tromaktiko: Το χρονικό της κόντρας των παλαιοημερολογιτών στην εκκλησιά της Αγίας Σοφίας στα Τρίκαλα

Παρασκευή 14 Οκτωβρίου 2011

Το χρονικό της κόντρας των παλαιοημερολογιτών στην εκκλησιά της Αγίας Σοφίας στα Τρίκαλα



Η πρώτη εικόνα που συναντώ καθώς βρίσκομαι έξω από την εκκλησία της Αγίας Σοφίας είναι πιστούς να δίνουν συνεντεύξεις στα κανάλια.

Στον προαύλιο του ναού υπάρχουν αστυνομικές δυνάμεις των ΟΠΚΕ-ΔΙΑΣ-ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ που δείχνουν ότι ελέγχουν την όλη εκρηκτική ατμόσφαιρα.Μέσα στον ναό είναι κλειδαμπαρωμένοι ο Μητροπολίτης Φθιώτιδος με δύο παπάδες και ένα πιστό πολίτη, και δεν λένε να βγουν έξω αν δεν φύγουν οι πιστοί του Μητροπολίτη Κοσμά.


Η ώρα περνάει και βρίσκομαι μέσα στο προαύλιο και πηγαίνω και κάθομαι πίσω που βρίσκονται οι υποστηρικτές του Μητροπολίτη Κοσμά που με κοιτούν κάπως περίεργα θα έλεγα… Το πρόσωπο μου με τα γένια που έχω αφήσει κεντρίζει το ενδιαφέρον των πιστών, και αρχίζουν να με ρωτούν ποίος είμαι, και τι κάνω εκεί. Με ευγένεια τους εξηγώ ότι έχω το blog, και αρχίζουν να με ενημερώνουν για την όλη κατάσταση που επικρατεί στην εκκλησία και τους έγκλειστους παπάδες.
Μου προσφέρουν καφέ οι υποστηρικτές του Μητροπολίτη Κοσμά, και διακριτικά λέω όχι ευχαριστώ, δεν θα πιω με ευγένεια της απαντώ σε μια κυρία ηλικίας γύρω στα πενήντα.
Μια έντονη λογομαχία μεταξύ πιστών μου κινεί την περιέργεια να πλησιάσω ένα ζευγάρι που υποστηρίζει τον Μητροπολίτη Ιγνάτιο, και με την κουβέντα μου εξηγούν μια άλλη εικόνα για τον Μητροπολίτη Κοσμά.
Θεωρούν ότι πρέπει να φύγει ο Μητροπολίτης Κοσμάς, μιας και η ιερά σύνοδος τον έχει καθαιρέσει, και θεωρούν άδικο να διαμαρτύρονται οι υποστηρικτές του.
Στις 13:40 μμ είμαι ο μόνος που έχει απομείνει από τους δημοσιογράφους, και από την ορθοστασία θέλω να καθίσω λίγο να ξεκουραστώ.

