tromaktiko: Αφορά: "«Αποκατάσταση της Αλήθειας» για τη ναυμαχία Σαλαμίνoς - Κερατσινίου - Δραπετσώνας ...."

Παρασκευή 28 Οκτωβρίου 2011

Αφορά: "«Αποκατάσταση της Αλήθειας» για τη ναυμαχία Σαλαμίνoς - Κερατσινίου - Δραπετσώνας ...."



Είμαι 55 χρονών και κάτοικος του όμορφου και ιστορικού Κερατσινίου από την ημέρα που γεννήθηκα και ελπίζω μέχρι την ημέρα που θα κλείσω τα μάτια μου. Διάβασα την ανάρτηση ενός κατοίκου της Σαλαμίνας, (http://tro-ma-ktiko.blogspot.com/2011/10/o_9019.html) σχετικά με την ιστορική αλήθεια της ιστορικής Ναυμαχίας, η οποία αποδείχτηκε καθοριστική, ώστε να αποφευχθεί οριστικά η υποδούλωση της Ελλάδας και κατ’ επέκταση ολόκληρου του Δυτικού Πολιτισμού από τους Πέρσες…

Καταρχήν θέλω να δώσω τα συγχαρητήρια μου στην εφημερίδα ΔΗΜΟΤΗΣ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΤΗΣ, η οποία ανέδειξε το θέμα. Σε μια εποχή που ο Τύπος στο σύνολο του, περνάει τεράστια αξιακή κρίση, θεματολογική ένδεια και οικονομική εξάρτηση, μια τοπική εφημερίδα τόλμησε και ασχολήθηκε μ’ ένα τόσο σοβαρό θέμα.

Επειδή τυχαίνει ν’ ασχολούμαι ενδελεχώς με ιστορικά θέματα που αφορούν την περιοχή μας, θα ήθελα να προσυπογράψω την άποψη της εφημερίδας, ότι η Ναυμαχία διεξήχθη ΚΑΙ στα νερά των Αρχαίων Θυμαιτάδων, δηλαδή του σημερινού Κερατσινίου.

Όπως θα γνωρίζετε, η κώμη των Θυμαιτάδων προϋπήρξε χρονικά της κώμης του Πειραιά και μαζί με το Φάληρο και το Μοσχάτο, αποτελούσαν το τετράκωμον του Ηρακλέους, το οποίο αποτελούσε Προάστιο της Αθηναϊκής Δημοκρατίας.

Οι κάτοικοι των Θυμαιτάδων πήραν μέρος στην ιστορική Ναυμαχία, όπου σαν μέλη του σώματος των Αθηναίων συμμετείχαν στη Ναυμαχία, υπό τον Θεμιστοκλή.

Οι αρχαίοι Έλληνες όταν αναφέρονταν στο γεγονός της Ναυμαχίας, το προσδιόριζαν στο «Κέρας» (Ακροκέραμος) και στην «Κυνοσούρα» (Σαλαμίνα). Και για να μην χαρακτηριστώ παραχαράκτης της ιστορίας, αναρωτιέμαι και θα ήθελα κάποια απάντηση από τον καλό φίλο, κάτοικο της Σαλαμίνας, γιατί ο τάφος του Θεμιστοκλή βρίσκεται στην σημερινή Δραπετσώνα; Για ποιο λόγο ενταφιάστηκε εκεί και όχι κάπου στη Σαλαμίνα; Επίσης ο θρόνος του Ξέρξη βρίσκεται ως γνωστόν στο όρος Αιγάλεω, στην πλευρά του Κερατσινίου. Και τα δύο συγκεκριμένα γεγονότα συνηγορούν στο γεγονός ότι η ευρύτερη περιοχή του σημερινού Κερατσινίου και της Δραπετσώνας, αποτελούσε το επίκεντρο των εξελίξεων.

Όσον αφορά το πώς είχαν παραταχθεί οι τριήρεις, πριν και κατά την διάρκεια της Ναυμαχίας, διίστανται οι απόψεις. Υπάρχουν διαφορετικές ερμηνείες στην αναφορά του Ηροδότου, οι οποίες είναι αντικρουόμενες, ενώ ο Έφορος (ιστορικός σύγχρονος του Ηροδότου) αναφέρει ότι τα πλοία των Ελλήνων είχαν παραταχθεί στις δύο ακτές στο «Κέρας» και στην «Κυνοσούρα», άποψη στρατηγικά πιο ορθή κατά τη γνώμη μου, αφού για να νικηθεί ο Περσικός στόλος, θα έπρεπε να περικυκλωθεί.

Στο δια ταύτα, θα έλεγα πως το χαρακτηριστικό γνώρισμα της φυλής μας είναι η διχόνοια, η διαίρεση και ο ατομικισμός. Η ιστορική Ναυμαχία είναι ένα παγκόσμιο γεγονός, το οποίο απέβη καθοριστικό για την επιβίωση του δυτικού πολιτισμού. Οι επετειακές εκδηλώσεις που θα γίνουν σε 9 χρόνια, θα πρέπει να αποτελέσουν παγκόσμιο πολιτιστικό γεγονός και θα πρέπει να έχουν την λαμπρότητα και την σημειολογία που τους αξίζει… Η Ναυμαχία Θυμαιτάδων-Σαλαμίνας, δεν είναι μια Ναυμαχία που ανήκει είτε στο Κερατσίνι, είτε στην Σαλαμίνα. Η συγκεκριμένη Ναυμαχία είναι ένα από τα Ελληνικά κεριά που άναψαν την φωτιά του πολιτισμού και της ανθρωπιάς σε ολόκληρο τον κόσμο. Κι εμείς θα πρέπει με πνεύμα ενότητας να το ανάψουμε ξανά και όχι να το σβήνουμε, απαξιώνοντας το….

ΥΓ: Το θεωρώ εντελώς ΑΔΟΚΙΜΟ (sic) να παραλληλίζονται από αναγνώστη σας, οι ισχυρισμοί των Νεότουρκων για την αρχαία Ελληνική κληρονομία στην Ιωνία, με την άποψη της συναντίληψης του εορτασμού του γεγονότος, όπως εκφράζεται σήμερα από τους δημότες του Κερατσινίου και της Δραπετσώνας.


Αναγνώστης
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!