tromaktiko: Ανοιχτή επιστολή στην υπουργό παιδείας

Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2011

Ανοιχτή επιστολή στην υπουργό παιδείας



Θέμα: Οι Φετινές Πανελλήνιες, τα Προβλήματα και οι Ενδεικνυόμενες Λύσεις

Κυρία Υπουργέ,
Είμαστε μια ομάδα εκπαιδευτικών διαφόρων ειδικοτήτων, με πολυετή ενασχόληση σε θέματα Επαγγελματικού Προσανατολισμού και μέσω του διαδικτύου...
ερχόμαστε σε επαφή με χιλιάδες μαθητές, και φοιτητές. Αφορμή γι’ αυτή τη δεύτερη επικοινωνία μας αποτέλεσαν τα πολυάριθμα ηλεκτρονικά μηνύματα που έχουμε λάβει από μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, σε σχέση με τις φετινές Πανελλήνιες Εξετάσεις και τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί, μετά την έκδοση των φετινών αποτελεσμάτων.

Τα 4 Οξύτερα Προβλήματα

Τεράστιο ηθικό ζήτημα όταν το Υπουργείο, με τα αποτελέσματα που εκδίδει, θεωρεί ικανούς για φοίτηση υποψήφιους με «λευκές κόλες» ενώ αντίθετα, για τα ίδια τμήματα, κλείνει την πόρτα εισαγωγής σε αριστούχους.

Σημαντικό οικονομικής φύσης πρόβλημα για τους γονείς οι οποίοι ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες και βιώνουν μια αδιέξοδη κατάσταση, όταν καλούνται να συντηρήσουν 3 ή και 4 σπίτια ακόμη!

Άδικο για όσους υποψήφιους δεν πέρασαν για λίγα μόρια στο τμήμα της επιλογής τους ή για όσους ανακάλυψαν εκ των υστέρων πως οι επιλογές του μηχανογραφικού τους ήταν λανθασμένες. Η κατάργηση του μέτρου του 10%, οδηγεί χιλιάδες υποψηφίους στην επώδυνη ψυχολογικά αλλά και δυσβάσταχτη οικονομικά διαδικασία της συμμετοχής τους εκ νέου στις πανελλήνιες εξετάσεις ή της φυγής τους στο εξωτερικό.

Τέλος λόγω στρεβλώσεων του συστήματος, όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος θα απομείνουν χιλιάδες κενές θέσεις, ενώ υπάρχει αντίστοιχος αριθμός ενδιαφερομένων υποψηφίων που στερείται της ευκαιρίας να σπουδάσει. Συνηθέστερες αιτίες: η μη προσέλευση, τα ελλιπή δικαιολογητικά κατά την εγγραφή, η χαλαρή εφαρμογή του 10% και η μεταστροφή στις επιλογές των υποψηφίων (μόνο στην κατηγορία των Ελλήνων του εξωτερικού έχουν καταγραφεί για φέτος 2.300 κενές θέσεις!).

Η Πολιτική Βούληση
Γνωρίζουμε πως τα περισσότερα από τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί τα έχετε υπόψη σας και πιθανόν δρομολογείτε λύσεις για την επόμενη χρονιά.

Ωστόσο, επειδή αναφερόμαστε σε καθοριστικές επιλογές που αφορούν στη ζωή νέων ανθρώπων και οι οποίες μπορούν, κατά τη γνώμη μας, να υποστηριχθούν με στοχευμένες παρεμβάσεις θεσμικού χαρακτήρα, που πάντως δεν επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό ενώ αντίθετα ανακουφίζουν χιλιάδες οικογένειες που ταλανίζονται από την οικονομική κρίση, θα θέλαμε να προτείνουμε τα ακόλουθα

Η Πρόταση

Μέσω δεύτερης κατανομής, να δοθεί η δυνατότητα στους φετινούς υποψήφιους (ακόμη και σε όσους δεν οριστικοποίησαν), να διεκδικήσουν κάποιες από τις χιλιάδες κενές θέσεις, που θα έχουν μείνει μετά τη λήξη της περιόδου των εγγραφών.

Άμεσα και χωρίς περιορισμό να δοθεί η δυνατότητα μετεγγραφής σε συγγενές τμήμα, όσων φοιτούν και έχουν 2 αδελφούς φοιτητές σε άλλες πόλεις (4 σπίτια) και το ίδιο δικαίωμα με οικονομικά κριτήρια, να δοθεί σε όσους φοιτούν κι έχουν αδελφό φοιτητή (3 σπίτια). Το μέτρο, θα δώσει τη δυνατότητα να συνεχίσουν τις σπουδές τους χιλιάδες φοιτητές, οι οποίοι βρίσκονται μπροστά σε αξεπέραστα οικονομικά προβλήματα, προτείνουμε δε να επεκταθεί και σε όσους φοιτούν στο 2ο έτος, εφόσον είναι εφικτή η μεταφορά μαθημάτων.

