tromaktiko: Σύντομα στην Κατερίνη η δημιουργία του μεγαλύτερου βιοκλιματικού γραμμικού πάρκου της Ελλάδας

Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 2011

Σύντομα στην Κατερίνη η δημιουργία του μεγαλύτερου βιοκλιματικού γραμμικού πάρκου της Ελλάδας



Με την επαναφορά της ιστορικής διαδρομής του ρέματος Μοσχοποτάμου και τον βιοκλιματικό αστικό μετασχηματισμό της οδούς 19ης Μαΐου...
σε γραμμικό πάρκο, η Δημοτική Αρχή προχωρά στην υλοποίηση ενός ακόμη μεγάλου στόχου, στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδίου ανάδειξης της Κατερίνης σε μια πόλη που αξίζει να ζεις!
Πρόκειται για ένα μεγάλο έργο, προϋπολογισμού 5,7 εκατ. ευρώ, που κατατίθεται προς έγκριση στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2007-2013» απ’ όπου και αναμένεται να χρηματοδοτηθεί εξ’ ολοκλήρου.
Οι σχετικές μελέτες εγκρίθηκαν και παραλήφθηκαν από το Δημοτικό Συμβούλιο Κατερίνης κατά την προχθεσινή του συνεδρίαση. Το θέμα εισηγήθηκε ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Αλέξανδρος Γιουμίδης, ενώ την παρουσίαση της Βιοκλιματική Ανάπλασης της περιοχής, έκανε η Αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος και Πρασίνου Καλλιόπη Τζουμέρκα- Μπατάλα.
Όπως τονίστηκε, στόχος είναι η βιοκλιματική αναβάθμιση της 19ης Μαίου, με σκοπό να δημιουργηθεί ένα βιοκλιματικό γραμμικό πάρκο, το μεγαλύτερο στην Ελλάδα, που θα συμβάλλει όχι μόνον αισθητικά αλλά και ποιοτικά, στη θερμική άνεση των κατοίκων. Θα πρέπει να τονιστεί πως οι δυσμενείς συνθήκες θερμικής άνεσης που δημιουργούνται για τους κατοίκους της περιοχής κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, έχουν τεκμηριωθεί και από σχετική μελέτη που εκπόνησε το τμήμα Φυσικής του Πανεπιστημίου Αθηνών με τίτλο: «Βιοκλιματική Αξιολόγηση και Βελτιστοποίηση του Κέντρου του Δήμου Κατερίνης». Στο πλαίσιο αυτής της μελέτης, έγιναν εκτεταμένες μετρήσεις, απ’ όπου προέκυψε ότι οι βασικοί άξονες της πόλης παρουσιάζουν έντονη θερμική επιβάρυνση κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, με αποτέλεσμα να είναι αναγκαία η βιοκλιματική αναβάθμισή τους.
Η περιοχή παρέμβασης είναι μια έκταση 71,5 στρεμμάτων.
Ειδικότερα, η οδός 19ης Μαίου, θα μετατραπεί από δρόμο κυκλοφορίας αυτοκινήτου, σε πάρκο, πεζόδρομο και ποδηλατόδρομο, χωρίς αυτό να εμποδίζει την κυκλοφορία των οχημάτων ασφαλείας, αλλά και τη σύνδεση κάθετων οδών με απέναντι δρόμους. Η ασφαλτοστρωμένη οδός θα γίνει χώρος πρασίνου, οι τσιμεντόπλακες κυβόλιθοι, η άσφαλτος ψυχρή άσφαλτος. Κατά μήκος της ρυμοτομικής γραμμής προτείνεται πεζόδρομος πλάτους 4 μέτρων (θα λειτουργεί σας δρόμος εξυπηρέτησης των κατοίκων και σαν δρόμος διέλευσης ασθενοφόρων, πυροσβεστικών οχημάτων κ.λ.π.)Δίπλα από τον πεζόδρομο προτείνεται ποδηλατόδρομος πλάτους 2 μέτρων, ενώ επανέρχεται η ιστορική διαδρομή του Μοσχοποτάμου με τη δημιουργία ενός τεχνητού καναλιού νερού, πλάτους 5 μέτρων και βάθους 50 cm. Η διέλευση των πεζών θα γίνεται με 14 πεζογέφυρες κατά μήκος του τεχνητού ποταμού, που θα έχουν πλάτος 2 μέτρα. Για την κίνηση των οχημάτων προτείνονται 7 γέφυρες μήκους 8 μέτρων, που συνδέουν την κυκλοφορία με τη ΒΑ πλευρά στις οδούς: Φιλίππου, Μιαούλη, Φλέμιγκ, Θεσσαλονίκης, Νικ. Δίκα, Εφέσου και Παπαρηγοπούλου.
Στην περιοχή ανάπλασης θα φυτευτούν 1647 δέντρα, όταν σήμερα υπάρχουν μόλις 94.
Η θέση και το είδος των φυτών , επιλέχθηκαν με γνώμονα τη σκίαση, τον ηλιασμό και την προστασία ή την ενίσχυση των ανέμων, ανάλογα με τις εποχές. Γι’ αυτό και σε άλλα σημεία επιλέχθηκαν φυλλοβόλα δέντρα, που το καλοκαίρι θα συμβάλλουν στη σκίαση κτιρίων και δρόμων, ενώ το χειμώνα θα επιτρέπουν στις ακτίνες του ήλιου να θερμάνουν αντίστοιχα.
Αξίζει να σημειωθεί πως με τις προτεινόμενες αναπλάσεις θα επιτευχθεί μείωση της θερμοκρασίας κατά 2,5 0C, όταν απαραίτητη προϋπόθεση για ένταξη ανάλογου έργου στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 207-2013» είναι να επιτυγχάνεται μείωση της θερμοκρασίας κατά 1,5 0C.
www.econews.gr
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!