Εξηγώντας ο κ. Μεθενίτης, τόνισε ότι “αυτό το έργο ζωής, είναι ο διακαής πόθος της κοινωνίας μας, που απαιτεί την κατάργηση των βόθρων και το τέλος της ανεξέλεγκτης διαχείρισης των αστικών λυμάτων”. Σύμφωνα με το σχεδιασμό, το έργο θα περιλαμβάνει την αναβάθμιση του ΚΕΛ Μαρκοπούλου σε τριτοβάθμιο, τα δίκτυα αποχέτευσης σε Μαρκόπουλο και στην παραλιακή ζώνη του Πόρτο Ράφτη, τις κατάλληλες υποδομές για τη μεταφορά των λυμάτων στο ΚΕΛ Μαρκοπούλου και μια άρτια και αποδεκτή λύση, για την απορροή των επεξεργασμένων υδάτων σε κατάλληλο αποδέκτη. Με τη δημιουργία αυτής της σημαντικότατης βασικής υποδομής, μελλοντικές επεκτάσεις του συστήματος, θα δώσουν σταδιακά τη μέγιστη δυνατή κάλυψη των νοικοκυριών στον Δήμο Μαρκοπούλου και ειδικότερα στο Πόρτο Ράφτη.
Αναφορικά με την πορεία του έργου, ο δήμαρχος Μαρκοπούλου, υποστήριξε πως λάθη του παρελθόντος δεν επέτρεψαν στον δήμο να αποκτήσει αυτό το έργο, αν και έφτασε πολύ κοντά, τουλάχιστον δύο φορές. “Σήμερα, έχουμε φτάσει στο σημείο, να διαθέτουμε ένα ημιτελές δίκτυο αποχέτευσης, που καλύπτει περίπου το 30% της πόλης του Μαρκοπούλου.”, τόνισε ο κ. Μεθενίτης και πρόσθεσε: “Επίσης, διαθέτουμε μία εγκατάσταση Βιολογικού Καθαρισμού (Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων ή ΚΕΛ) στην περιοχή της Μερέντας, που παρά τα σοβαρά προβλήματα που έχει, καθώς κατασκευάστηκε σε ύψωμα, με αποτέλεσμα να μην εκμεταλλεύεται τη φυσική ροή των υδάτων, μπορεί με μία σημαντικής κλίμακας αναβάθμιση σε Τριτοβάθμιο ΚΕΛ, να εξυπηρετήσει πληθυσμό, που θα φτάνει τους 80.000 κατοίκους, καλύπτοντας έτσι τις ανάγκες του Δήμου μας, για τα επόμενα τριάντα (30) χρόνια”.
Διευκρινίσεις Μεθενίτη για το ΣτΕ
“Όλοι γνωρίζουμε, ότι το ζήτημα της σωστής διαχείρισης των αστικών λυμάτων δεν αφορά μόνο τον Δήμο μας, αλλά το σύνολο των Μεσογείων, που βρίσκεται στην ίδια θέση με εμάς”, υπογραμμίζει σε σχετική ανακοίνωση ο κ. Μεθενίτης και προσθέτει: “Η πρόταση που έχει διατυπωθεί και ήδη δημοπρατηθεί, προβλέπει την κατασκευή Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων στην περιοχή Βαραμπά, πλησίον του Αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος, που θα εξυπηρετεί τους Δήμους Παιανίας-Γλυκών Νερών και Κορωπίου, καθώς και το Αεροδρόμιο. Τα επεξεργασμένα ύδατα, θα οδηγούνται με κλειστό υποθαλάσσιο αγωγό στον Ευβοϊκό Κόλπο, σε απόσταση ενάμιση χιλιομέτρου από την παράκτια ζώνη της Χαμολιάς και σε βάθος πενήντα τριών (53) μέτρων. Ο δήμος Μαρκοπούλου, πριν από τέσσερα χρόνια, και με τη σύμφωνη γνώμη της δικής μας παράταξης, είχε προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά του έργου αυτού, γιατί θεωρούσε ότι ένα τέτοιο έργο, θα υποβάθμιζε την περιοχή. Είναι σε όλους προφανές, ότι σήμερα, οι οικονομικές και πολιτικές συνθήκες, τόσο στη χώρα, όσο και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, έχουν αλλάξει σημαντικά. Η χώρα βιώνει τη μεγαλύτερη μεταπολεμική κρίση και οι αρνητικές επιπτώσεις έχουν πλήξει τους πολίτες, σε πρωτόγνωρο βαθμό. Μέσα σε αυτό το ακραίο περιβάλλον, καλούμαστε να πάρουμε μια απόφαση που θα καθορίσει τις ζωές όλων μας. Η απόφαση αφορά την επιθυμία μας για την κατασκευή του έργου της Αποχέτευσης, αλλά και την προσφυγή κατά του ΚΕΛ Αεροδρομίου. Για δύο πολύ σημαντικούς λόγους, τα δύο έργα έχουν φτάσει να είναι άρρηκτα συνδεδεμένα μεταξύ τους, κάτι το οποίο δεν ίσχυε πριν από τέσσερα χρόνια, όταν ο Δήμος Μαρκοπούλου προσέφευγε κατά της κατασκευής του δευτέρου.
