χρεοκοπίας εκβιάζουν την κοινωνία να δεχτεί τη φορολογική λεηλασία, το ξεπούλημα των υπηρεσιών, των υποδομών, του φυσικού πλούτου της χώρας, ότι συνιστά δημόσιο αγαθό και κοινωνικό δικαίωμα. Για να σωθούν τάχα οι μισθοί και οι συντάξεις που τους μειώνουν συνέχεια και τους στοχοποιούν ως αιτία της κρίσης (βλ. τις συκοφαντικές δηλώσεις Λοβέρδου). Την ίδια ώρα και ενώ έχουν φτάσει την ανεργία σε πρωτοφανή ύψη ο πρωθυπουργός υπόσχεται έναν εργαζόμενο για κάθε οικογένεια. Η εργασιακή εφεδρεία, η μαύρη κι απλήρωτη εργασία, η καταστροφή των μικρομεσαίων επαγγελματιών με τη δήθεν απελευθέρωση δείχνουν πως είναι η μόνη υπόσχεση που μπορεί και θέλει να υλοποιήσει ο Παπανδρέου.
Όπως συνέβη σε κάθε χώρα που χτυπήθηκε με το Δόγμα του Σοκ του ΔΝΤ και των πρακτικών του, μια των ημερών, αφού θα έχουν εξασφαλιστεί τα συμφέροντα των δανειστών ―ανάμεσά τους και οι ελληνικές τράπεζες― θα ανακοινώσουν και την οριστική αποτυχία των μέτρων είτε με τη μορφή της ελεγχόμενης χρεοκοπίας σαν κι αυτή που έχει μετατρέψει σε ζούγκλα την κοινωνία του Μεξικού είτε με αυτή της ολοκληρωτικής χρεοκοπίας όπως στην Αργεντινή όπου η κυβέρνηση πριν φύγει με το ελικόπτερο άφησε αδέκαρη την κοινωνία.
Σε αυτό το πλαίσιο η πολιτική Κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ κάνει επίθεση στην παιδεία. Θα την υπερασπιστούμε παλεύοντας όχι μόνο για το χώρο που εργαζόμαστε και ταυτίζεται με τη ζωή μας. Θα παλέψουμε για το κοινωνικό αγαθό της εκπαίδευσης μαζί με όλη τη μαχόμενη εκπαιδευτική κοινότητα, όλων των βαθμίδων. Με αυτό το πανεκπαιδευτικό μέτωπο, μαζί τους γονείς, θα υπερασπιστούμε δικαιώματα, αξίες και κατακτήσεις της κοινωνίας ολόκληρης. Βλέπουμε αυτόν τον αγώνα σαν αδιαίρετο κομμάτι της μάχης που δίνει η εργαζόμενη κοινωνική πλειοψηφία για την ανατροπή της πολιτικής των Μνημονίων και του Μεσοπρόθεσμου. Εξάλλου η εκπαίδευση-ακριβοπληρωμένο προϊόν, η παιδεία κατάρτισης με γνώσεις μιας χρήσης, η χειραγώγηση, το στέγνωμα από κάθε ελπίδα και ιδανικό για μια καλύτερη κοινωνία αντιστοιχούν στην κοινωνία της χρεοκοπίας που εκπροσωπούν κυβέρνηση και Τρόικα. Πιστεύουμε σε μια παιδεία που μορφώνει και απελευθερώνει, που σφυρηλατεί μια συνείδηση με ελεύθερο φρόνημα και κοινωνική ευθύνη για να στηρίξουμε την προσπάθεια της κοινωνίας να βγει από το φαύλο κύκλο των οικονομικών κρίσεων. Γιατί η κοινωνία δεν μπορεί να έχει στόχο τη σταθερότητα του ευρώ, αλλά τη δημιουργική ζωή των ανθρώπων, την κοινωνική προσφορά, την ελευθερία, τη δημοκρατία και την περιβαλλοντική ισορροπία.
ΜΝΗΜΟΝΙΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τραγικές καταστάσεις αντιμετωπίζει η εκπαίδευση με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, αποτέλεσμα της εκπαιδευτικής πολιτικής και των δραματικών περικοπών που επιβάλλουν η πολιτική των μνημονίων και του μεσοπρόθεσμου.
Κάτω από τον οδοστρωτήρα του μεσοπρόθεσμου, οι περικοπές του προϋπολογισμού για την παιδεία θα συνεχιστούν μέχρι το 2015. Επιβάλλεται μια εξωφρενική, μια απίστευτης έκτασης μείωση των δημόσιων δαπανών και έτσι ουσιαστικά ξεθεμελιώνεται και διαλύεται η δημόσια εκπαίδευση, με τις εντολές της τρόικας (ΕΕ-ΕΚΤ-ΔΝΤ). Οι δαπάνες για τη δημόσια παιδεία θα μειωθούν ακόμα περισσότερο και θα φτάσουν το 2015 μόλις στο 2,23 % επί του ΑΕΠ με όλες τις δραματικές επιπτώσεις που θα έχει αυτό για το δημόσιο σχολείο.
Ήδη έχουν φανεί ανάγλυφα οι επιπτώσεις των περικοπών. Μειώθηκαν τραγικά οι προσλήψεις των εκπαιδευτικών (546 προσλήψεις σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια, όταν εφέτος συνταξιοδοτήθηκαν 6.000). Τα μεγάλα κενά που παρουσιάζονται το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να τα αντιμετωπίσει ψαλιδίζοντας τις εκπαιδευτικές ανάγκες. Κατάργησε 1.000 σχολεία την περσινή χρονιά και σχεδιάζει την κατάργηση και άλλων. Κατάργησε την ΠΔΣ, την ενισχυτική και τα αθλητικά σχολεία. Υποβάθμισε τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών επιβάλλοντας μια δεύτερη ξένη γλώσσα σε δημοτικό και γυμνάσιο και μόνο Αγγλικά στο λύκειο. Καταργεί τη διδασκαλία των καλλιτεχνικών στο λύκειο, την πολιτική αγωγή, την πληροφορική κ.λπ. που είναι απαραίτητα για τη μορφωτική συγκρότηση των νέων. Υποβαθμίζει τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, κλείνει 22 κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, αναστέλλει τη λειτουργία των Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων, των ΓΡΑΣΥ και των ΓΡΑΣΕΠ κ.ά. Τέλος το υπουργείο Παιδείας, με το τέχνασμα του ελαστικού ορίου (25 + 10%) προσπαθεί να επιβάλει τμήματα από 28-30 μαθητές.
Με όλα αυτά το Υπουργείο Παιδείας δημιουργεί σε αρκετές περιπτώσεις τεχνητές υπεραριθμίες και θα επιδιώξει (ήδη εξέδωσε σχετική εγκύκλιο στις 6/9/11) να μετακινήσει υποχρεωτικά εκπαιδευτικούς από νομό σε νομό και από περιφέρεια σε περιφέρεια σε όλη τη χώρα, καθώς και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση υπερβαίνοντας ακόμα και τις νόμιμες διαδικασίες και καταστρατηγώντας κατακτημένα εργασιακά δικαιώματα όπως το ωράριο. Αυτές τις εξελίξεις πρέπει να τις αποτρέψουμε με την ενωτική, μαζική μας δράση.
