Η αρχική διαδικασία αναδιάρθρωσης της Cosco Bulk Carrier, της Cosco Hong Kong Shipping και της Qingdao Ocean Shipping έχει ήδη ξεκινήσει, αλλά δεν έχει ακόμη αποφασισθεί η έδρα της νέας εταιρείας και ποιος θα έχει τη διοίκηση, δήλωσε στο Ρόιτερ παράγοντας της Cosco.
Οι τρεις εταιρείες πρακτορεύουν συνολικά πάνω από 400 πλοία, δίνοντας στην Cosco την πρώτη θέση παγκοσμίως όσον αφορά τις μεταφορές ξηρού φορτίου. Η κινεζική εταιρεία επιδίωξε την αναδιαπραγμάτευση των υψηλών ναύλων που είχε συμφωνήσει να πληρώνει σε εφοπλιστικές εταιρείες το 2008, όταν η αγορά είχε φθάσει στο απόγειο της. Η απόφασή της να σταματήσει τις τελευταίες εβδομάδες τις πληρωμές των ναύλων σε πολλούς εφοπλιστές, απείλησε να υπονομεύσει τη φήμη της στη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα.
Ο Έλληνας εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου είχε δηλώσει στους Financial Times ότι θα προχωρούσε σε μέτρα, όπως η κατάσχεση πλοίων της Cosco, προκειμένου να διασφαλίσει την πληρωμή των ναύλων. Σύμφωνα με το Ρόιτερ, η εταιρία DryShips που είναι συμφερόντων του κ. Οικονόμου συμφώνησε με την Cosco σχετικά με το επίμαχο θέμα των ναύλων, αλλά οι όροι της συμφωνίας δεν ανακοινώθηκαν.