Αποδίδουν αποτελέσματα οι διεκδικητικές προτεραιότητες της Περιφέρειας, με επικεφαλής... τον Περιφερειάρχη Κλέαρχο Περγαντά, καθώς πραγματοποιήθηκαν οι δεσμεύσεις του Υπουργείου Υποδομών για την ένταξη και χρηματοδότηση του έργου «Εργασίες βελτίωσης της Εθνικής οδού Λαμίας – Καρπενησίου στο τμήμα από έξοδο Καστρίου έως έξοδο Μακρακώμης». Το έργο εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της προσπελασιμότητας του ΕΣΠΑ, με προϋπολογισμό 30.600.000 € και συγχρηματοδότηση από το Ταμείο Συνοχής.
Πρόκειται για ένα μεγάλο και σημαντικό έργο για τη Φθιώτιδα και την Ευρυτανία, που αποτελεί χρόνιο και πάγιο αίτημα της αυτοδιοίκησης, των φορέων και των πολιτών. Οι εργασίες αφορούν στη βελτίωση τμήματος του συνδετήριου οδικού άξονα των δύο περιφερειακών ενοτήτων, έτσι ώστε σταδιακά με την διεκδίκηση της ολοκλήρωσης και της κατασκευής έργων σε όλο του το μήκος, ο δρόμος Λαμία – Καρπενήσι να μετατραπεί σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο της Στερεάς Ελλάδας.
Αντικείμενο του έργου είναι η βελτίωση του τμήματος από την έξοδο του Καστρίου έως την έξοδο της Μακρακώμης, με παρακάμψεις Μάκρης και Μακρακώμης. Το συνολικό μήκος των παρεμβάσεων είναι 9,6 χιλιόμετρα, από τα οποία τα 3,1 αφορούν διαπλάτυνση του υφιστάμενου δρόμου και τα 6,5 νέα χάραξη.
Πρόκειται να υπάρχουν 2+1 λώρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση (με αλλαγή ανά διαστήματα από μία σε δύο και αντίστροφα) και κεντρική νησίδα με μεταλλικό στηθαίο.
Ακόμα πρόκειται να κατασκευαστούν δύο μεγάλες γέφυρες, δύο ισόπεδοι κόμβοι (Μάκρης και Μακρακώμης – Σπερχειάδας), μία κάτω διάβαση, τεχνικά και τοίχος αντιστήριξης.
Επιπλέον, στο έργο συμπεριλαμβάνονται δράσεις απαλλοτριώσεων, μετακινήσεων δικτύων κοινής ωφελείας, καθώς και αρχαιολογικών ερευνών.
Όπως επισημαίνει ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας : «Η ένταξη του έργου είναι μια πολύ θετική εξέλιξη για τη βελτίωση του οδικού άξονα. Έχω επανειλημμένα τονίσει πως μια από τις πιο μεγάλες μας προτεραιότητες στην Περιφέρεια, είναι η ολοκλήρωση των μελετών και της κατασκευής του δρόμου Λαμία – Καρπενήσι, έργο σημαντικό και κορυφαίο για την Φθιώτιδα και την Ευρυτανία.
Μετά από διαρκείς παρεμβάσεις μας στο Υπουργείο Υποδομών, πλέον έχουμε την απόφαση ένταξης και χρηματοδότησης του τμήματος από το Καστρί έως τη Μακρακώμη, με παρακάμψεις Μάκρης – Μακρακώμης, προϋπολογισμού 30,6 εκ. €. Βρισκόμαστε πρακτικά λοιπόν μπροστά στη δημοπράτηση και στην υλοποίηση μιας μεγάλης παρέμβασης, που δρομολογεί την αναβάθμιση του δρόμου Λαμία – Καρπενήσι σε σύγχρονων προδιαγραφών οδικό άξονα με ασφάλεια και ευχέρεια στην κυκλοφορία.
Εμείς απ΄την πλευρά μας είμαστε ικανοποιημένοι, αλλά δεν σταματούμε εδώ. Παρεμβαίνουμε και διεκδικούμε την ολοκλήρωση του δρόμου. Για το μεγαλύτερο μήκος του, οι μελέτες έχουν ήδη προχωρήσει, ενώ από το Υπουργείο έχουμε τη δέσμευση της χρηματοδότησής τους, με προτεραιότητα τη μελέτη Ανατολικής πρόσβασης στη σήραγγα του Τυμφρηστού.