Η κατά παραγγελίαν από το Υπ. Παιδείας έκθεση του ΟΟΣΑ για την Εκπαίδευση στην Ελλάδα, που δόθηκε στη δημοσιότητα το καλοκαίρι, έχει σκοπό να ενισχύσει την Κυβέρνηση και την Τρόικα στην προσπάθειά τους να λάβουν ακόμα πιο επώδυνες αποφάσεις για τη δημόσια εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς. Οι συστάσεις της έκθεσης (όπως αυτή περί αύξησης του ωραρίου των εκπαιδευτικών, όλοι οι εκπαιδευτικοί ανεξαρτήτως ετών υπηρεσίας στις 22 ώρες στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση !!) δίνουν το στίγμα της επίθεσης που θα εξαπολύσουν η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας εναντίον των εργασιακών δικαιωμάτων μας. Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ και το Υπουργείο Παιδείας, για όλα τα δεινά της εκπαίδευσης ευθύνονται οι εκπαιδευτικοί και όχι οι εφαρμοζόμενες πολιτικές εδώ και πολλά χρόνια. Την έκθεση παρέδωσε στη Διαμαντοπούλου ο Γ.Γ. του ΟΟΣΑ Α. Γκουρία, ο αρχιτέκτονας της πολιτικής που έχει μετατρέψει το Μεξικό σε κοινωνική ζούγκλα ακραίας φτώχειας, αγραμματοσύνης και εγκληματικότητας.
Ταυτόχρονα με τις διοικητικές αλλαγές που προωθούνται στην εκπαίδευση, στο επίπεδο Σχολικής Μονάδας το Υπουργείο σχεδιάζει να μετατρέψει τους Δ/ντές σε μάνατζερ αποσπασμένους από το σύλλογο διδασκόντων, που θα ελέγχουν και θα καθορίζουν σχεδόν τα πάντα μέσω της αξιολόγησης. Επιδιώκει να καταργήσει τη συλλογικότητα και το δημοκρατικό τρόπο λήψης των αποφάσεων στους συλλόγους διδασκόντων, να περιορίσει τις αρμοδιότητες του συλλόγου διδασκόντων, να περάσει την αντίληψη (μέσω της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας) ότι ο εκπαιδευτικός φέρει τις βασικότερες ευθύνες για τα δεινά της δημόσιας εκπαίδευσης.
Είναι τραγικό που η νέα σχολική χρονιά ξεκινά χωρίς βιβλία. Μέχρι τα Χριστούγεννα είναι αμφίβολο αν θα έχει ολοκληρωθεί η αποστολή όλων των βιβλίων. Μέγα σκάνδαλο είναι η διάλυση του ΟΕΔΒ, όπως και γενικότερα η επιχειρούμενη απαξίωση του δημόσιου τομέα, η αγορά χαρτιού χωρίς διαγωνισμό, η “λύση” των φωτοτυπιών και των dvd, που θα εκτινάξουν το κόστος έκδοσης βιβλίων. Οι «λύσεις» που προτείνει το Υπουργείο Παιδείας (ανάρτηση βιβλίων στο διαδίκτυο, διανομή DVD και φωτοτυπίες) είναι από κάθε άποψη παιδαγωγικά απαράδεκτες και ανεφάρμοστες.
Όσον αφορά τις εκπαιδευτικές αλλαγές που προωθούνται (νέο σχολείο, νέο λύκειο), αυτές στηρίζονται στη λογική της παροχής αποσπασματικών γνώσεων και δεξιοτήτων, στην εδραίωση των “αξιών” του “σχολείου της αγοράς” και της κατάρτισης, σε συνάφεια με τις αντίστοιχες αντιεκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις του “επιχειρηματικού πανεπιστήμιου”, που προωθούνται με το νέο νόμο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ακόμη το γεγονός ότι υιοθετούνται αλλαγές χωρίς να αλλάζουν τα βιβλία, δίχως να αμφισβητείται ο εξεταστικοκεντρικός χαρακτήρας του σχολείου, δείχνει υποβάθμιση της παρεχόμενης γνώσης, ενώ ακλόνητη μένει η θέση της παραπαιδείας. Παράλληλα, προωθείται ραγδαία το ξεθεμελίωμα και η ιδιωτικοποίηση δημόσιων υπηρεσιών και καταργούνται σημαντικοί φορείς, όπως ο ΟΕΒΔ, ο ΟΣΚ κ.λπ. Η πολιτική αυτή οδηγεί στην απαξίωση της δημόσιας, δωρεάν παρεχόμενης εκπαίδευσης και, ουσιαστικά, στο άνοιγμά της σε στρατηγικές επενδύσεις κερδοσκοπικών εταιριών. Με τη νέα πρόταση του ΥΠΔΜΘ για το Τεχνολογικό Λύκειο, η ΤΕΕ ουσιαστικά παραδίνεται απροκάλυπτα, στους σκοπούς και το περιεχόμενό της, στις ανάγκες της αγοράς και των επιχειρήσεων.
Παράλληλα μέσα από το εθνικό επιχειρησιακό πρόγραμμα του Υπουργείου Εργασίας με τίτλο «Κοινωνική Εργασία» η Κυβέρνηση προωθεί ακόμη περισσότερο την ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης και δημιουργεί μεσαιωνικές συνθήκες για τους εργαζόμενους εκπαιδευτικούς. Οι άνεργοι θα υπογράφουν σύμβαση με μη κυβερνητικές οργανώσεις (ΜΚΟ) και στη συνέχεια θα υπενοικιάζονται από τους φορείς αυτούς στους δήμους για να εργαστούν. Μετά τις συμβάσεις αναπληρωτών ΕΣΠΑ, που εφάρμοσε για πρώτη φορά πέρυσι η Κυβέρνηση, τώρα οι άνεργοι εκπαιδευτικοί θα καλούνται να δουλέψουν στο δημόσιο σχολείο αλλά ως εργαζόμενοι σε ιδιώτη εργοδότη και στους δήμους. Σημαντικοί εκπαιδευτικοί τομείς υπάγονται στα προγράμματα αυτά, καθώς με τους τίτλους υπηρεσίες φροντίδας, δράσεις για παιδιά και νέους, φροντίδα ΑμεΑ, εξωσχολικά προγράμματα για μαθητές, οδική ασφάλεια μαθητών, σίτιση σε ολοήμερα σχολεία φτωχών περιοχών, κ.λπ. η κυβέρνηση επιδιώκει να συμπεριλάβει και το χώρο τις εκπαίδευσης στις δράσεις αυτές.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ (ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ-ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ-ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΑ)
Όσον αφορά την οικονομική μας κατάσταση, όπως προβλέπεται από τις διατάξεις των νέων νόμων, που υλοποιούν τα «Επείγοντα μέτρα εφαρμογής του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012-15», συντελείται η αρπαγή δύο ακόμα μισθών από το ετήσιο εισόδημά μας.
Πιο συγκεκριμένα, προβλέπονται στους παραπάνω νόμους τα εξής:
Μείωση κατά 50€ (ή 50%) του κινήτρου απόδοσης από 1/7/11.
Θεσμοθέτηση νέας κράτησης υπέρ ανεργίας 2% στο σύνολο των αποδοχών από 1/1/2011.
Θεσμοθέτηση νέας κράτησης υπέρ του ΤΠΔΥ 1% στο σύνολο των αποδοχών, επιπλέον της ισχύουσας από 1/1/2011 .
Νέα φορολογική κλίμακα με μείωση του αφορολόγητου από 12.000 € στα 8.000 € (από 1-7-11 θα παρακρατηθεί ο επιπλέον φόρος από το μισθό, και οι υπόλοιποι μήνες με τη φορολογική δήλωση του 2012).
Το σύνολο της απώλειας στο ετήσιο εισόδημά μας (μαζί με τις περικοπές του μνημονίου-2010) πλησιάζει τους τέσσερις μισθούς, ή ποσοστό μείωσης 25%!
Η κατάσταση όμως γίνεται ακόμα πιο δραματική τους τρεις τελευταίους μήνες του 2011, καθώς προβλέπεται και η αναδρομική παρακράτηση όλων των νέων περικοπών και κρατήσεων. Έτσι, τους επόμενους τρεις μήνες οι εκπαιδευτικοί θα έχουν μείωση στο μισθό τους από 300 – 400 € !!
Εκτός αυτών, θα έρθει και το χαράτσι της έκτακτης εισφορά στα εισοδήματα από το 2010 (1% μέχρι 20.000 € και 2% για εισοδήματα πάνω από 20.000 € σε όλο το ποσό).
