tromaktiko: Δ. Αθηναίων: Τα πάνω-κάτω φέρνει ο νέος οργανισμός

Τρίτη 13 Δεκεμβρίου 2011

Δ. Αθηναίων: Τα πάνω-κάτω φέρνει ο νέος οργανισμός



Σε μια από τις μεγαλύτερες και σημαντικότερες τομές στις μεταρρυθμίσεις του «Καλλικράτη», το νέο Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας (ΟΕΥ), πρόκειται να προχωρήσει τις επόμενες ημέρες ο μεγαλύτερος δήμος της χώρας, ο Δήμος Αθηναίων.
Ο νέος ΟΕΥ, το προσχέδιο του οποίου δημοσιεύει η aftodioikisi.gr*, αποτελεί τηναρχή «για τη σταδιακή μεταστροφή της λειτουργίας του δήμου από έναν εσωστρεφή Οργανισμό σε ένα σύγχρονο δήμο με επίκεντρο το δημότη». Κεντρική φιλοσοφία του Οργανισμού «η τήρηση των αρχών της ίσης και αξιοκρατικής αξιολόγησης του συνόλου των υπαλλήλων και της αξιοποίησης όλων των στελεχών βρίσκονται στο πυρήνα της νέας φιλοσοφίας η οποία εφαρμόζεται απαρέγκλιτα».

Το σημαντικότερο, ίσως, όλων των συμπαρομαρτούντων που αφορούν στον ΟΕΥ, αν και ο χρόνος θα το δείξει; «Διασφαλίζονται οι οργανικές θέσεις του συνόλου των εργαζομένων στο Δήμο Αθηναίων. Μέχρι τη ψήφιση του ΟΕΥ οι θέσεις θα επαληθευτούν με βάση τις όποιες τυχόν μεταβολές έχουν επέλθει προκειμένου να μην υπάρξει οποιοδήποτε πρόβλημα». Μάλιστα, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο προσχέδιο του ΟΕΥ, η τοποθέτηση του προσωπικού θα γίνει «με βάση τις πραγματικές ανάγκες των υπηρεσιών αλλά και αξιοποίηση των ειδικών προσόντων κάθε υπαλλήλου αλλά και της σχετικής εμπειρίας που έχει αποκτήσει στο δήμο Αθηναίων».

Ας δούμε, όμως, ποια είναι τα κύρια σημεία του ΟΕΥ του δήμου της πρωτεύουσας της χώρας:

Κατάργηση-δραστικός περιορισμός διευθύνσεων/αδρανών τμημάτων

Στον νέο ΟΕΥ προβλέπεται ριζική ανακατανομή των διευθύνσεων σε επίπεδο αρμοδιοτήτων αλλά και δραστικός περιορισμός του συνόλου του αριθμού αυτών. «Ως αποτέλεσμα αξιολόγησης του υπάρχοντος ΟΕΥ έχει διαπιστωθεί μεγάλος αριθμός συναρμοδιοτήτων αλλά και σημαντικός αριθμός αδρανών τμημάτων τα οποία είτε είναι υποστελεχωμένα (ή και σε μερικές περιπτώσεις χωρίς υπαλλήλους) είτε έχουν ασαφείς αρμοδιότητες».

Ηλεκτρονικές δημοπρασίες-διαγωνισμοί για προμήθειες

Θεσπίζεται υποχρεωτικά από τον ΟΕΥ η υποχρεωτική διεξαγωγή του συνόλου των προμηθειών του Δήμου Αθηναίων αποκλειστικά από τη Διεύθυνση Προμηθειών, η οποία αναβαθμίζεται τόσο από άποψη υποδομών όσο και από στελεχιακό δυναμικό. Καθιερώνεται η ηλεκτρονική διεξαγωγή δημοπρασιών, η οποία αναμένεται να επιφέρει σημαντικές οικονομίες όπως έχει αποδείξει η πρόσφατη εμπειρία στη χώρα.

Διεύθυνση Εσωτερικού Ελέγχου & Συμμόρφωσης (ΔΕΕΣ)

Για πρώτη φορά, θεσπίζεται ειδική Διεύθυνση Εσωτερικού Ελέγχου και Συμμόρφωσης, υπαγόμενη απευθείας στο δήμαρχο, στην παρούσα περίοδο στο Γιώργο Καμίνη.

Η ΔΕΕΣ αναλαμβάνει ευρείες αρμοδιότητες σχετικά με τον εσωτερικό έλεγχο του αλλά και τον έλεγχο συμμόρφωσης του δήμου σε σχέση με τις υποχρεώσεις προς τρίτους φορείς (π.χ., υποβολή στοιχείων - είναι άλλωστε χαρακτηριστικό το παράδειγμα του πόσο καθυστέρησε ο δήμος για να δώσει τα στοιχεία με την εφεδρεία).

Παράλληλα, συνιστάται στην ΔΕΕΣ Ειδικό Γραφείο Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, το οποίο αναλαμβάνει το συντονισμό των υπηρεσιών προκειμένου να απαντώνται στις αρμόδιες υπηρεσίες θέματα κοινοβουλευτικού ελέγχου καθώς και στις ανεξάρτητες Αρχές.

