tromaktiko: Λιμενικό ταμείο Φωκίδας: Μήπως ετοιμάζεται η μεταφορά του στο Γαλαξίδι δια... της νομικής οδού;

Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2012

Λιμενικό ταμείο Φωκίδας: Μήπως ετοιμάζεται η μεταφορά του στο Γαλαξίδι δια... της νομικής οδού;



Μιας και βρισκόμαστε στο λιμάνι της Ιτέας ας "πεταχτούμε" μια βόλτα εκεί δίπλα, στα γραφεία του Λιμενικού Ταμείου Φωκίδας. Όχι αυτή τη φορά δεν θα ασχοληθούμε με τον κ. Κατσαρό και την εκμίσθωση της περιοχής Λαρνάκι, άλλωστε η θητεία του κ. Κατσαρού έληξε...
και καινούρια Λιμενική Επιτροπή ακόμα να διορισθεί !!! Δεν θα ασχοληθούμε με το Λ.Τ.Φ γιατί έχουμε καμιά πρεμούρα να μάθουμε το όνομα του νέου προέδρου και των μελών αυτής, το Iteanews γνωρίζει το όνομα που "παίζει" για πρόεδρος εδώ και αρκετές ημέρες ("κολλητός" της κας Βουλευτού ο οποίος απέτυχε να εκλεγεί πρόεδρος σε πρόσφατη υποψηφιότητά του σε κάποιον θεσμό), αλλά γιατί κάτι μας λέει πως κάποιοι "σκάβουν το λάκκο" στο Λιμενικό Ταμείο Φωκίδας όσον αφορά την έδρα του...

Γιατί το λέμε αυτό; Την ώρα λοιπόν που τα Λιμενικά Ταμεία σε διάφορους δήμους τις χώρας έχουν αποκτήσει νέες επιτροπές, τελευταίο αυτό της γειτονικής μας Αντίκυρας, στο πρόσφατο δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Δελφών (Τετάρτη 25/1/2012) υπήρχε ένα θέμα που μας δημιούργησε ερωτηματικά, είναι το θέμα 11 το οποίο αναφέρεται στον ορισμό μελών Διοικητικού Συμβουλίου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Γαλαξιδίου, με εισηγητή τον κ. Ανδρέα Καλέντζη, Υπάλληλο του Δήμου - Γραφείο Δημάρχου.

Τι συμβαίνει και ασχολείται το Γραφείο Δημάρχου (αναφέρεται στην εισήγηση) με το συγκεκριμένο θέμα την ώρα που όπως προαναφέραμε είναι ακέφαλο το Λιμενικό Ταμείο Φωκίδας; Ανακάλυψαν ξαφνικά ένα ανενεργό Λιμενικό Ταμείο και κόπτονται για την ενεργοποίησή του; Γιατί ζητήθηκε από εξειδικευμένο δικηγόρο να γνωμοδοτήσει σχετικά;

Μήπως στη σκέψη κάποιων ετοιμάζεται ο Δούρειος Ίππος για να απομακρύνουν και αυτήν την υπηρεσία από την Ιτέα; Να δούμε θα πάρουμε απάντηση αυτήν τη φορά από κάποιον αρμόδιο;

Ακολουθεί η εισήγηση του κ. Καλέντζη προς το δημοτικό συμβούλιο:

ΘΕΜΑ: Ορισμός μελών Διοικητικού Συμβουλίου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου
Γαλαξιδίου (Π.Δ. 114/2004)

Σύμφωνα με την παρ.1β του άρθρου 103 του Ν.3852/2010 κάθε δήμος μπορεί να
συνιστά ή να έχει ένα νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου για τη διοίκηση και
διαχείριση ζώνης λιμένα, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

Λιμενικά Ταμεία που συνιστώνται, ως δημοτικά νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου,
κατά τις διατάξεις του άρθρου 28 του Ν. 2738/1999 (ΦΕΚ 180 Α΄) λειτουργούν
σύμφωνα με τις ρυθμίσεις των άρθρων 239 επόμενα και τις ειδικότερες προβλέψεις
του Ν.3463/06. (άρθρο 244 παρ.1 Ν.3463/06)

Με προεδρικά διατάγματα που εκδίδονται με πρόταση των Υπουργών Εσωτερικών,
Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Εμπορικής Ναυτιλίας και μετά από γνώμη
του Δημοτικού ή Νομαρχιακού Συμβουλίου, μπορούν να μεταφέρονται σε Δήμους ή
Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις, αρμοδιότητες υφιστάμενων, κατά τη δημοσίευση του
παρόντος, Λιμενικών Ταμείων. Η ανωτέρω γνώμη θεωρείται ότι έχει δοθεί, εάν
παρέλθει άπρακτο δίμηνο αφότου ζητήθηκε.