Αν, βέβαια, υπολογίσουμε και την απώλεια που θα έχουν οι εκπαιδευτικοί από το πάγωμα της μισθολογικής τους εξέλιξης από 1/7/11 (40 € το μήνα ή 480 € το χρόνο), την αύξηση του ΦΠΑ σε πολλά είδη λαϊκής κατανάλωσης, την αύξηση του πετρελαίου με ό,τι αυτή συνεπάγεται, την αύξηση των τελών των αυτοκινήτων κ.λπ., η πραγματική αξία των εισοδημάτων πλήττεται ακόμα περισσότερο.
Να σημειώσουμε πως σύμφωνα με τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης προς την τρόικα επίκειται η ψήφιση του νέου μισθολογίου-“φτωχολόγιου”, με το οποίο σχεδιάζεται η ακόμα μεγαλύτερη μείωση των αποδοχών των εργαζομένων στο Δημόσιο (συνεπώς και των εκπαιδευτικών), και η σύνδεση του μισθού με την παραγωγικότητα και την απόδοση.
Όσον αφορά τις συντάξεις, και αυτές μειώνονται ακόμα περισσότερο με τα νέα μέτρα (θεσμοθέτηση κράτησης στις επικουρικές, μείωση 10% του εφάπαξ, μείωση σύνταξης για τους συνταξιούχους κάτω των 60 χρονών κ.λπ.).
Η κυβέρνηση πρόσφατα αποφάσισε την επιβολή νέου χαρατσιού στις κατοικίες των πολιτών μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ, το οποίο από την εξαγγελία του μέχρι την κατάθεση της ρύθμισης στη βουλή αυξήθηκε δραματικά! Είναι λοιπόν σαφές πως δεν θα σταματήσουν να παίρνουν μέτρα αν δεν τους σταματήσουμε εμείς με τους αγώνες μας.
Σήμερα, ενάμιση χρόνο μετά την αντισυνταγματική εκτροπή και την επιβολή του Μνημονίου, όλοι εμείς, τμήματα ενός πανεργατικού - πανεκπαιδευτικού μετώπου, θα πρέπει να σηκώσουμε το γάντι, να οργανώσουμε την πάλη. με κινητοποιήσεις, πρωτοβουλίες, απεργίες, πολύμορφες δραστηριότητες, για να ανακόψουμε τη λαίλαπα. Για να διασώσουμε κατακτήσεις δεκαετιών. Για να περιφρουρήσουμε τα δημόσια αγαθά από το ξεπούλημα. Για να μην πληρώσουμε το χρέος που αυτοί δημιούργησαν και να επιβάλουμε τη διαγραφή του. Για να διαμορφωθεί ένα πρόγραμμα πάλης, διεξόδου και ανατροπής.
Είναι πλέον φανερό πως, αν δεν ανατραπεί άμεσα αυτή η πολιτική, που ασκεί η κυβέρνηση με τις εντολές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΔΝΤ, οι εκπαιδευτικοί αλλά και όλοι εργαζόμενοι στη χώρα μας θα βιώσουν μαύρες μέρες. Γι’ αυτό με ενότητα, αντοχή κι αποφασιστικότητα σχεδιάζουμε τη δική μας αντεπίθεση στην πολιτική αυτή. Μια πολιτική που καταστρέφει τη ζωή μας, τη δημόσια εκπαίδευση, αλλά και όλα τα δημόσια και κοινωνικά αγαθά (υγεία, κοινωνική ασφάλιση, συγκοινωνίες κ.λπ.), το μέλλον των παιδιών μας, την ίδια τη χώρα.
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ
Απέναντι στη λαίλαπα που ήρθε και συνεχίζεται οι εργαζόμενοι βροντοφωνάζουμε πως υπάρχει λύση. Υπάρχει άλλη πολιτική!
Το χρέος δεν το δημιούργησαν οι εργαζόμενοι.
Δεν το αναγνωρίζουμε. Απαιτούμε τη διαγραφή του
ΝΑ ΑΝΑΤΡΑΠΕΙ ΤΩΡΑ ΑΥΤΗ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΟΥ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΖΕΙ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΑΛΛΗ ΠΟΥ ΘΑ ΕΦΑΡΜΟΣΕΙ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ. ΝΑ ΦΥΓΕΙ Η ΤΡΟΪΚΑ ΑΠΟ ΤΗ ΧΩΡΑ.
Να καταργηθεί το βάρβαρο και δουλοπρεπές μνημόνιο κυβέρνησης - ΕΕ - Δ.Ν.Τ., το μεσοπρόθεσμο αλλά και όλα τα μέτρα που απορρέουν από αυτά.
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΜΑΣ, ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΥΜΕ ΤΙΣ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΙΣ ΜΑΣ
Να ακυρωθούν όλα τα μέτρα που περικόπτουν τους μισθούς μας και τις συντάξεις. Όχι στο μισθολόγιο των νέων περικοπών. Όχι στη σύνδεση μισθού με την παραγωγικότητα. 1400 € οι καθαρές αποδοχές του νεοδιόριστου με αναλογικές αυξήσεις στα υπόλοιπα μισθολογικά κλιμάκια. 30 χρόνια πλήρη σύνταξη.
Όχι στην καταστρατήγηση των εργασιακών μας δικαιωμάτων. Υπογραφή κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για το εργασιακό καθεστώς και τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών σύμφωνα με τις θέσεις της ΟΛΜΕ.
Όχι στις περικοπές των δαπανών στην εκπαίδευση, την υγεία και την κοινωνική ασφάλιση. Άμεση αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 5% τουλάχιστον του ΑΕΠ ή στο 15% του Κρατικού Προϋπολογισμού. Αγωνιζόμαστε ενάντια στην εγκατάλειψη της εκπαίδευσης, στις συγχωνεύσεις σχολείων την κατάργηση ολόκληρων τύπων σχολείων και εκπαιδευτικών θεσμών που οδηγούν την ελληνική εκπαίδευση πολλές δεκαετίες πίσω. Να μη χαθεί καμία οργανική θέση. 25 μαθητές ανά τμήμα, 20 στις κατευθύνσεις και την ΤΕΕ, 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια.
Άμεση οικονομική στήριξη των ασφαλιστικών μας ταμείων και του ΟΠΑΔ. Να καταργηθεί Κάθε νομοθετική πρωτοβουλία που υπονόμευσε το δικαίωμα στην ασφάλιση και την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη
Απαιτούμε δημοκρατία και την παιδαγωγική ελευθερία στο χώρο των σχολείων. Είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι και θα αντισταθούμε στη νέα αυταρχική διοικητική δομή, την αυτοαξιολόγηση και τη μετατροπή των διευθυντών σε αξιολογητές-μάνατζερς.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ
Το πρόγραμμα δράσης της Ομοσπονδίας περιλαμβάνει ένα σύνολο πολύμορφων αγωνιστικών δράσεων από το εκπαιδευτικό κίνημα σε συντονισμό με τη ΔΟΕ και τους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας (γονείς, μαθητές, φοιτητές, κ.λπ.) αλλά και με άλλους φορείς του δημόσιου τομέα.
1. Οργάνωση Ενημερωτικής Καμπάνιας για το σύνολο του πληθυσμού με θέμα τις επιπτώσεις των μέτρων κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ (μνημονίων και μεσοπρόθεσμου) στην εκπαίδευση και τον εκπαιδευτικό.
2. Συγκρότηση και ανάπτυξη με πρωτοβουλία των ΕΛΜΕ δικτύων αλληλεγγύης για τη στήριξη των μαθητών μας, με οργάνωση βοηθητικών μαθημάτων σε εθελοντική βάση αλλά και ευρύτερα στήριξη των θυμάτων της οικονομικής κρίσης και των κατεδαφιστικών πολιτικών κυβέρνησης, Τρόικας και ΣΕΒ, με τη στήριξη σχετικών πρωτοβουλιών που αρχίζουν να αναπτύσσονται στις γειτονιές και στους δήμους.
