Σύμφωνα με κύκλους της Γραμματείας τα πρόστιμα έφθασαν τα 5,5 εκατ. ευρώ και επιβλήθηκαν συνολικά σε 211 περιπτώσεις, στην διάρκεια του 2011.
Επίσης η Γενική Γραμματεία αναπτύσσει νέους μηχανισμούς και προγράμματα ελέγχου με σκοπό την αντιμετώπιση αθέμιτων εμπορικών πρακτικών, παραβάσεων της νομοθεσίας για ασφαλή προϊόντα και την αντιμετώπιση πρακτικών οικονομικής εκμετάλλευσης των καταναλωτών, σε όλο το εύρος της αγοράς.
Σε ότι αφορά στη διαμεσολάβηση για την επίλυση των καταναλωτικών διαφορών, κάτι που σήμερα είναι αρμοδιότητα του Συνηγόρου του Καταναλωτή, θα αναλάβουν το έργο αυτό οι επιτροπές φιλικού διακανονισμού – θα λειτουργούν σε κάθε περιφέρεια – και οι ιδιωτικοί θεσμοί διαμεσολάβησης.
Πάντως πρέπει να σημειωθεί ότι από τις ασφαλιστικές εταιρίες έχουν υπάρξει αντιδράσεις, ως προς το τρόπο που έχουν επιβληθεί πρόστιμα σε ασφαλιστικές εταιρίες , ειδικά σε θέματα που σχετίζονται με τις αυξήσεις και τις αναπροσαρμογές των τιμολογίων.
Μάλιστα, οι ασφαλιστικές εταιρίες αξιώνουν να μην υπάρχει πολυσυλλεκτικότητα στους φορείς που ελέγχουν τον κλάδο των ασφαλίσεων και ζητούν η αρμοδιότητα των μηχανισμών ελέγχου σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων τους να περιέλθει στην Τράπεζα της Ελλάδος, που είναι και η εποπτεύουσα αρχή της ασφαλιστικής αγοράς.