Με όμοια προεδρικά διατάγματα μπορούν να καταργούνται υφιστάμενα Λιμενικά
Ταμεία. (παρ.1 άρθρο 28 Ν. 2738/99 (ΦΕΚ 180/09.09.1999) όπως αντικαταστάθηκε με
την παρ. 5 του άρθρου 26 του Ν. 3013/2002 (ΦΕΚ 102/2002 τεύχος Α΄)

Οι μεταφερόμενες αρμοδιότητες ασκούνται από δημοτικά νομικά πρόσωπα δημοσίου
δικαίου ή ειδικές δημοτικές υπηρεσίες της παραγράφου 6 του άρθρου 28 του
Ν.2738/99 που συνιστώνται, με τα ανωτέρω προεδρικά διατάγματα, στους
αντίστοιχους δήμους, αποκλειστικά γι' αυτόν το σκοπό. (παρ.2 άρθρο 28 Ν. 2738/99
(ΦΕΚ 180/09.09.1999)

Ύστερα από έρευνα που διεξήγε το Γραφείο Δημάρχου Δελφών προκειμένου να
διερευνηθούν οι τρόποι διαχείρισης της ζώνης λιμένα του Δήμου Δελφών
διαπιστώθηκε η ύπαρξη του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Γαλαξιδίου, το οποίο
υφίσταται έως σήμερα. Προκειμένου να ενεργοποιηθεί η λειτουργία του ζητήθηκε
και συντάχθηκε από τον εξειδικευμένο σε παρόμοια θέματα νομικό κ. Άγγελο Ι.

Πραγιάτη σχετική γνωμοδότηση περί Λιμενικού Ταμείου πρώην Δήμου Γαλαξιδίου.
Για την καλύτερη κατανόηση του θέματος παρατίθεται αυτούσια στην συνέχεια:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ΘΕΜΑ: Γνωμοδότηση περί Λιμενικού Ταμείου πρώην Δήμου Γαλαξιδίου
Από τις παραγράφους 1 και 2 του άρθρου 28 του Ν. 2738/1999 (ΦΕΚ
Α180/1999), όπως έχουν αντικατασταθεί και συμπληρωθεί με τις παραγράφους 5 του
άρθρου 26 του Ν. 3013/2002 και 11 και 12 του άρθρου 11 του Ν. 2839/2000,
προβλέπονται τα ακόλουθα: 23
«1. Με προεδρικά διατάγματα που εκδίδονται με πρόταση των Υπουργών Εσωτερικών,
Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Εμπορικής Ναυτιλίας και μετά από γνώμη
του Δημοτικού ή Νομαρχιακού Συμβουλίου, μπορούν να μεταφέρονται σε Δήμους ή
Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις, αρμοδιότητες υφιστάμενων, κατά τη δημοσίευση του
παρόντος, Λιμενικών Ταμείων. Η ανωτέρω γνώμη θεωρείται ότι έχει δοθεί, εάν
παρέλθει άπρακτο δίμηνο αφότου ζητήθηκε. Με όμοια προεδρικά διατάγματα μπορούν
να καταργούνται υφιστάμενα Λιμενικά Ταμεία.

2. Οι μεταφερόμενες αρμοδιότητες ασκούνται από δημοτικά ή νομαρχιακά νομικά
πρόσωπα δημοσίου δικαίου ή ειδικές δημοτικές ή νομαρχιακές υπηρεσίες της
παραγράφου 6 που συνιστώνται, με τα ανωτέρω προεδρικά διατάγματα, στους
αντίστοιχους δήμους ή νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις, αποκλειστικά για αυτόν το σκοπό.

Τα νομικά αυτά πρόσωπα λειτουργούν σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 410/1996
(ΦΕΚ 231 Α'), που διέπουν τα δημοτικά νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και εκείνες
του π.δ. 30/1996 (ΦΕΚ 21 Α'), που αφορούν τα αντίστοιχα νομικά πρόσωπα δημοσίου
δικαίου της νομαρχιακής αυτοδιοίκησης…».

Περαιτέρω, σύμφωνα με την παρ. 7 του ίδιου άρθρου προβλέπεται ότι: «7. Τα
Δημοτικά ή Νομαρχιακά Λιμενικά Ταμεία και οι δήμοι ή οι νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις
στην περίπτωση της προηγούμενης παραγράφου, με τη δημοσίευση των οικείων
διαταγμάτων υπεισέρχονται, αυτοδικαίως, σε όλα τα κινητά και ακίνητα περιουσιακά
στοιχεία, πόρους, δικαιώματα, εν γένει, και υποχρεώσεις των Λιμενικών Ταμείων που
καταργούνται ή και των αντίστοιχων αρμοδιοτήτων που μεταφέρονται.