3. Συμμετέχουμε και συμβάλλουμε ενεργά στα κοινωνικά κινήματα που αναπτύσσονται στις πλατείες και τους δρόμους της χώρας, αλλά και τα κινήματα που ήδη δημιουργούνται ενάντια στα νέα χαράτσια. Αντιδρούμε μαζί με όλους τους πολίτες στην πληρωμή των νέων χαρατσιών στο εισόδημά μας. Σε κάθε περίπτωση αναπτύσσουμε την αλληλεγγύη και τον συντονισμό της δράσης σε όποιον τομέα εκδηλώνεται η επίθεση της κυβέρνησης και της τρόικας. Στηρίζουμε αποφασιστικά τον αγώνα των εργαζόμενων στις δημόσιες υπηρεσίες που παρέχουν κοινωνικά αγαθά (συγκοινωνία, υγεία, ρεύμα, νερό κλπ). Η αλληλεγγύη, η επεξεργασία κοινών στόχων, η δημιουργία κοινών πλαισίων αναφοράς στα μεγάλα ζητήματα, η μάχη κατά των διακρίσεων σε βάρος της νέας γενιάς πρέπει να διαπερνούν την καθημερινή μας δράση.
4. Συνεχίζουμε την προσπάθεια για συντονισμό των ομοσπονδιών της παιδείας και των γονιών για κοινές κινητοποιήσεις. Κάλεσμα σε όλα τα συνδικάτα και ομοσπονδίες δημόσιου αλλά και ιδιωτικού τομέα για κοινό μέτωπο στήριξης των δημόσιων κοινωνικών αγαθών (παιδεία, υγεία, κοιν. ασφάλιση). Να δημιουργήσουμε συμμαχίες που θα λειτουργήσουν ως ασπίδα για την προστασία των κοινωνικών αγαθών στον τόπο μας (παιδεία, υγεία, κοινωνική ασφάλιση-εργασία) σε όφελος των εργαζομένων, των συνταξιούχων και όλου του λαού. Ο συντονισμός να περιλαμβάνει και το συντονισμό σε τοπικό επίπεδο των αντίστοιχων πρωτοβάθμιων συνδικάτων αλλά και άλλων χώρων, εφόσον αυτό είναι εφικτό. Στο πλαίσιο αυτό θα συνεχιστεί και θα διευρυνθεί η στενή επικοινωνία και ο συντονισμός των δύο εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών (ΟΛΜΕ-ΔΟΕ).
5. Μέτρα για την υπεράσπιση των εργασιακών μας σχέσεων και δικαιωμάτων, αλλά και της δημόσιας εκπαίδευση στην πράξη:
Δεν θα δεχθούμε οποιαδήποτε αύξηση του ωραρίου μας και δεν επιτρέψουμε να υλοποιηθεί οποιαδήποτε απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για αυτό.
Δεν αναλαμβάνουμε υποχρεωτικές υπερωρίες.
Θα αποτρέψουμε στην πράξη πρόσληψη μέσω ΜΚΟ στα σχολεία.
Ούτε ένα ευρώ από γονείς και εκπαιδευτικούς για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων. άμεση γενναία επιχορήγηση των σχολικών επιτροπών ώστε να καλύπτεται το σύνολο των αναγκών των σχολείων.
Τοποθέτηση πανό σε όλα τα σχολεία με ευθύνη των ΕΛΜΕ: ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ-ΕΕ-ΔΝΤ ΠΟΥ ΔΙΑΛΥΕΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Αποκλεισμός Διευθύνσεων και Περιφερειών όταν επιχειρηθεί να μετακινηθούν εκπαιδευτικοί σε άλλο νομό ή περιφέρεια. Ο αποκλεισμός θα έχει στόχο να μην πραγματοποιείται η σχετική συνεδρίαση. Καλούμε τους αιρετούς εκπροσώπους του κλάδου και τα ΔΣ των ΕΛΜΕ να κάνουν ότι είναι δυνατόν να αποτραπεί μια τέτοια εξέλιξη. Οι αιρετοί να καταγγέλλουν και να αποχωρούν από τέτοιες συνεδριάσεις των Υπηρεσιακών Συμβουλίων, όταν η διοίκηση επιμένει στις μετακινήσεις.
6. Πραγματοποίηση 48ωρης απεργίας 4 και 5 Οκτώβρη (με δυνατότητα να μεταφερθεί σε άλλη κοντινή ημερομηνία ανάλογα με τις εξελίξεις π.χ. μισθολόγιο, σε συνεννόηση με ΔΟΕ και άλλες ομοσπονδίες προκειμένου να πραγματοποιηθεί ο αναγκαίος συντονισμός) και η πραγματοποίηση Γ.Σ. τη δεύτερη ημέρα της 48ωρης απεργίας για απόφαση κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων.
ΕΠΙΣΗΣ ΤΟ ΔΣ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΕΙ ΗΔΗ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ:
1. Πραγματοποίηση κοινών συλλαλητηρίων (πανεκπαιδευτικών) με τη ΔΟΕ, τους φοιτητές κ.λπ. την Πέμπτη, 22/9/11. Στην Αθήνα το συλλαλητήριο θα πραγματοποιηθεί 1 μ.μ. στα Προπύλαια. Καλούμε όλες τις ΕΛΜΕ σε συνεργασία με τους Συλλόγους Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης, τους φοιτητές, κ.λπ. να οργανώσουν συλλαλητήρια σε όλες τις πόλεις την ίδια μέρα. Για τη διευκόλυνση συμμετοχής των εκπαιδευτικών στα συλλαλητήρια, το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ κηρύσσει τρίωρη στάση εργασίας (11 π.μ. - 2 μ.μ. για την πρωϊνή βάρδια και 2 μ.μ. – 5 μ.μ. για την απογευματινή).
2. Πραγματοποίηση Συνέντευξης Τύπου τις επόμενες ημέρες για την παρουσίαση της κατάστασης των σχολείων με την έναρξη της νέας χρονιάς.
3. Την κατάθεση υπομνήματος στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΔΜΘ με το σύνολο των άμεσων προβλημάτων των σχολείων και των εκπαιδευτικών.
4. Την ανάθεση στο ΚΕΜΕΤΕ της ΟΛΜΕ την τεκμηρίωση και την καταγραφή στοιχείων για ζητήματα όπως τα μισθολογικά και τα εργασιακά των εκπαιδευτικών (ωράριο, αξιολόγηση κ.λπ.)
5. Να αναλάβει πρωτοβουλία πραγματοποίησης σύσκεψης με ομοσπονδίες του δημόσιου τομέα για συντονισμό δράσεων.
6. Να πραγματοποιηθούν συναντήσεις με τα πολιτικά κόμματα.
7. Να πραγματοποιηθούν περιοδείες ενημέρωσης σε περιοχές και σχολεία.
Υ.Γ. Η Γ.Σ. Προέδρων θα γίνει το Σάββατο, 24/9/2011 στην Αθήνα στο Ξενοδοχείο «TITANIA»
Στις κρίσιμες στιγμές που ζούμε για την εκπαίδευση και την κοινωνία η κυβέρνηση της οικονομικής φρίκης θυσιάζει την κοινωνική πλειοψηφία, τις ανάγκες και τα δικαιώματά της για να αντιμετωπιστεί η κρίση σε βάρος των εργαζομένων.
