tromaktiko: «Ξεφουσκώνει» η ζύμη του Κατσέλη

Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2011

«Ξεφουσκώνει» η ζύμη του Κατσέλη



Η ιστορική επιχείρηση Κατσέλης βρίσκεται στα πρόθυρα του «λουκέτου» ακολουθώντας τα βήματα πολλών επιχειρησέων δυστυχώς που παρουσιάζουν μεγάλες ζημίες λόγω κρίσης.
Η, για δεκαετίες, επιτυχημένη επιχείρηση στο χώρο του ψωμιού τους τελευταίους τρεις μήνες κινδυνεύει με υπαγωγή στο άρθρο 99 προκαλώντας αναστάσωση στους εργαζομένους της εταιρείας.

Η εταιρεία από τις 5 Αυγούστου και παρά τη συμφωνία στην οποία είχε καταλήξει με τις τράπεζες, δεν έχει λάβει χρηματοδότησαη, με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζει πλεον σοβαρά προβλήματα στις πληρωμές του προσωπικού και στην εξόφληση των προμηθευτών. Οι 700 εργαζόμενοι στον όμιλο αγωνιούν για το μέλλον της επιχείρησης και σε επιστολή που έστειλαν την περασμένη Παρασκευή στις τράπεζες, εξηγούν μεταξύ άλλων «Είναι πλέον θέμα ημερών η κατάρρευση της Nutriart και η απώλεια 700 θέσεων εργασίας».

Στην πραγματικότητα, ο «κατήφορος» στα κέρδη του ομίλου Κατσέλη (πλέον Nutriart) μετρά δύο χρόνια με την εταιρεία να κάνει απέλπιδες προσπάθειες να επανέλθει στα παλιά της επιχειρηματικά δεδομένα. Ας μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για έναν όμιλο κολοσσό στο χώρο των αρτοποιημάτων που έλυνε και έδενε στην ελληνική βιομηχανία. Ο ιδιοκτήτης της Nutriart, Γιώργος Δαυίδ, στο πλαίσιο συμφωνίας που έκανε με τις τράπεζες μέσω της εταιρείας Tinola Itd, έβαλε στα ταμεία της Nurtiart το ποσό των 3 εκατ. ευρώ.

Ωστόσο, οι τράπεζες που υπέγραψαν στις 4 Αυγούστου το σύμφωνο συνεργασίας για την αναχρηματοδότηση και νέα δανειοδότηση της εταιρείας. Οι τράπεζες καθυστερούν, οι εργαζόμενοι μένουν απλήρωτοι και πληροφορίες κάνουν λόγο για απλήρωτες ασφαλιστικές εισφορές της εταιρείας, πράξη που αποτελεί κακούργημα. Το κύρος της επιχείρησης φθίνει και η κατάσταση εκτροχιάζεται με αποτέλεσμα να έρχεται βοήθεια απο έξω... από την Ernest & Young στην Ελλάδα και δη από τον κ. Γιώργο Μομφεράτο. Όλες οι ελπίδες της ιδιοκτησίας και των εργαζομένων στηρίζονται σε εκείνον, χωρίς ωστόσο να έχει προκύψει ακόμη λύση στο θέμα με τις τράπεζες.

Nutriart

Η εταιρεία Nutriart δημιουργήθηκε το 2008, από τη ένωση των εταιρειών ΥΙΟΙ Χ. ΚΑΤΣΕΛΗ ΑΒΕΕ, ΑΛΛΑΤΙΝΗ ΑΒΕΕ και ΕΛΒΙΠΕΤ ΑΕ, εταιρείες που κατείχαν ηγετική θέση στο χώρο τους και μεγάλη ιστορία στην ελληνική αγορά.
H Nutriart εγκαινίασε μια νέα εποχή για τα 3 ιστορικά brand names (ΚΑΤΣΕΛΗΣ, ΑΛΛΑΤΙΝΗ, PLAZA), με στόχο την την περαιτέρω ανάπτυξη της στην αγορά. Η Nutriart έχει στην ιδιοκτησία της δύο εργοστάσια, ένα στην Αθήνα και ένα στη Θεσσαλονίκη και διαθέτει στην αγορά το ψωμί Κατσέλης, το αλεύρι Αλατίνη, την κατεψυγμένη ζύμη Plaza και άλλα προιόντα με βαριά εμπορικά σήματα.

To brand Κατσέλης του Γιώργου και Νίκου Κάτσέλη με την ΑΛΛΑΤΙΝΗ που άνηκε στον πολιτικό Στέφανο Μάνο φαίνεται ότι ένωσαν το κύρο τους υπό την ιδιοκτησία πλέον του Χάρη Δαυίδ. Ο Χάρης Δαυίδ, ο σημερινός ιδιοκτήτης της Nutriart, είναι γνωστός στους επιχειρηματικούς κόλπους από την Coca Cola 3E. Υπενθυμίζεται ότι ο πατριάρχης της οικογένειας κ. Γιώργος Δαυίδ, ιδιοκτήτης της Coca Cola 3E είχε κατά καιρούς στραφεί δημόσια ενάντια στις πολιτικές του πρώην υπουργού Οικονομικών, Γιώργου Παπακωσταντίνου με αφορμή τις φορολογικές επιβαρύνσεις στα αναψυκτικά.

ΚΑΤΣΕΛΗΣ

Το 1978 ιδρύεται η εταιρία“ΥΙΟΙ Χ. ΚΑΤΣΕΛΗ Α.Β.Ε.Ε.” από τους αδελφούς Νικόλαο και Γεώργιο Κατσέλη. Το 1989 γίνεται η μεταφορά σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις και ένα χρόνο μετά η εισαγωγή στο Χρηματηστήριο.
Η εταιρεία παίρνει την πρώτη της χρηματοδότηση από το Υπουργείο Βιομηχανίας με τριετές επιχειρηματικό μόλις το 1995 με πρόγραμμα συνολικού ύψους 1.021 εκατ. δρχ. Απο κει και ύστερα αρχίζουν οι επενδύσεις ύψους 2,2 εκατ. ευρώ για τη νέα γραμμή παραγωγής φρέσκου ψωμιού, δυναμικότητας 6.000 τεμαχίων την ώρα.
Το 2002 ήρθε η ολοκλήρωση της εγκατάστασης της γραμμής προϊόντων bake-off, ενώ το 2005 άρχισε η λειτουργία της νέας γραμμής toast δυναμικότητας 4.500 φορμών την ώρα. Απο το 1992 η εταιρεία εξαπλώνεται και μπαίνει στον χωρό της εξαγορά άλλων εταιριών. «La Frianderie», «CIBUS A.E.», είσοδος του ομίλου ΔΑΥΙΔ - ΛΕΒΕΝΤΗ στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρίας., εξαγορά του εμπορικού σήματος ¨Mister Bread¨ από την "Chipita. Ταυτρόχρονα, η Αθήνα και η επαρχία γεμίζει με καταστήματα Κατσέλης σε μορφή φούρνων. Το 2006 εν τέλει η Κατσέλης μεταξύ άλλων εταιρειών μετατρέπονται σε... Nutriart.

Α.Γ

Με πληροφορίες από το «Πρώτο Θέμα»
newpost.gr
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!