Στην υπ’ αριθμ. 108/2005 γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους,
η οποία έγινε αποδεκτή από τον αρμόδιο Υφυπουργό ΥΠΕΣΔΔΑ, αναφέρεται, ότι η
ανωτέρω πρόβλεψη μεταφοράς αρμοδιοτήτων σε αντιστοιχία προς τα διοικητικά όρια
του οικείου ΟΤΑ λειτουργεί αυτόνομα, υπό την έννοια, ότι δεν είναι αναγκαία η
μεταφορά του συνόλου των αρμοδιοτήτων των υφιστάμενων λιμενικών ταμείων σε
επίπεδο εξάντλησης όλων εκείνων, που εντάσσονται στη χωρική τους αρμοδιότητα.
Ακόμη, η ως άνω γνωμοδότηση παρατηρεί τα ακόλουθα: Η προεκτεθείσα παράγραφος
2 του άρθρου 28 του άνω νόμου (2738/1999) προβλέπει, ρητώς, ότι οι μεταφερόμενες,
δια του συστατικού π.δ/τος, αρμοδιότητες υφιστάμενου λιμενικού ταμείου ασκούνται,
πλέον, από αντίστοιχα δημοτικά ή νομαρχιακά νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου.

Κατά την παράγραφο 7 του ίδιου άρθρου του αυτού νόμου, τα δημοτικά ή νομαρχιακά
λιμενικά ταμεία, μετά τη δημοσίευση των οικείων διαταγμάτων υπεισέρχονται,
αυτοδικαίως, σε όλα τα κινητά και ακίνητα περιουσιακά στοιχεία, πόρους, δικαιώματα
και υποχρεώσεις των Λιμενικών Ταμείων που καταργούνται ή και των αντίστοιχων
αρμοδιοτήτων που μεταφέρονται. Ως «οικεία διατάγματα» νοούνται τα αντίστοιχα
ιδρυτικά των δημοτικών ή νομαρχιακών ν.π.δ.δ. και όχι, αναγκαίως, και εκείνα της
κατάργησης των υφιστάμενων λιμενικών ταμείων, όταν πρόκειται, τουλάχιστον, για
μεταφορά αρμοδιοτήτων και όχι για πλήρη υποκατάσταση τους. Από τις προεκτεθείσες
ρυθμίσεις προκύπτει η βούληση του νομοθέτη, όπως μετά την έκδοση του ιδρυτικού
π.δ/τος, τον ορισμό των μελών της διοίκησης του νέου νομικού προσώπου και την
αυτοδίκαιη υπεισέλευση τούτου στα δικαιώματα και υποχρεώσεις του υφιστάμενου,
κατά την έκταση των μεταβιβαζόμενων αρμοδιοτήτων, να καθίσταται δυνατή και η
άσκησή τους. Συνεπώς, μετά τη δημοσίευση των π.δ./των περί μεταφοράς μέρους
αρμοδιοτήτων υφισταμένου λιμενικού ταμείου σε νεοϊδρυθέντα, αντίστοιχα, νομικά
πρόσωπα ΟΤΑ, χωρίς την εξάντληση του συνόλου των αρμοδιοτήτων που ανήκουν στη
γεωγραφική περιοχή ευθύνης του υφισταμένου λιμενικού ταμείου, τα νεοϊδρυθέντα 24
κατά τ' ανωτέρω, νομικά πρόσωπα των ΟΤΑ, μπορεί να ασκούν τις αρμοδιότητές τους
ακόμη και εάν δεν έχει εκδοθεί το π.δ. περί καταργήσεως του υφιστάμενου λιμενικού
ταμείου. Τούτο τελεί υπό την προϋπόθεση, ότι έχει συντρέξει ο διορισμός των μελών
του διοικητικού συμβουλίου του αντίστοιχου ν.π.δ.δ. των ΟΤΑ και είναι δυνατή η
υποκατάστασή του νέου νομικού προσώπου, κατ' άρθρο 28 παρ. 7 του Ν, 2738/1999,
στα δικαιώματα και υποχρεώσεις του υφιστάμενου λιμενικού ταμείου.

Η ως άνω γνωμοδότηση αποτέλεσε και περιεχόμενο σχετικής εγκυκλίου
διαταγής (23654/13-5-2005 ΥΠΕΣΔΔΑ), η οποία αναφέρει, ότι, μετά τη δημοσίευση των
Π.Δ/των περί μεταφοράς μέρους αρμοδιοτήτων κρατικών λιμενικών ταμείων, τα
αντίστοιχα δημοτικά – νομαρχιακά λιμενικά ταμεία μπορούν να ασκούν τις
αρμοδιότητές τους ακόμη και αν δεν έχει εκδοθεί το Π.Δ. περί καταργήσεως του
υφιστάμενου κρατικού λιμενικού ταμείου. Τούτο δε τελεί υπό την προϋπόθεση, ότι έχει
συντρέξει ο διορισμός των μελών του διοικητικού συμβουλίου τους και είναι δυνατή η
υποκατάσταση του νέου νομικού προσώπου στα δικαιώματα και υποχρεώσεις του
κρατικού λιμενικού ταμείου (συναφώς έχει κρίνει η με αριθμό 365/2005 ΟλΝΣΚ
γνωμοδότηση).