Είναι το αποκορύφωμα της πολιτικής των κυβερνήσεων των τελευταίων χρόνων που οδήγησαν τη χώρα στη χρεοκοπία με τις επιλογές τους. Το δημόσιο χρέος αποτέλεσμα των τοκογλυφικών δανείων και της διαπλοκής του πολιτικού σκηνικού με τα μεγάλα συμφέροντα που εκτίναξαν τα έξοδα του δημοσίου (άχρηστα ολυμπιακά και άλλα μεγάλα έργα, άχρηστα υποβρύχια και άλλοι εξοπλισμοί, Ζήμενς κ.ο.κ.) χρησιμοποιείται ως πρόσχημα για να διασφαλιστούν τα συμφέροντα που υπαγορεύουν την πολιτική Κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ. Εξάλλου είναι ένα χρέος τοκογλυφικό, πληρωμένο διπλά και τρίδιπλα από τους εργαζόμενους.
Κυβέρνηση και Τρόικα χρησιμοποιώντας τον μπαμπούλα της χρεοκοπίας εκβιάζουν την κοινωνία να δεχτεί τη φορολογική λεηλασία, το ξεπούλημα των υπηρεσιών, των υποδομών, του φυσικού πλούτου της χώρας, ότι συνιστά δημόσιο αγαθό και κοινωνικό δικαίωμα. Για να σωθούν τάχα οι μισθοί και οι συντάξεις που τους μειώνουν συνέχεια και τους στοχοποιούν ως αιτία της κρίσης (βλ. τις συκοφαντικές δηλώσεις Λοβέρδου). Την ίδια ώρα και ενώ έχουν φτάσει την ανεργία σε πρωτοφανή ύψη ο πρωθυπουργός υπόσχεται έναν εργαζόμενο για κάθε οικογένεια. Η εργασιακή εφεδρεία, η μαύρη κι απλήρωτη εργασία, η καταστροφή των μικρομεσαίων επαγγελματιών με τη δήθεν απελευθέρωση δείχνουν πως είναι η μόνη υπόσχεση που μπορεί και θέλει να υλοποιήσει ο Παπανδρέου.
Όπως συνέβη σε κάθε χώρα που χτυπήθηκε με το Δόγμα του Σοκ του ΔΝΤ και των πρακτικών του, μια των ημερών, αφού θα έχουν εξασφαλιστεί τα συμφέροντα των δανειστών ―ανάμεσά τους και οι ελληνικές τράπεζες― θα ανακοινώσουν και την οριστική αποτυχία των μέτρων είτε με τη μορφή της ελεγχόμενης χρεοκοπίας σαν κι αυτή που έχει μετατρέψει σε ζούγκλα την κοινωνία του Μεξικού είτε με αυτή της ολοκληρωτικής χρεοκοπίας όπως στην Αργεντινή όπου η κυβέρνηση πριν φύγει με το ελικόπτερο άφησε αδέκαρη την κοινωνία.
Σε αυτό το πλαίσιο η πολιτική Κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ κάνει επίθεση στην παιδεία. Θα την υπερασπιστούμε παλεύοντας όχι μόνο για το χώρο που εργαζόμαστε και ταυτίζεται με τη ζωή μας. Θα παλέψουμε για το κοινωνικό αγαθό της εκπαίδευσης μαζί με όλη τη μαχόμενη εκπαιδευτική κοινότητα, όλων των βαθμίδων. Με αυτό το πανεκπαιδευτικό μέτωπο, μαζί τους γονείς, θα υπερασπιστούμε δικαιώματα, αξίες και κατακτήσεις της κοινωνίας ολόκληρης. Βλέπουμε αυτόν τον αγώνα σαν αδιαίρετο κομμάτι της μάχης που δίνει η εργαζόμενη κοινωνική πλειοψηφία για την ανατροπή της πολιτικής των Μνημονίων και του Μεσοπρόθεσμου. Εξάλλου η εκπαίδευση-ακριβοπληρωμένο προϊόν, η παιδεία κατάρτισης με γνώσεις μιας χρήσης, η χειραγώγηση, το στέγνωμα από κάθε ελπίδα και ιδανικό για μια καλύτερη κοινωνία αντιστοιχούν στην κοινωνία της χρεοκοπίας που εκπροσωπούν κυβέρνηση και Τρόικα. Πιστεύουμε σε μια παιδεία που μορφώνει και απελευθερώνει, που σφυρηλατεί μια συνείδηση με ελεύθερο φρόνημα και κοινωνική ευθύνη για να στηρίξουμε την προσπάθεια της κοινωνίας να βγει από το φαύλο κύκλο των οικονομικών κρίσεων. Γιατί η κοινωνία δεν μπορεί να έχει στόχο τη σταθερότητα του ευρώ, αλλά τη δημιουργική ζωή των ανθρώπων, την κοινωνική προσφορά, την ελευθερία, τη δημοκρατία και την περιβαλλοντική ισορροπία.
ΜΝΗΜΟΝΙΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τραγικές καταστάσεις αντιμετωπίζει η εκπαίδευση με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, αποτέλεσμα της εκπαιδευτικής πολιτικής και των δραματικών περικοπών που επιβάλλουν η πολιτική των μνημονίων και του μεσοπρόθεσμου.
Κάτω από τον οδοστρωτήρα του μεσοπρόθεσμου, οι περικοπές του προϋπολογισμού για την παιδεία θα συνεχιστούν μέχρι το 2015. Επιβάλλεται μια εξωφρενική, μια απίστευτης έκτασης μείωση των δημόσιων δαπανών και έτσι ουσιαστικά ξεθεμελιώνεται και διαλύεται η δημόσια εκπαίδευση, με τις εντολές της τρόικας (ΕΕ-ΕΚΤ-ΔΝΤ). Οι δαπάνες για τη δημόσια παιδεία θα μειωθούν ακόμα περισσότερο και θα φτάσουν το 2015 μόλις στο 2,23 % επί του ΑΕΠ με όλες τις δραματικές επιπτώσεις που θα έχει αυτό για το δημόσιο σχολείο.
Ήδη έχουν φανεί ανάγλυφα οι επιπτώσεις των περικοπών. Μειώθηκαν τραγικά οι προσλήψεις των εκπαιδευτικών (546 προσλήψεις σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια, όταν εφέτος συνταξιοδοτήθηκαν 6.000). Τα μεγάλα κενά που παρουσιάζονται το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να τα αντιμετωπίσει ψαλιδίζοντας τις εκπαιδευτικές ανάγκες. Κατάργησε 1.000 σχολεία την περσινή χρονιά και σχεδιάζει την κατάργηση και άλλων. Κατάργησε την ΠΔΣ, την ενισχυτική και τα αθλητικά σχολεία. Υποβάθμισε τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών επιβάλλοντας μια δεύτερη ξένη γλώσσα σε δημοτικό και γυμνάσιο και μόνο Αγγλικά στο λύκειο. Καταργεί τη διδασκαλία των καλλιτεχνικών στο λύκειο, την πολιτική αγωγή, την πληροφορική κ.λπ. που είναι απαραίτητα για τη μορφωτική συγκρότηση των νέων. Υποβαθμίζει τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, κλείνει 22 κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, αναστέλλει τη λειτουργία των Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων, των ΓΡΑΣΥ και των ΓΡΑΣΕΠ κ.ά. Τέλος το υπουργείο Παιδείας, με το τέχνασμα του ελαστικού ορίου (25 + 10%) προσπαθεί να επιβάλει τμήματα από 28-30 μαθητές.
Με όλα αυτά το Υπουργείο Παιδείας δημιουργεί σε αρκετές περιπτώσεις τεχνητές υπεραριθμίες και θα επιδιώξει (ήδη εξέδωσε σχετική εγκύκλιο στις 6/9/11) να μετακινήσει υποχρεωτικά εκπαιδευτικούς από νομό σε νομό και από περιφέρεια σε περιφέρεια σε όλη τη χώρα, καθώς και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση υπερβαίνοντας ακόμα και τις νόμιμες διαδικασίες και καταστρατηγώντας κατακτημένα εργασιακά δικαιώματα όπως το ωράριο. Αυτές τις εξελίξεις πρέπει να τις αποτρέψουμε με την ενωτική, μαζική μας δράση.
