tromaktiko: Έλεγχοι σε βυτιοφόρα μεταφοράς υγρών τροφίμων

Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου 2011

Έλεγχοι σε βυτιοφόρα μεταφοράς υγρών τροφίμων



Στην Εισαγγελία Αθηνών παρέπεμψε ο ΕΦΕΤ πέντε (5) ιδιοκτήτες βυτιοφόρων οχημάτων και μία εταιρεία που δραστηριοποιείται και στον... χώρο των μεταφορών για διακίνηση βιοκαυσίμων (βιοντήζελ) με βυτιοφόρα αδειοδοτημένα αποκλειστικά για τη μεταφορά υγρών τροφίμων κατά παράβαση της υφιστάμενης Εθνικής & Κοινοτικής Νομοθεσίας. Άλλοι τρεις (3) ιδιοκτήτες βυτιοφόρων παραπέμφθηκαν για παραβάσεις που αφορούσαν στην καταλληλότητα και υγιεινή των οχημάτων και για παρακώλυση του ελέγχου.

Τα ευρήματα προέκυψαν μετά από ελέγχους της Διεύθυνσης Εργαστηριακών Ελέγχων της Κεντρικής Υπηρεσίας και της Περιφερειακής Διεύθυνσης Αττικής του ΕΦΕΤ σε συνεργασία, τόσο με το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος, όσο και με τη Διεύθυνση Τροχαίας της Ελληνικής Αστυνομίας, αλλά και μετά από ηλεκτρονικές διασταυρώσεις στοιχείων σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων.

Σε εξέλιξη βρίσκεται από τον ΕΦΕΤ η διαδικασία επιβολής προστίμων, ενώ για την υπόθεση έχει ενημερωθεί εγγράφως το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων (ΥΠΟΜΕΔΙ), για την επιβολή των προβλεπόμενων διοικητικών κυρώσεων αναφορικά με την αφαίρεση της αδειοδότησής τους.

Ειδικότερα, μετά από αλλεπάλληλες διασταυρώσεις εμπορικών παραστατικών οι υπάλληλοι του ΕΦΕΤ εντόπισαν τέσσερα (4) βυτιοφόρα μεταφοράς υγρών τροφίμων τα οποία είχαν πραγματοποιήσει 17 διακινήσεις βιοκαυσίμων (βιοντήζελ) από την Ελλάδα με προορισμό τη Βουλγαρία, παρότι ήταν βυτιοφόρα αδειοδοτημένα αποκλειστικά για τη μεταφορά υγρών τροφίμων.

Πρόκειται για τα βυτία με αριθμό κυκλοφορίας και με ιδιοκτήτες αντίστοιχα, τους εξής :

1. Ευάγγελος Κουλουμτούρης του Δημητρίου (ΙΑΕ 8129)

2. Κοσμάς Ζαρίφης του Ευαγγέλου και Κωνσταντίνος Τζαβέλας (ΕΚΕ 3204),

3. Γεώργιος Μητρούδης του Δήμου (ΕΚΒ 4708)

4. Ευάγγελος Κυριακίδης του Κυριάκου (ΕΚΒ 6174)

Σε όλες τις ανωτέρω μεταφορές πέραν των ιδιοκτητών των βυτίων εμπλέκεται και η εταιρεία ΜΑΚΙΟΣ ΑΕ (MAKIOS LOGISTICS 5ο χλμ Καλοχωρίου Θεσσαλονίκης) ως εκμισθωτής των βυτίων.

Επίσης, κατά τη διενέργεια επιτόπιων ελέγχων κλιμακίων του ΕΦΕΤ με τη συνδρομή του ΣΔΟΕ και της Διεύθυνσης Τροχαίας της ΕΛΑΣ που έλαβαν χώρα σε μεταμεσονύκτιες ώρες, σε διόδια του Οδικού Άξονα ΠΑΤΡΩΝ - ΑΘΗΝΑΣ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ - ΕΥΖΩΝΩΝ "ΠΑΘΕ", εντοπίστηκαν τέσσερα (4) βυτιοφόρα μεταφοράς υγρών τροφίμων που παραπέμφθηκαν στην Εισαγγελία για τις παρακάτω παραβάσεις :
Στρουμπούλη Βασιλική (ΕΚΕ 4937) για διακίνηση μη τροφίμων με βυτιοφόρο αδειοδοτημένο αποκλειστικά για τη μεταφορά υγρών τροφίμων και άλλες παραβάσεις της κείμενης νομοθεσίας.
Χατζηαραπίδης Γεώργιος-Θωμάς (ΕΡΝ 1763) για παραβάσεις που αφορούσαν θέματα υγιεινής του βυτίου (Κανονισμός 852/2004/ΕΚ).
Παπακωστόπουλος Σωτήριος (ΕΚΑ 9031) για παραβάσεις των Κανονισμών 1935/2004/ΕΚ και Κανονισμού 10/2011/ΕΚ που αφορούν υλικά και αντικείμενα που προορίζονται να έλθουν σε επαφή με τρόφιμα και του Κανονισμού 852/2004/ΕΚ.
Ανδρεάδης Νικόλαος του Λεβαντή (ΕΚΒ 4183) για παρακώλυση ελέγχου.

Σημειώνεται ότι ο ΕΦΕΤ συνεχίζει τους ελέγχους συνεργαζόμενος στενά με άλλες Υπηρεσίες, όπως το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων (ΥΠΟΜΕΔΙ), το Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ), το Υπουργείο Οικονομικών και το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη καθώς και τις Αρμόδιες Υπηρεσίες των Περιφερειών της Χώρας, προκειμένου να ενισχυθεί η αποτελεσματικότητα των διενεργούμενων ελέγχων.

Σε δηλώσεις του ο Πρόεδρος του ΕΦΕΤ Γιάννης Μίχας επεσήμανε ότι «Η μη συμμόρφωση με τους όρους αδειοδότησης των βυτίων μεταφοράς υγρών τροφίμων συνιστά παράγοντα κινδύνου για τη δημόσια υγεία και συνεπώς πρόκειται για σοβαρή παράβαση που από τον ΕΦΕΤ θα αντιμετωπιστεί με ιδιαίτερη αυστηρότητα. Πλέον οι έλεγχοί μας με τη συνεργασία και κλιμακίων των Περιφερειών θα είναι στοχευμένοι, προκειμένου να διασφαλίσουμε ότι δεν θα εμφανιστούν ανάλογα φαινόμενα στο μέλλον» και πρόσθεσε «Θέλω να συγχαρώ τις υπηρεσίες του ΕΦΕΤ, γιατί αν και είχαν λιγοστά στοιχεία στη διάθεσή τους με συστηματική και επίμονη δουλειά κατάφεραν να φτάσουν στην άκρη του νήματος και να φέρουν στο φως τις παράνομες διακινήσεις βιοκαυσίμων».
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!