Α) Οι Κινητές Βιβλιοθήκες δημιουργήθηκαν αρχικά μέσω ευρωπαϊκών κονδυλίων, δηλ. η αγορά των βιβλιοαυτοκινήτων, η μισθοδοσία του προσωπικού (οδηγού και βιβλιοθηκονόμου), η προμήθεια του βιβλιακού και τεχνολογικού εξοπλισμού κλπ πραγματοποιήθηκαν μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Μετά την ολοκλήρωση των προγραμμάτων, η λειτουργία τους πέρασε στη Δημόσια Βιβλιοθήκη της οποίας η κάθε Κινητή Βιβλιοθήκη είναι παράρτημα. Αυτό σημαίνει αφενός ότι η Βιβλιοθήκη πρέπει να αναζητήσει τόσο τα χρήματα για την «τεχνική λειτουργία του βιβλιοαυτοκινήτου», π.χ. προμήθεια πετρελαίου κίνησης, συντήρηση του αυτοκινήτου, τέλη κυκλοφορίας, ασφάλεια, τεχνικός έλεγχος (ΚΤΕΟ κλπ) από τον τακτικό της προϋπολογισμό, αφετέρου δε να εξασφαλίσει το κατάλληλο προσωπικό για τη «βιβλιοθηκονομική λειτουργία της». Επίσης πρέπει να αναφερθεί ότι οι υπάλληλοι που εργαζόταν σε όλες τις Κινητές Βιβλιοθήκες μετά τη λήξη των συμβάσεων ορισμένου χρόνου, δεν υπηρετούν πλέον στις Δημόσιες Βιβλιοθήκες και κατ’ επέκταση οι Βιβλιοθήκες πρέπει να διαθέσουν βιβλιοθηκονόμους από τη Σταθερή τους μονάδα για τη λειτουργία του βιβλιοαυτοκινήτου.
Β) Μέχρι πέρυσι τον Ιούνιο του 2010 η Κινητή Βιβλιοθήκη λειτουργούσε με άτομα που απασχολούνταν σε προγράμματα μέσω του ΟΑΕΔ ή με αποσπασμένους εκπαιδευτικούς, διότι το προσωπικό της Βιβλιοθήκης, πέραν του οδηγού ανέρχεται σε 3 άτομα μόνιμο προσωπικό. Εφόσον ο χρήστης γνωρίζει τόσο το κτίριο όσο και τις υπηρεσίες που παρέχει η Βιβλιοθήκη, καταλαβαίνει ότι οι υπάλληλοι διανύουν έναν αγώνα δρόμου για να ανταπεξέλθουν επαρκώς στις υπηρεσίες της Βιβλιοθήκης. Επίσης πρέπει να αναφέρουμε ότι εκτός από τα καθαρά βιβλιοθηκονομικά ζητήματα, οι μισοί υπάλληλοι, δηλ. 2 υπάλληλοι, είναι επιφορτισμένοι με τα διοικητικά και οικονομικά ζητήματα της Βιβλιοθήκης (προϋπολογισμοί, τροποποιήσεις, απολογισμοί, χρηματικά εντάλματα και κάθε φύσεως διοικητικό ζήτημα), εφόσον είναι Ν.Π.Δ.Δ. και υπάγεται σε μία σειρά διαδικασιών που πρέπει να επιτελεστούν για την ομαλή και σωστή λειτουργία της.
Γ) Πριν βιαστεί ο φίλος – αναγνώστης να βγάλει βιαστικά συμπεράσματα, η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Δράμας τον ενημερώνει, όπως άλλωστε και όλους τους χρήστες της ότι προγραμματίζει οι επισκέψεις του βιβλιοαυτοκινήτου να ξεκινήσουν γύρω στα τέλη Νοεμβρίου με αρχές Δεκεμβρίου, εφόσον ολοκληρωθούν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για τη σωστή λειτουργία της Κινητής Μονάδας. Τέλος, αναφέρουμε ότι ποτέ η Κινητή Μονάδα δεν ξεκινούσε νωρίτερα τις επισκέψεις της στα σχολεία πριν το τέλος Οκτωβρίου, ώστε να μπορέσουν τα σχολεία να μπουν σε μία πορεία που θα επιτρέπει τις επισκέψεις του Βιβλιοαυτοκινήτου.
Β) Μέχρι πέρυσι τον Ιούνιο του 2010 η Κινητή Βιβλιοθήκη λειτουργούσε με άτομα που απασχολούνταν σε προγράμματα μέσω του ΟΑΕΔ ή με αποσπασμένους εκπαιδευτικούς, διότι το προσωπικό της Βιβλιοθήκης, πέραν του οδηγού ανέρχεται σε 3 άτομα μόνιμο προσωπικό. Εφόσον ο χρήστης γνωρίζει τόσο το κτίριο όσο και τις υπηρεσίες που παρέχει η Βιβλιοθήκη, καταλαβαίνει ότι οι υπάλληλοι διανύουν έναν αγώνα δρόμου για να ανταπεξέλθουν επαρκώς στις υπηρεσίες της Βιβλιοθήκης. Επίσης πρέπει να αναφέρουμε ότι εκτός από τα καθαρά βιβλιοθηκονομικά ζητήματα, οι μισοί υπάλληλοι, δηλ. 2 υπάλληλοι, είναι επιφορτισμένοι με τα διοικητικά και οικονομικά ζητήματα της Βιβλιοθήκης (προϋπολογισμοί, τροποποιήσεις, απολογισμοί, χρηματικά εντάλματα και κάθε φύσεως διοικητικό ζήτημα), εφόσον είναι Ν.Π.Δ.Δ. και υπάγεται σε μία σειρά διαδικασιών που πρέπει να επιτελεστούν για την ομαλή και σωστή λειτουργία της.
Γ) Πριν βιαστεί ο φίλος – αναγνώστης να βγάλει βιαστικά συμπεράσματα, η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Δράμας τον ενημερώνει, όπως άλλωστε και όλους τους χρήστες της ότι προγραμματίζει οι επισκέψεις του βιβλιοαυτοκινήτου να ξεκινήσουν γύρω στα τέλη Νοεμβρίου με αρχές Δεκεμβρίου, εφόσον ολοκληρωθούν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για τη σωστή λειτουργία της Κινητής Μονάδας. Τέλος, αναφέρουμε ότι ποτέ η Κινητή Μονάδα δεν ξεκινούσε νωρίτερα τις επισκέψεις της στα σχολεία πριν το τέλος Οκτωβρίου, ώστε να μπορέσουν τα σχολεία να μπουν σε μία πορεία που θα επιτρέπει τις επισκέψεις του Βιβλιοαυτοκινήτου.