Η κατά παραγγελίαν από το Υπ. Παιδείας έκθεση του ΟΟΣΑ για την Εκπαίδευση στην Ελλάδα, που δόθηκε στη δημοσιότητα το καλοκαίρι, έχει σκοπό να ενισχύσει την Κυβέρνηση και την Τρόικα στην προσπάθειά τους να λάβουν ακόμα πιο επώδυνες αποφάσεις για τη δημόσια εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς. Οι συστάσεις της έκθεσης (όπως αυτή περί αύξησης του ωραρίου των εκπαιδευτικών, όλοι οι εκπαιδευτικοί ανεξαρτήτως ετών υπηρεσίας στις 22 ώρες στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση !!) δίνουν το στίγμα της επίθεσης που θα εξαπολύσουν η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας εναντίον των εργασιακών δικαιωμάτων μας. Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ και το Υπουργείο Παιδείας, για όλα τα δεινά της εκπαίδευσης ευθύνονται οι εκπαιδευτικοί και όχι οι εφαρμοζόμενες πολιτικές εδώ και πολλά χρόνια. Την έκθεση παρέδωσε στη Διαμαντοπούλου ο Γ.Γ. του ΟΟΣΑ Α. Γκουρία, ο αρχιτέκτονας της πολιτικής που έχει μετατρέψει το Μεξικό σε κοινωνική ζούγκλα ακραίας φτώχειας, αγραμματοσύνης και εγκληματικότητας.
Ταυτόχρονα με τις διοικητικές αλλαγές που προωθούνται στην εκπαίδευση, στο επίπεδο Σχολικής Μονάδας το Υπουργείο σχεδιάζει να μετατρέψει τους Δ/ντές σε μάνατζερ αποσπασμένους από το σύλλογο διδασκόντων, που θα ελέγχουν και θα καθορίζουν σχεδόν τα πάντα μέσω της αξιολόγησης. Επιδιώκει να καταργήσει τη συλλογικότητα και το δημοκρατικό τρόπο λήψης των αποφάσεων στους συλλόγους διδασκόντων, να περιορίσει τις αρμοδιότητες του συλλόγου διδασκόντων, να περάσει την αντίληψη (μέσω της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας) ότι ο εκπαιδευτικός φέρει τις βασικότερες ευθύνες για τα δεινά της δημόσιας εκπαίδευσης.
Είναι τραγικό που η νέα σχολική χρονιά ξεκινά χωρίς βιβλία. Μέχρι τα Χριστούγεννα είναι αμφίβολο αν θα έχει ολοκληρωθεί η αποστολή όλων των βιβλίων. Μέγα σκάνδαλο είναι η διάλυση του ΟΕΔΒ, όπως και γενικότερα η επιχειρούμενη απαξίωση του δημόσιου τομέα, η αγορά χαρτιού χωρίς διαγωνισμό, η “λύση” των φωτοτυπιών και των dvd, που θα εκτινάξουν το κόστος έκδοσης βιβλίων. Οι «λύσεις» που προτείνει το Υπουργείο Παιδείας (ανάρτηση βιβλίων στο διαδίκτυο, διανομή DVD και φωτοτυπίες) είναι από κάθε άποψη παιδαγωγικά απαράδεκτες και ανεφάρμοστες.
Όσον αφορά τις εκπαιδευτικές αλλαγές που προωθούνται (νέο σχολείο, νέο λύκειο), αυτές στηρίζονται στη λογική της παροχής αποσπασματικών γνώσεων και δεξιοτήτων, στην εδραίωση των “αξιών” του “σχολείου της αγοράς” και της κατάρτισης, σε συνάφεια με τις αντίστοιχες αντιεκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις του “επιχειρηματικού πανεπιστήμιου”, που προωθούνται με το νέο νόμο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ακόμη το γεγονός ότι υιοθετούνται αλλαγές χωρίς να αλλάζουν τα βιβλία, δίχως να αμφισβητείται ο εξεταστικοκεντρικός χαρακτήρας του σχολείου, δείχνει υποβάθμιση της παρεχόμενης γνώσης, ενώ ακλόνητη μένει η θέση της παραπαιδείας. Παράλληλα, προωθείται ραγδαία το ξεθεμελίωμα και η ιδιωτικοποίηση δημόσιων υπηρεσιών και καταργούνται σημαντικοί φορείς, όπως ο ΟΕΒΔ, ο ΟΣΚ κ.λπ. Η πολιτική αυτή οδηγεί στην απαξίωση της δημόσιας, δωρεάν παρεχόμενης εκπαίδευσης και, ουσιαστικά, στο άνοιγμά της σε στρατηγικές επενδύσεις κερδοσκοπικών εταιριών. Με τη νέα πρόταση του ΥΠΔΜΘ για το Τεχνολογικό Λύκειο, η ΤΕΕ ουσιαστικά παραδίνεται απροκάλυπτα, στους σκοπούς και το περιεχόμενό της, στις ανάγκες της αγοράς και των επιχειρήσεων.
Παράλληλα μέσα από το εθνικό επιχειρησιακό πρόγραμμα του Υπουργείου Εργασίας με τίτλο «Κοινωνική Εργασία» η Κυβέρνηση προωθεί ακόμη περισσότερο την ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης και δημιουργεί μεσαιωνικές συνθήκες για τους εργαζόμενους εκπαιδευτικούς. Οι άνεργοι θα υπογράφουν σύμβαση με μη κυβερνητικές οργανώσεις (ΜΚΟ) και στη συνέχεια θα υπενοικιάζονται από τους φορείς αυτούς στους δήμους για να εργαστούν. Μετά τις συμβάσεις αναπληρωτών ΕΣΠΑ, που εφάρμοσε για πρώτη φορά πέρυσι η Κυβέρνηση, τώρα οι άνεργοι εκπαιδευτικοί θα καλούνται να δουλέψουν στο δημόσιο σχολείο αλλά ως εργαζόμενοι σε ιδιώτη εργοδότη και στους δήμους. Σημαντικοί εκπαιδευτικοί τομείς υπάγονται στα προγράμματα αυτά, καθώς με τους τίτλους υπηρεσίες φροντίδας, δράσεις για παιδιά και νέους, φροντίδα ΑμεΑ, εξωσχολικά προγράμματα για μαθητές, οδική ασφάλεια μαθητών, σίτιση σε ολοήμερα σχολεία φτωχών περιοχών, κ.λπ. η κυβέρνηση επιδιώκει να συμπεριλάβει και το χώρο τις εκπαίδευσης στις δράσεις αυτές.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ (ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ-ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ-ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΑ)
Όσον αφορά την οικονομική μας κατάσταση, όπως προβλέπεται από τις διατάξεις των νέων νόμων, που υλοποιούν τα «Επείγοντα μέτρα εφαρμογής του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012-15», συντελείται η αρπαγή δύο ακόμα μισθών από το ετήσιο εισόδημά μας.
Πιο συγκεκριμένα, προβλέπονται στους παραπάνω νόμους τα εξής:
Μείωση κατά 50€ (ή 50%) του κινήτρου απόδοσης από 1/7/11.
Θεσμοθέτηση νέας κράτησης υπέρ ανεργίας 2% στο σύνολο των αποδοχών από 1/1/2011.
Θεσμοθέτηση νέας κράτησης υπέρ του ΤΠΔΥ 1% στο σύνολο των αποδοχών, επιπλέον της ισχύουσας από 1/1/2011 .
Νέα φορολογική κλίμακα με μείωση του αφορολόγητου από 12.000 € στα 8.000 € (από 1-7-11 θα παρακρατηθεί ο επιπλέον φόρος από το μισθό, και οι υπόλοιποι μήνες με τη φορολογική δήλωση του 2012).