Πριν προλάβω να καθίσω σε κάτι σκάλες που είχε εκεί ακούω πάλι διαπληκτισμοί των πιστών.
Με την όλη κατάσταση άρχιζα να ψηλόβαριέμαι λίγο, και το χασμουρητό έρχονταν και έφευγε σαν τον καπνιστή που τραβά την τζούρα από το τσιγάρο. Στα σκαλιά που καθόμουν κάτω από την όμορφη Νεραντζιά κάθεται δίπλα μου ένας πιστός του Ιγνάτιου και πιάνουμε κουβέντα. Αφού πιάσαμε τα τυπικά της γνωριμίας μου είπε ότι αυτός και ένας άλλος πιστός ήταν εκεί στην εκκλησία πάνω από 30 ώρες άυπνοι, και θα παρέμειναν άλλες τόσες αν χρειαστεί, αναλόγως με την τροπή των γεγονότων.
Ενώ μου εξηγεί τα γεγονότα ο πιστός του Ιγνάτιου παρατηρώ ότι πολλοί υποστηρικτές του Κοσμά με κοιτάζουν με μισό μάτι, λέγοντας, καλά αυτός τελικά με ποιόν είναι, με αυτούς του Ιγνάτιου?
Μου κάνει εντύπωση ενώ μεσημέριασε οι πιστοί κάθονται εκεί στο προαύλιο της εκκλησίας, περιμένοντας τον εισαγγελέα να δώσει μια λύση στο πρόβλημα τους.
Στις 14:10 μμ ο αστυνομικοί ζητούν να φύγουν οι πιστοί από την κεντρική είσοδο της εκκλησίας, και έρχονται στο πίσω μέρος που κάθομαι εγώ.
Εκείνη την στιγμή έγραφα σ΄ ένα χαρτάκι το τηλέφωνό μου, και ήθελα να το ρίξω κάτω από την πόρτα της εκκλησίας για μια τηλεοπτική συνέντευξη με τον Μητροπολίτη Ιγνάτιο, αλλά ήρθαν οι πιστοί και δεν το έκανα.

Μια μικρή ένταση ξαναρχίζει για λίγο και μένουν μόνο αστυνομικοί στην είσοδο της εκκλησίας. Οι πιστοί εμποδίζουν την ορατότητα μου από τα σκαλιά, και επιτέλους σηκώνομαι να τραβήξω ένα βίντεο με την κάμερα, καλή η σκιά της νεραντζιάς αλλά….ώρα για δουλεία.
Περιμένω να δω τι θα πετύχει η αστυνομία με αυτή την ενέργεια, και για να δω καλύτερα βγαίνω έξω στον δρόμο με τον ήλιο ντάλα πάνω απ΄το κεφάλι μου.
Η ώρα 14:29 και καταφθάνουν και άλλοι πιστοί στην οδό Τερτίπης 48, και έχουν πιάσει τον ίσκιο από τα απέναντι σπίτια και παρακολουθούν ήρεμοι.
Κάθομαι όρθιος έξω στον ήλιο αρκετά λεπτά, και νιώθω μια μικρή ζαλάδα, και φεύγω και πηγαίνω στον ίσκιο που έχει το διώροφο σπίτι απέναντι από την εκκλησία. Δεν προλαβαίνω να κάτσω 10 λεπτά και η ιδιοκτήτρια βγαίνει στην βεράντα και βλέπει ένα τσούρμο άντρες από κάτω από την πυλωτή, οι οποίοι βρίσκουν λίγη δροσιά στην ζεστή μέρα, και δίχως να χάνει καιρό κατεβαίνει και μας ζητά να βγούμε έξω, όπως και κάναμε.

Στις 14:36 φτάνει με περιπολικό της αστυνομία η δικαστικός λειτουργός, και κατόπιν συζήτησης με την αστυνομία ζητά από τους πιστούς να απομακρυνθούν από το πεζοδρόμιο για να βγουν οι παπάδες από την εκκλησία.
Οι αστυνομικοί είναι έξω από την πόρτα και ο κλειδαράς ξεκλειδώνει την πόρτα, και μπαίνουν μέσα στην εκκλησία και βγάζουν τον Μητροπολίτη Ιγνάτιο μαζί με δύο παπάδες και έναν πολίτη.
Το ρολόι του κινητού μου δείχνει 15:07 όλα πλέον έχουν τελειώσει, χωρίς να δημιουργηθεί το παραμικρό, οι αστυνομικοί και οι παπάδες έφυγαν για το αστυνομικό τμήμα για τα περαιτέρω .

Τώρα από εδώ και πέρα θα τα βρουν στις δικαστικές αίθουσες οι δύο πλευρές, και ευτύχημα θα είναι να βρεθεί μια χρυσή τομή για τους πιστούς για αδελφική αρμονία, και να χαρούν την πίστη τους ειρηνικά και αγαπημένα.
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!