Να γίνει επαναφορά της δυνατότητας εισαγωγής των αποφοίτων του τελευταίου μόνον έτους, άνευ εξετάσεων, σε ποσοστό 10% των θέσεων.

Τεχνικά Θέματα

Για όσους έχουν την άποψη πως για φέτος δεν υπάρχουν τα χρονικά περιθώρια, να θυμίσουμε πως, επί δεκαετίες, χιλιάδες επιτυχόντες υποψήφιοι εγγράφονται στις σχολές τους 3 – 4 μήνες μετά την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους (μετεγγραφές, υποψήφιοι με το 5%, Έλληνες του εξωτερικού, αθλητές κλπ).

Σε μια χρονιά όπως η φετινή, που έχουν λάβει χώρα τόσα έκτακτα γεγονότα, με καταλυτική επίδραση στην κοινωνική συνοχή, νομίζουμε πως, με κριτήριο την ανακούφιση των συμπολιτών μας, επιβάλλεται να ακολουθηθεί η συνήθης πρακτική.

Προτεινόμενο χρονοδιάγραμμα: η εβδομάδα 10 – 15 Οκτωβρίου, μπορεί να είναι αυτή στην οποία όλες οι Γραμματείες των Τμημάτων ΑΕΙ – ΤΕΙ, θα ενημερώσουν το σύστημα του Υπουργείου για τα τυχόν κενά, και ταυτόχρονα, ηλεκτρονικά, θα μπορούν να δηλώσουν όσοι υποψήφιοι ενδιαφέρονται να μετάσχουν στη διαδικασία της δεύτερης κατανομής (με το μηχανογραφικό που ήδη έχουν οριστικοποιήσει) ή όσοι θέλουν να διαγραφούν από το τμήμα στο οποίο πέρασαν.

Οι υποψήφιοι που θα συμμετέχουν στη διαδικασία, θα διεκδικούν την εισαγωγή τους μόνο σε τμήματα τα οποία έχουν δηλώσει στο μηχανογραφικό, με προγενέστερη σειρά προτίμησης από αυτή που δήλωσαν για το τμήμα στο οποίο πέρασαν. Εάν έχουν θετικό αποτέλεσμα, αυτομάτως η θέση τους στο προηγούμενο τμήμα θα ελευθερώνεται και θα είναι διεκδικήσιμη από άλλους συνυποψηφίους τους.

Με την παραπάνω λογική τα αποτελέσματα και οι σχετικές κοινοποιήσεις θα μπορούσαν να ολοκληρωθούν μέχρι τις 21 Οκτωβρίου.

Σχετικά με την επαναφορά του μέτρου του 10%, προκειμένου να γίνει αξιοποίησή του αποκλειστικά και μόνο από αυτούς που το θέλουν πραγματικά, προτείνουμε σε περίπτωση επιτυχίας τους, το σύστημα να τους διαγράφει αυτομάτως από την προηγούμενη σχολή και η θέση τους να διατίθεται για μετεγγραφόμενους στο 2ο έτος.

Κυρία Υπουργέ,
Με την παρούσα επιστολή, σας εκθέσαμε, συνοπτικά, τα πλέον σημαντικά προβλήματα σε σχέση με τις φετινές Εισαγωγικές Εξετάσεις, καθώς και τις ενδεικνυόμενες, κατά την άποψή μας, λύσεις τους.

Το βέβαιο είναι πως οι υποψήφιοι είναι οι μόνοι που δεν φταίνε για τις αστοχίες και τα λάθη που έγιναν και που ως ένα βαθμό είναι ίσως αναπόφευκτα.

Μια εβδομάδα πριν τελειώσουν οι εγγραφές στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, θα θέλαμε να επιδείξετε το δυναμισμό και την αποφασιστικότητα που απαιτείται, μέσω των κατάλληλων παρεμβάσεων, ώστε να επικρατήσει η ηθική τάξη και να γίνει σεβαστό το κοινό περί δικαίου αίσθημα.

Τελειώνοντας θα μας επιτρέψετε να πούμε πως, οι Πολιτικοί δεν θα κριθούν μόνο απ’ αυτά που έκαναν, αλλά κι απ’ αυτά που δεν θέλησαν ή δεν τόλμησαν να κάνουν. Πιστεύουμε πως οι έκτακτες καταστάσεις δε θα πρέπει να οδηγούν στη λήψη έκτακτων μέτρων μόνο εις βάρος, αλλά και υπέρ των πολιτών, όταν αυτό επιβάλλεται λογικά και ηθικά!

Με Εκτίμηση
Ομάδα Εκπαιδευτικών edu4u
http://www.edu4u.gr/

     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!