Το σύνολο της απώλειας στο ετήσιο εισόδημά μας (μαζί με τις περικοπές του μνημονίου-2010) πλησιάζει τους τέσσερις μισθούς, ή ποσοστό μείωσης 25%!
Η κατάσταση όμως γίνεται ακόμα πιο δραματική τους τρεις τελευταίους μήνες του 2011, καθώς προβλέπεται και η αναδρομική παρακράτηση όλων των νέων περικοπών και κρατήσεων. Έτσι, τους επόμενους τρεις μήνες οι εκπαιδευτικοί θα έχουν μείωση στο μισθό τους από 300 – 400 € !!
Εκτός αυτών, θα έρθει και το χαράτσι της έκτακτης εισφορά στα εισοδήματα από το 2010 (1% μέχρι 20.000 € και 2% για εισοδήματα πάνω από 20.000 € σε όλο το ποσό).
Αν, βέβαια, υπολογίσουμε και την απώλεια που θα έχουν οι εκπαιδευτικοί από το πάγωμα της μισθολογικής τους εξέλιξης από 1/7/11 (40 € το μήνα ή 480 € το χρόνο), την αύξηση του ΦΠΑ σε πολλά είδη λαϊκής κατανάλωσης, την αύξηση του πετρελαίου με ό,τι αυτή συνεπάγεται, την αύξηση των τελών των αυτοκινήτων κ.λπ., η πραγματική αξία των εισοδημάτων πλήττεται ακόμα περισσότερο.
Να σημειώσουμε πως σύμφωνα με τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης προς την τρόικα επίκειται η ψήφιση του νέου μισθολογίου-“φτωχολόγιου”, με το οποίο σχεδιάζεται η ακόμα μεγαλύτερη μείωση των αποδοχών των εργαζομένων στο Δημόσιο (συνεπώς και των εκπαιδευτικών), και η σύνδεση του μισθού με την παραγωγικότητα και την απόδοση.
Όσον αφορά τις συντάξεις, και αυτές μειώνονται ακόμα περισσότερο με τα νέα μέτρα (θεσμοθέτηση κράτησης στις επικουρικές, μείωση 10% του εφάπαξ, μείωση σύνταξης για τους συνταξιούχους κάτω των 60 χρονών κ.λπ.).
Η κυβέρνηση πρόσφατα αποφάσισε την επιβολή νέου χαρατσιού στις κατοικίες των πολιτών μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ, το οποίο από την εξαγγελία του μέχρι την κατάθεση της ρύθμισης στη βουλή αυξήθηκε δραματικά! Είναι λοιπόν σαφές πως δεν θα σταματήσουν να παίρνουν μέτρα αν δεν τους σταματήσουμε εμείς με τους αγώνες μας.
Σήμερα, ενάμιση χρόνο μετά την αντισυνταγματική εκτροπή και την επιβολή του Μνημονίου, όλοι εμείς, τμήματα ενός πανεργατικού - πανεκπαιδευτικού μετώπου, θα πρέπει να σηκώσουμε το γάντι, να οργανώσουμε την πάλη. με κινητοποιήσεις, πρωτοβουλίες, απεργίες, πολύμορφες δραστηριότητες, για να ανακόψουμε τη λαίλαπα. Για να διασώσουμε κατακτήσεις δεκαετιών. Για να περιφρουρήσουμε τα δημόσια αγαθά από το ξεπούλημα. Για να μην πληρώσουμε το χρέος που αυτοί δημιούργησαν και να επιβάλουμε τη διαγραφή του. Για να διαμορφωθεί ένα πρόγραμμα πάλης, διεξόδου και ανατροπής.
Είναι πλέον φανερό πως, αν δεν ανατραπεί άμεσα αυτή η πολιτική, που ασκεί η κυβέρνηση με τις εντολές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΔΝΤ, οι εκπαιδευτικοί αλλά και όλοι εργαζόμενοι στη χώρα μας θα βιώσουν μαύρες μέρες. Γι’ αυτό με ενότητα, αντοχή κι αποφασιστικότητα σχεδιάζουμε τη δική μας αντεπίθεση στην πολιτική αυτή. Μια πολιτική που καταστρέφει τη ζωή μας, τη δημόσια εκπαίδευση, αλλά και όλα τα δημόσια και κοινωνικά αγαθά (υγεία, κοινωνική ασφάλιση, συγκοινωνίες κ.λπ.), το μέλλον των παιδιών μας, την ίδια τη χώρα.
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ
Απέναντι στη λαίλαπα που ήρθε και συνεχίζεται οι εργαζόμενοι βροντοφωνάζουμε πως υπάρχει λύση. Υπάρχει άλλη πολιτική!
Το χρέος δεν το δημιούργησαν οι εργαζόμενοι.
Δεν το αναγνωρίζουμε. Απαιτούμε τη διαγραφή του
ΝΑ ΑΝΑΤΡΑΠΕΙ ΤΩΡΑ ΑΥΤΗ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΟΥ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΖΕΙ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΑΛΛΗ ΠΟΥ ΘΑ ΕΦΑΡΜΟΣΕΙ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ. ΝΑ ΦΥΓΕΙ Η ΤΡΟΪΚΑ ΑΠΟ ΤΗ ΧΩΡΑ.
Να καταργηθεί το βάρβαρο και δουλοπρεπές μνημόνιο κυβέρνησης - ΕΕ - Δ.Ν.Τ., το μεσοπρόθεσμο αλλά και όλα τα μέτρα που απορρέουν από αυτά.
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΜΑΣ, ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΥΜΕ ΤΙΣ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΙΣ ΜΑΣ
Να ακυρωθούν όλα τα μέτρα που περικόπτουν τους μισθούς μας και τις συντάξεις. Όχι στο μισθολόγιο των νέων περικοπών. Όχι στη σύνδεση μισθού με την παραγωγικότητα. 1400 € οι καθαρές αποδοχές του νεοδιόριστου με αναλογικές αυξήσεις στα υπόλοιπα μισθολογικά κλιμάκια. 30 χρόνια πλήρη σύνταξη.
Όχι στην καταστρατήγηση των εργασιακών μας δικαιωμάτων. Υπογραφή κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για το εργασιακό καθεστώς και τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών σύμφωνα με τις θέσεις της ΟΛΜΕ.
Όχι στις περικοπές των δαπανών στην εκπαίδευση, την υγεία και την κοινωνική ασφάλιση. Άμεση αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 5% τουλάχιστον του ΑΕΠ ή στο 15% του Κρατικού Προϋπολογισμού. Αγωνιζόμαστε ενάντια στην εγκατάλειψη της εκπαίδευσης, στις συγχωνεύσεις σχολείων την κατάργηση ολόκληρων τύπων σχολείων και εκπαιδευτικών θεσμών που οδηγούν την ελληνική εκπαίδευση πολλές δεκαετίες πίσω. Να μη χαθεί καμία οργανική θέση. 25 μαθητές ανά τμήμα, 20 στις κατευθύνσεις και την ΤΕΕ, 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια.
Άμεση οικονομική στήριξη των ασφαλιστικών μας ταμείων και του ΟΠΑΔ. Να καταργηθεί Κάθε νομοθετική πρωτοβουλία που υπονόμευσε το δικαίωμα στην ασφάλιση και την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη
Απαιτούμε δημοκρατία και την παιδαγωγική ελευθερία στο χώρο των σχολείων. Είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι και θα αντισταθούμε στη νέα αυταρχική διοικητική δομή, την αυτοαξιολόγηση και τη μετατροπή των διευθυντών σε αξιολογητές-μάνατζερς.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ
Το πρόγραμμα δράσης της Ομοσπονδίας περιλαμβάνει ένα σύνολο πολύμορφων αγωνιστικών δράσεων από το εκπαιδευτικό κίνημα σε συντονισμό με τη ΔΟΕ και τους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας (γονείς, μαθητές, φοιτητές, κ.λπ.) αλλά και με άλλους φορείς του δημόσιου τομέα.