Πρώτον, η μοναδική βιώσιμη, τεχνικά και οικονομικά, λύση για την απορροή των επεξεργασμένων υδάτων του ΚΕΛ Μαρκοπούλου είναι να συνδεθεί με τον αγωγό απορροής του ΚΕΛ Αεροδρομίου. Η σύνδεση αυτή προβλέπεται στη μελέτη κατασκευής του ΚΕΛ Αεροδρομίου, η οποία έχει ήδη δημοπρατηθεί από την Περιφέρεια Αττικής. Δεύτερον, η χρηματοδότηση των έργων Αποχέτευσης των Μεσογείων δύναται να προχωρήσει, μόνο εάν ενταχθούν στο σύνολο τους, στο πρόγραμμα ΕΣΠΑ. Αυτή είναι η πεποίθηση υπηρεσιακών παραγόντων, σε Ελλάδα και Ευρώπη!
Σημαντικότερο από όλα όμως είναι το γεγονός, ότι η ένταξη στο ΕΣΠΑ, το οποίο και «κλείνει» το 2013, είναι η τελευταία ευκαιρία χρηματοδότησής του έργου της Αποχέτευσης του Δήμου Μαρκοπούλου, με ποσό γύρω στα είκοσι εννέα εκατομμύρια (29.000.000) Ευρώ. Για να υπάρξει η δυνατότητα ένταξης αυτών των έργων στο ΕΣΠΑ, θα πρέπει τελικά να δοθεί η δυνατότητα κατασκευής του ΚΕΛ Αεροδρομίου, όσο και αν αυτό αποτελεί μια επώδυνη, πλην όμως αναγκαία επιλογή. Για αυτό, η δημοτική Αρχή αναλαμβάνει όλη την ευθύνη και το πολιτικό βάρος και προτίθεται να προχωρήσει στο μέλλον στην άρση της προσφυγής κατά του ΚΕΛ Αεροδρομίου, κάτω από τις παρακάτω συγκεκριμένες προϋποθέσεις: Πρώτη είναι φυσικά, η εξασφάλιση της ένταξης και της χρηματοδότησης του έργου της Αποχέτευσης του Δήμου Μαρκοπούλου από το ΕΣΠΑ, μέσα στους επόμενους τέσσερις μήνες. Δεύτερη, η αποδοχή εκ μέρους της Περιφέρειας Αττικής και του ανάδοχου εργολάβου του ΚΕΛ Αεροδρομίου, της μόνιμης παρακολούθησης του έργου, με τη φυσική παρουσία εξειδικευμένων τεχνικών συμβούλων του Δήμου Μαρκοπούλου, κατά τη μελέτη εφαρμογής, την κατασκευή και τη λειτουργία του, για να εξασφαλιστεί η προστασία του περιβάλλοντος της περιοχής και των θαλασσών μας!
Και οι δύο όροι θα πρέπει να έχουν καλυφθεί, πριν την εκδίκαση της προσφυγής του Δήμου Μαρκοπούλου κατά του ΚΕΛ Αεροδρομίου, η οποία έχει προσδιοριστεί για τον Μάιο του 2012. Παράλληλα, θα εξετασθεί η δυνατότητα εξασφάλισης αντισταθμιστικών οφελών για το Δήμο Μαρκοπούλου. Γνωρίζουμε ότι μια τέτοια κίνηση μπορεί να δημιουργήσει κάποιες αντιδράσεις στην τοπική κοινωνία. Έχουμε όμως φτάσει στο σημείο που πρέπει να κάνουμε μια πολύ σημαντική, αλλά και δύσκολη επιλογή:
Είτε παραμένουμε ως έχουμε, με τα λύματα στους δρόμους του Δήμου μας, για τα επόμενα τριάντα (30) χρόνια, είτε προχωράμε στο έργο της Αποχέτευσης, κάνοντας το μικρότερο δυνατό συμβιβασμό, ο οποίος θα μας δώσει τη μελλοντική δυνατότητα παρεμβάσεων και ελέγχου, για την αποφυγή ενδεχόμενων δυσμενών περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Όσοι καλούνται να λάβουν αυτή τη σημαντική απόφαση, αλλά και όσοι θέλουν να διατυπώσουν εμπεριστατωμένη άποψη ή και πρόταση, θα πρέπει να γνωρίζουν, ότι χωρίς μια σύγχρονη λύση στο ζήτημα της διαχείρισης των αστικών λυμάτων, χωρίς δηλαδή Αποχέτευση και Βιολογικό Καθαρισμό, η βιωσιμότητα των πόλεων, των αγρών και των θαλασσών μας, καθίσταται αβέβαιη”.