tromaktiko: Στον κλάδο των εκπαιδευτικών ΠΕ οι ψυχολόγοι

Τετάρτη 28 Δεκεμβρίου 2011

Στον κλάδο των εκπαιδευτικών ΠΕ οι ψυχολόγοι



Το αίτημα του Συλλόγου Ελλήνων Ψυχολόγων για ένταξή τους σε κλάδο εκπαιδευτικών ΠΕ, έφερε στη Βουλή με αναφορά του προς την... Υπ.Παιδείας ο βουλευτής Ηρακλείου του ΠΑΣΟΚ κ.Μανόλης Στρατάκης.

Όπως αναφέρεται σε σχετική επιστολή του Συλλόγου, το αίτημα για ένταξη των ψυχολόγων σε εκπαιδευτικό κλάδο είναι δίκαιο, δεδομένου ότι σύμφωνα με το ΦΕΚ 1984/Β/24-9-2008:

Στα Γενικά, Μουσικά και Εκκλησιαστικά Λύκεια το μάθημα της Ψυχολογίας είναι μάθημα επιλογής στην Α' Λυκείου, αλλά διδάσκεται σε α' ανάθεση από ΠΕ02 Φιλολόγους, β' ανάθεση ΠΕ10 Κοινωνικολόγους και ΠΕ13 Νομικούς και Πολιτικούς Επιστήμονες.

Στα Επαγγελματικά Λύκεια, στις Σχολές Μαθητείας ΟΑΕΔ, στα Δημόσια ΙΕΚ στους Τομείς Υγείας, όπως Βρεφονηπιακές Σχολές. Αισθητικής, Κοινωνικών Υπηρεσιών, Προσχολικής Αγωγής κλπ, το μάθημα της Ψυχολογίας είναι υποχρεωτικό αλλά διδάσκεται από καθηγητές άλλων κλάδων.

Στο Γυμνάσιο το μάθημα του ΣΕΠ διδάσκεται από όλες τις ειδικότητες των εκπαιδευτικών πλην των Ψυχολόγων.

Το ίδιο πρόβλημα υπάρχει και στην Ιδιωτική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, όπου για τους ίδιους λόγους δεν μπορούν να προσληφθούν για τη διδασκαλία του μαθήματος αυτού πτυχιούχοι των σχολών Ψυχολογίας.

Σοβαρότερο, όμως, είναι το πρόβλημα στα ιδιωτικά σχολεία τα οποία εφαρμόζουν το Διεθνές Απολυτήριο (International Baccalaureate) διότι το μάθημα της Ψυχολογίας είναι ουσιαστικής σημασίας επειδή αποτελεί προϋπόθεση για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια του εξωτερικού σε διάφορες κατευθύνσεις όπως Κοινωνικές Επιστήμες, Ιατρική, Τέχνες κλπ και διδάσκεται σε χαμηλό και υψηλό επίπεδο, ανάλογα με τις απαιτήσεις των ξένων Πανεπιστημίων.

Το Πρόγραμμα του Διεθνούς Απολυτηρίου λειτουργεί πλήρως αναγνωρισμένο εδώ και μία 15ετία στη χώρα μας και ορίζει ότι τα μαθήματα πρέπει να διδάσκονται από ειδικούς καθηγητές και όχι από παρεμφερείς κλάδους, γιατί απαιτείται εμβάθυνση στο κάθε γνωστικό αντικείμενο. Ωστόσο αυτό δεν συμβαίνει στην Ελλάδα.

Ο λόγος είναι ότι οι απόφοιτοι των τεσσάρων σχολών Ψυχολογίας δεν μπορούν να προσληφθούν και να διδάξουν το μάθημα της Ψυχολογίας διότι δεν εντάσσονται στον κατάλογο των καθηγητικών σχολών.

Η έλλειψη ολοκληρωμένης κατάρτισης από τους περισσότερους "νόμιμους" διδάσκοντες είναι προφανής και επιπλέον προκαλεί στην κοινή γνώμη (γονείς, συναδέλφους, ακαδημαϊκούς Έλληνες και ξένους) κακεντρεχή σχόλια.

Πρόσφατα δε η τελική πρόταση του Υπ.Παιδείας για τη νέα δομή και μορφή του Λυκείου, ακολουθεί το πρότυπο του Διεθνούς Απολυτηρίου, εντάσσοντας μαθήματα επιλογής σε ενότητες. Το μάθημα της Ψυχολογίας αποτελεί επιλογή για τους μαθητές όλων των τάξεων του Λυκείου στην ενότητα "Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες".

Η εισαγωγή δύο επιπέδων (βασικό/υψηλό) στη διδασκαλία του θα αυξήσει περαιτέρω τον αριθμό των μαθητών που θα επιλέξουν το μάθημα, αφού θα αποτέλεσε προϋπόθεση για πολλές κατευθύνσεις σπουδών.

Έτσι, με το νέο μεταρρυθμιστικό σχεδιασμό του Υπ.Παιδείας, ο κλάδος της Ψυχολογίας αποκτά την αναγνώριση που του αξίζει στο ελληνικό σχολείο, γι' αυτό και θα πρέπει οι πτυχιούχοι της Ψυχολογίας να έχουν το δικαίωμα να διδάξουν ως οι πλέον ειδικοί το μάθημα σε παιδιά μιας τόσο ιδιαίτερης ηλικίας.

"Αναμένοντας τη γενική αυτή μεταρρύθμιση, θα μπορούσε να επιτραπεί από τώρα (για να μην χαθεί η επόμενη εκπαιδευτική χρονιά), οι ψυχολόγοι να μπορέσουν να ενταχθούν στις καθηγητικές σχολές για να διδάσκουν το μάθημα της Ψυχολογίας στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση", καταλήγει η επιστολή του Συλλόγου Ελλήνων Ψυχολόγων που κατέθεσε ως Αναφορά ο κ.Στρατάκης.
cretalive.gr
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!