Τα σχολικά βιβλία έχουν διαρκή σχέση με τον αναγνώστη τους, διότι αποτελούν κομμάτι της εκπαίδευσής του. Δηλαδή η χρηστική-παιδευτική αξία ενός σχολικού βιβλίου δεν τελειώνει με την εξέτασή του στο τέλος της χρονιάς, αλλά διαρκώς ο μαθητής για να μην πω και ο φοιτητής (εξ ιδίας εμπειρίας) μπορεί να ανατρέχει σε αυτό. Μην ξεχνάς ότι τα σχολικά βιβλία ως σύνολο αποτελούν την πρώτη και για εμένα την καλύτερη εγκυκλοπαίδεια που μπαίνει στην ελληνική οικογένεια και μάλιστα δωρεάν. Επίσης κάθε σχολικό βιβλίο συνδέεται με τον αναγνώστη του, οι σημειώσεις, οι μουτζούρες ακόμη και τα σκισίματα το κάνουν προέκταση του γνωστικού του πεδίου- οικείο κομμάτι του εαυτού του, που νε μεν δεν μπορεί να το απομνημονεύσει και δεν έχει νόημα να το κάνει αλλά μπορεί να ανατρέξει σε αυτό οποιαδήποτε στιγμή το επιθυμήσει (ένα παράδειγμά προσωπικό, τα βιβλία με τα αρχαία δράματα που διδάσκονται στο σχολείο π.χ. Αντιγόνη, Ελένη τα χρησιμοποίησα πολλάκις φορές για άντληση φράσεων σε σύνταξη άλλων κειμένων). Όσον αφορά την οικονομική πλευρά δεν είναι και δα το κόστος υπέρογκο σε αντιθεση με τα οφέλη της ιδιοκτησίας του βιβλίου απο τους μαθητές, ενδεικτικά αναφέρω ότι το κόστος κάθε βιβλίου δεν ξεπερνά το 1 ευρώ και κάθε χρόνο τυπώνονται περι τα 45 εκατομμύρια για όλες τις βαθμίδες. Σχετικά με την αειφορία που αναφέρεις, μιλάς για αειφορία χαρτιού ενώ εγώ σε αντιπαραθέτω αειφορία γνώσεων και δια βίου μάθησης (είναι και της μόδας! ). Προς αποφυγή ενστάσεων στο θέμα των καμμένων βιβλίων, δέχομαι οτι το υπουργείο μπορεί να προωθεί πρόγραμμα επιστροφής των σχολικών βιβλίων για όσους δεν τα θέλουν στις σχολικές βιβλιοθήκες και όχι σε άλλους μαθητές ώστε να εμπλουτιστούν και αυτές, αν και αυτός που καίει βιβλία ενσυνειδήτως, όχι από ψευτομαγκια και ψευτοαντίδραση στους διδάσκοντες του σχολείου, δεν θα κολλήσει στο να πληρώσει τα χαμηλού ούτως η άλλως κόστους βιβλία που πρόκειται να κάψει.
Τέλος, όσον αφορά το πρόβλημα με τα σχολικά βιβλία που παρουσιάστηκε, δεν αντιμετωπίζεται με τιμωρία των θυμάτων (σ.σ. μαθητές), αλλά με τιμωρία και αναζήτηση ευθυνών στο θύτη (σ.σ. υπουργείο και υπουργός).
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