Σημεία εξυπηρέτησης Δημότη (ΣΕΔ)

Η δημιουργία επτά Σημείων Εξυπηρέτησης του Δημότη (ΣΕΔ), ένα σε κάθε δημοτική κοινότητα, τα οποία θα επιτελούν τη μοναδική διεπαφή των δημοτών με τις υπηρεσίες του Δήμου. Τα ΣΕΔ αποτελούν τα σημεία όπου οποιοσδήποτε δημότης θέλει να έρθει σε επαφή με το δήμο, να απευθύνεται σε αυτά και η οργάνωσή τους θα γίνει κατά τα πρότυπα των ΚΕΠ.

«Στόχος είναι κανένας δημότης να μην χρειάζεται να μεταβαίνει στις κεντρικές υπηρεσίες προκειμένου να διεκπεραιώσει τις συναλλαγές του με το δήμο. Κρίνεται ως η πλέον δόκιμη λύση καθώς και οι κεντρικές υπηρεσίες δεν διασπώνται σε μικρές αδύναμες μονάδες δίχως επιχειρησιακή δυνατότητα αλλά και επιτυγχάνεται πλήρης αποκέντρωση των υπηρεσιών σε επίπεδο εξυπηρέτησης του δημότη».

Παράλληλα, με τα ΣΕΔ, ξεκινάει και ο «Οδηγός του Δημότη», όπου θα περιέχονται νέες χρηστικές πληροφορίες προσαρμοσμένες στη δομή του δήμου.

«Γραφεία Τύπου» δημοτικών παρατάξεων

Με τον ΟΕΥ, εισάγονται για πρώτη φορά γραφεία δημοτικών παρατάξεων στα οποία τοποθετούνται υπάλληλοι για τη γραμματειακή υποστήριξη αυτών.



ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ

Το επιχειρησιακό σχέδιο του ΟΕΥ αρχίζει από τη στιγμή που τοδημοτικό συμβούλιο Αθηναίων αποφασίσει την οριστική οργανωτική δομή του δήμου και η πρώτη του φάση τελειώνει την ημερομηνία δημοσίευσης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της σχετική εγκριτικής απόφασης του γ.γ της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής.

Η εκπόνηση του Επιχειρησιακού Προγράμματος του Δήμου Αθηναίων, το οποίο βασίζεται στις πραγματικές συνθήκες και ανάγκες που έχουν διαμορφωθεί και είναι προσαρμοσμένος στο νέο ΟΕΥ, ξεκινάει άμεσα. Σκοπός του είναι η προετοιμασία εφαρμογής του νέου οργανογράμματος στο Δήμο Αθηναίων, «με τέτοιο τρόπο ώστε η μετάβαση από τον νυν στο νέο ΟΕΥ να γίνει με τον πλέον συντονισμένο και ομαλό τρόπο».

Οι άξονες του Επιχειρησιακού Σχεδίου του ΟΕΥ είναι:

- Δίκαιη κατανομή προσωπικού ανά διεύθυνση και τμήμα. Το προσωπικό του δήμου (μόνιμοι και ΙΔΑΧ) κατανέμονται σύμφωνα με την εμπειρία τους, τον κλάδο τους και τις ανάγκες της υπηρεσίας. «Μέχρι τη δημοσίευση σε ΦΕΚ, η διαπιστωτική πράξη του γ.γ. περί κατάταξης του συνόλου των υπαλλήλων στις νέες διευθύνσεις και τμήματα θα έχει ολοκληρωθεί και εκδοθεί».

- Αξιοκρατική τοποθέτηση των προϊσταμένων των διευθύνσεων και των τμημάτων σύμφωνα με αντικειμενικά κριτήρια, όπως ισχύουν με το Ν. 3839/2010.

- Κτηριακή μετεγκατάσταση «όποιων νέων διευθύνσεων κρίνεται απαραίτητο προκειμένου κάθε νέα διεύθυνση να στεγάζεται στον ίδιο χώρο. Αξιοποίηση της δημοτικής περιουσίας για στέγαση υπηρεσιών και ανασχεδιασμός των μισθωμένων από το δήμο κτηρίων».

- Προετοιμασία υλικοτεχνικής υποδομής (επιστολόχαρτα, έγγραφα), «τα οποία θα απεικονίζουν τη νέα λειτουργική δομή του Δήμου Αθηναίων».

- Μετατροπή λογισμικού που χρησιμοποιείται προκειμένου να υποστηρίζει τη νέα δομή του δήμου - όπου αυτό είναι απαραίτητο. «Παράλληλα, επανακαθορίζονται οι θέσεις εργασίας και ανακατανέμεται ο δικτυακός και μηχανογραφικός εξοπλισμός».

- Προετοιμασία εκπαίδευσης των νέων υπαλλήλων που θα στελεχώσουν τις υπηρεσίες, «με έμφαση αυτούς που θα τοποθετηθούν στα ΣΕΔ και στη ΔΕΕΣ. Η εκπαίδευση θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι την ημέρα ισχύος του νέου Οργανισμού».

Σύνταξη του Οδηγού του Δημότη, όπου «θα περιέχονται όλες οι απαραίτητες πληροφορίες για τους δημότες αλλά και τους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στα όρια του Δήμου Αθηναίων».

     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!