1. Οργάνωση Ενημερωτικής Καμπάνιας για το σύνολο του πληθυσμού με θέμα τις επιπτώσεις των μέτρων κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ (μνημονίων και μεσοπρόθεσμου) στην εκπαίδευση και τον εκπαιδευτικό.
2. Συγκρότηση και ανάπτυξη με πρωτοβουλία των ΕΛΜΕ δικτύων αλληλεγγύης για τη στήριξη των μαθητών μας, με οργάνωση βοηθητικών μαθημάτων σε εθελοντική βάση αλλά και ευρύτερα στήριξη των θυμάτων της οικονομικής κρίσης και των κατεδαφιστικών πολιτικών κυβέρνησης, Τρόικας και ΣΕΒ, με τη στήριξη σχετικών πρωτοβουλιών που αρχίζουν να αναπτύσσονται στις γειτονιές και στους δήμους.
3. Συμμετέχουμε και συμβάλλουμε ενεργά στα κοινωνικά κινήματα που αναπτύσσονται στις πλατείες και τους δρόμους της χώρας, αλλά και τα κινήματα που ήδη δημιουργούνται ενάντια στα νέα χαράτσια. Αντιδρούμε μαζί με όλους τους πολίτες στην πληρωμή των νέων χαρατσιών στο εισόδημά μας. Σε κάθε περίπτωση αναπτύσσουμε την αλληλεγγύη και τον συντονισμό της δράσης σε όποιον τομέα εκδηλώνεται η επίθεση της κυβέρνησης και της τρόικας. Στηρίζουμε αποφασιστικά τον αγώνα των εργαζόμενων στις δημόσιες υπηρεσίες που παρέχουν κοινωνικά αγαθά (συγκοινωνία, υγεία, ρεύμα, νερό κλπ). Η αλληλεγγύη, η επεξεργασία κοινών στόχων, η δημιουργία κοινών πλαισίων αναφοράς στα μεγάλα ζητήματα, η μάχη κατά των διακρίσεων σε βάρος της νέας γενιάς πρέπει να διαπερνούν την καθημερινή μας δράση.
4. Συνεχίζουμε την προσπάθεια για συντονισμό των ομοσπονδιών της παιδείας και των γονιών για κοινές κινητοποιήσεις. Κάλεσμα σε όλα τα συνδικάτα και ομοσπονδίες δημόσιου αλλά και ιδιωτικού τομέα για κοινό μέτωπο στήριξης των δημόσιων κοινωνικών αγαθών (παιδεία, υγεία, κοιν. ασφάλιση). Να δημιουργήσουμε συμμαχίες που θα λειτουργήσουν ως ασπίδα για την προστασία των κοινωνικών αγαθών στον τόπο μας (παιδεία, υγεία, κοινωνική ασφάλιση-εργασία) σε όφελος των εργαζομένων, των συνταξιούχων και όλου του λαού. Ο συντονισμός να περιλαμβάνει και το συντονισμό σε τοπικό επίπεδο των αντίστοιχων πρωτοβάθμιων συνδικάτων αλλά και άλλων χώρων, εφόσον αυτό είναι εφικτό. Στο πλαίσιο αυτό θα συνεχιστεί και θα διευρυνθεί η στενή επικοινωνία και ο συντονισμός των δύο εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών (ΟΛΜΕ-ΔΟΕ).
5. Μέτρα για την υπεράσπιση των εργασιακών μας σχέσεων και δικαιωμάτων, αλλά και της δημόσιας εκπαίδευση στην πράξη:
Δεν θα δεχθούμε οποιαδήποτε αύξηση του ωραρίου μας και δεν επιτρέψουμε να υλοποιηθεί οποιαδήποτε απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για αυτό.
Δεν αναλαμβάνουμε υποχρεωτικές υπερωρίες.
Θα αποτρέψουμε στην πράξη πρόσληψη μέσω ΜΚΟ στα σχολεία.
Ούτε ένα ευρώ από γονείς και εκπαιδευτικούς για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων. άμεση γενναία επιχορήγηση των σχολικών επιτροπών ώστε να καλύπτεται το σύνολο των αναγκών των σχολείων.
Τοποθέτηση πανό σε όλα τα σχολεία με ευθύνη των ΕΛΜΕ: ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ-ΕΕ-ΔΝΤ ΠΟΥ ΔΙΑΛΥΕΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Αποκλεισμός Διευθύνσεων και Περιφερειών όταν επιχειρηθεί να μετακινηθούν εκπαιδευτικοί σε άλλο νομό ή περιφέρεια. Ο αποκλεισμός θα έχει στόχο να μην πραγματοποιείται η σχετική συνεδρίαση. Καλούμε τους αιρετούς εκπροσώπους του κλάδου και τα ΔΣ των ΕΛΜΕ να κάνουν ότι είναι δυνατόν να αποτραπεί μια τέτοια εξέλιξη. Οι αιρετοί να καταγγέλλουν και να αποχωρούν από τέτοιες συνεδριάσεις των Υπηρεσιακών Συμβουλίων, όταν η διοίκηση επιμένει στις μετακινήσεις.
6. Πραγματοποίηση 48ωρης απεργίας 4 και 5 Οκτώβρη (με δυνατότητα να μεταφερθεί σε άλλη κοντινή ημερομηνία ανάλογα με τις εξελίξεις π.χ. μισθολόγιο, σε συνεννόηση με ΔΟΕ και άλλες ομοσπονδίες προκειμένου να πραγματοποιηθεί ο αναγκαίος συντονισμός) και η πραγματοποίηση Γ.Σ. τη δεύτερη ημέρα της 48ωρης απεργίας για απόφαση κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων.
ΕΠΙΣΗΣ ΤΟ ΔΣ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΕΙ ΗΔΗ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ:
1. Πραγματοποίηση κοινών συλλαλητηρίων (πανεκπαιδευτικών) με τη ΔΟΕ, τους φοιτητές κ.λπ. την Πέμπτη, 22/9/11. Στην Αθήνα το συλλαλητήριο θα πραγματοποιηθεί 1 μ.μ. στα Προπύλαια. Καλούμε όλες τις ΕΛΜΕ σε συνεργασία με τους Συλλόγους Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης, τους φοιτητές, κ.λπ. να οργανώσουν συλλαλητήρια σε όλες τις πόλεις την ίδια μέρα. Για τη διευκόλυνση συμμετοχής των εκπαιδευτικών στα συλλαλητήρια, το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ κηρύσσει τρίωρη στάση εργασίας (11 π.μ. - 2 μ.μ. για την πρωϊνή βάρδια και 2 μ.μ. – 5 μ.μ. για την απογευματινή).
2. Πραγματοποίηση Συνέντευξης Τύπου τις επόμενες ημέρες για την παρουσίαση της κατάστασης των σχολείων με την έναρξη της νέας χρονιάς.
3. Την κατάθεση υπομνήματος στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΔΜΘ με το σύνολο των άμεσων προβλημάτων των σχολείων και των εκπαιδευτικών.
4. Την ανάθεση στο ΚΕΜΕΤΕ της ΟΛΜΕ την τεκμηρίωση και την καταγραφή στοιχείων για ζητήματα όπως τα μισθολογικά και τα εργασιακά των εκπαιδευτικών (ωράριο, αξιολόγηση κ.λπ.)
5. Να αναλάβει πρωτοβουλία πραγματοποίησης σύσκεψης με ομοσπονδίες του δημόσιου τομέα για συντονισμό δράσεων.
6. Να πραγματοποιηθούν συναντήσεις με τα πολιτικά κόμματα.
7. Να πραγματοποιηθούν περιοδείες ενημέρωσης σε περιοχές και σχολεία.
Υ.Γ. Η Γ.Σ. Προέδρων θα γίνει το Σάββατο, 24/9/2011 στην Αθήνα στο Ξενοδοχείο «TITANIA»