Έχουμε αναλάβει τη δέσμευση απέναντι στην κοινωνία της Στερεάς Ελλάδας, ότι θα προσπαθούμε να αξιοποιήσουμε το ΕΣΠΑ και όλα τα διαθέσιμα κονδύλια για να τα μετατρέψουμε σε ευκαιρίες ανάπτυξης για τον τόπο μας. Συνεπείς στις δεσμεύσεις μας, κάνουμε καθημερινά μια σκληρή προσπάθεια για να γίνουν έργα σημαντικά, χρήσιμα και αναγκαία για τη Στερεά Ελλάδα και τους πολίτες.»
Πρόκειται για ένα μεγάλο και σημαντικό έργο για τη Φθιώτιδα και την Ευρυτανία, που αποτελεί χρόνιο και πάγιο αίτημα της αυτοδιοίκησης, των φορέων και των πολιτών. Οι εργασίες αφορούν στη βελτίωση τμήματος του συνδετήριου οδικού άξονα των δύο περιφερειακών ενοτήτων, έτσι ώστε σταδιακά με την διεκδίκηση της ολοκλήρωσης και της κατασκευής έργων σε όλο του το μήκος, ο δρόμος Λαμία – Καρπενήσι να μετατραπεί σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο της Στερεάς Ελλάδας.
Αντικείμενο του έργου είναι η βελτίωση του τμήματος από την έξοδο του Καστρίου έως την έξοδο της Μακρακώμης, με παρακάμψεις Μάκρης και Μακρακώμης. Το συνολικό μήκος των παρεμβάσεων είναι 9,6 χιλιόμετρα, από τα οποία τα 3,1 αφορούν διαπλάτυνση του υφιστάμενου δρόμου και τα 6,5 νέα χάραξη.
Πρόκειται να υπάρχουν 2+1 λώρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση (με αλλαγή ανά διαστήματα από μία σε δύο και αντίστροφα) και κεντρική νησίδα με μεταλλικό στηθαίο.
Ακόμα πρόκειται να κατασκευαστούν δύο μεγάλες γέφυρες, δύο ισόπεδοι κόμβοι (Μάκρης και Μακρακώμης – Σπερχειάδας), μία κάτω διάβαση, τεχνικά και τοίχος αντιστήριξης.
Επιπλέον, στο έργο συμπεριλαμβάνονται δράσεις απαλλοτριώσεων, μετακινήσεων δικτύων κοινής ωφελείας, καθώς και αρχαιολογικών ερευνών.
Όπως επισημαίνει ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας : «Η ένταξη του έργου είναι μια πολύ θετική εξέλιξη για τη βελτίωση του οδικού άξονα. Έχω επανειλημμένα τονίσει πως μια από τις πιο μεγάλες μας προτεραιότητες στην Περιφέρεια, είναι η ολοκλήρωση των μελετών και της κατασκευής του δρόμου Λαμία – Καρπενήσι, έργο σημαντικό και κορυφαίο για την Φθιώτιδα και την Ευρυτανία.
Μετά από διαρκείς παρεμβάσεις μας στο Υπουργείο Υποδομών, πλέον έχουμε την απόφαση ένταξης και χρηματοδότησης του τμήματος από το Καστρί έως τη Μακρακώμη, με παρακάμψεις Μάκρης – Μακρακώμης, προϋπολογισμού 30,6 εκ. €. Βρισκόμαστε πρακτικά λοιπόν μπροστά στη δημοπράτηση και στην υλοποίηση μιας μεγάλης παρέμβασης, που δρομολογεί την αναβάθμιση του δρόμου Λαμία – Καρπενήσι σε σύγχρονων προδιαγραφών οδικό άξονα με ασφάλεια και ευχέρεια στην κυκλοφορία.
Εμείς απ΄την πλευρά μας είμαστε ικανοποιημένοι, αλλά δεν σταματούμε εδώ. Παρεμβαίνουμε και διεκδικούμε την ολοκλήρωση του δρόμου. Για το μεγαλύτερο μήκος του, οι μελέτες έχουν ήδη προχωρήσει, ενώ από το Υπουργείο έχουμε τη δέσμευση της χρηματοδότησής τους, με προτεραιότητα τη μελέτη Ανατολικής πρόσβασης στη σήραγγα του Τυμφρηστού.
Έχουμε αναλάβει τη δέσμευση απέναντι στην κοινωνία της Στερεάς Ελλάδας, ότι θα προσπαθούμε να αξιοποιήσουμε το ΕΣΠΑ και όλα τα διαθέσιμα κονδύλια για να τα μετατρέψουμε σε ευκαιρίες ανάπτυξης για τον τόπο μας. Συνεπείς στις δεσμεύσεις μας, κάνουμε καθημερινά μια σκληρή προσπάθεια για να γίνουν έργα σημαντικά, χρήσιμα και αναγκαία για τη Στερεά Ελλάδα και τους πολίτες.»