Επιπρόσθετα, με το με αριθμό 114/2004 ΠΔ (ΦΕΚ Α78/2004), συντελέστηκε η
μεταφορά αρμοδιοτήτων του Λιμενικού Ταμείου Ν. Φωκίδας στο Δήμο Γαλαξιδίου και
η σύσταση Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Γαλαξιδίου, ενώ με τη με αριθμό 84/2005
απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Γαλαξιδίου αποφασίστηκε η
συγκρότηση σε σώμα και ο ορισμός των μελών του Δ.Σ. Λιμενικού Ταμείου Γαλαξιδίου.

Όπως προκύπτει από τα ανωτέρω, έχει πραγματοποιηθεί η σύσταση του Λιμενικού
Ταμείου Γαλαξιδίου ως ν.π.δ.δ., το οποίο και έχει εξοπλιστεί, σύμφωνα με την κείμενη
νομοθεσία, με τις μεταφερόμενες αρμοδιότητες από το Λιμενικό Ταμείο Ν. Φωκίδας
και ως εκ τούτου η σύσταση του έχει πραγματοποιηθεί νόμιμα και ουδέποτε έχει
ανακληθεί ή καταργηθεί, παρά την πολυετή αδράνειά του.
Αναφορικά δε με το υπ’ αριθμ. πρωτ. 35873/31-7-2004 έγγραφο του
ΥΠΕΣ/Δ/νση Οργάνωσης και Λειτουργίας Ο.Τ.Α., που έθετε δύο προϋποθέσεις
λειτουργίας του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Γαλαξιδίου και ανέφερε μεταξύ άλλων
ότι: «..προκειμένου να αρχίσει η λειτουργία οποιουδήποτε Δημοτικού Λιμενικού
Ταμείου, και στην προκειμένη περίπτωση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Γαλαξιδίου,
απαιτείται αφενός η δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. του Π.Δ/τος της κατάργησης του Παλαιού
Λιμενικού Ταμείου (άρθρο 28 παρ. 7 του ν. 2738/1999), αφετέρου η συγκρότηση από
τον οικείο Δήμο νέου διοικητικού συμβουλίου του νέου νομικού προσώπου ….», μετά
και την ύστερη έκδοση της υπ΄αριθμ. 108/2005 ΝΣΚ γνωμοδότησης και της υπ’ αριθμ.
23654/13-5-2005 ΥΠΕΣΔΔΑ εγκυκλίου διαταγής αντίστοιχα, προκύπτει ξεκάθαρα, ότι η
μεν πρώτη προϋπόθεση παρέλκει, η δε δεύτερη προϋπόθεση έχει λάβει ήδη χώρα.
Ενόψει των ανωτέρω, προτείνεται αρχικά η επαναδραστηριοποίηση του
Λιμενικού Ταμείου Γαλαξιδίου ως νομικού προσώπου και ακολούθως κρίνεται σκόπιμο
να ζητηθεί, σύμφωνα με τη διαδικασία του άρθρου 28 του Ν. 2738/1999, όπως ισχύει,
η ένταξη της γεωγραφικής περιοχής της Ιτέας στο ως άνω Λιμενικό Ταμείο, εφόσον
βρίσκεται στα όρια του ίδιου Δήμου, και η μετονομασία του αυτού Λιμενικού Ταμείου
σε Λιμενικό Ταμείο Δήμου Δελφών, σύμφωνα με όσα προβλέπει ο Ν. 3852/2010 «Νέα
Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης-Πρόγραμμα
Καλλικράτης» (ΦΕΚ Α 87/7.6.2010).

Άγγελος Ι. Πραγιάτης25
Δικηγόρος
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Σε ότι αφορά τον ορισμός μελών Διοικητικού Συμβουλίου του Δημοτικού Λιμενικού
Ταμείου Γαλαξιδίου (Π.Δ. 114/2004) παρατίθεται η νομοθεσία ώστε το Δημοτικό
Συμβούλιο να προχωρήσει στην λήψη σχετικής απόφασης.
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 244 του Ν.3463/2006, όπως τροποποιήθηκε με
την παρ. 17 του άρθρου 20 του Ν. 3731/2008, σύμφωνα με τις οποίες:

Στη διοίκηση των ανωτέρω νομικών προσώπων (δηλαδή των Δ.Λ.Τ.) μεταξύ των
προσώπων που ορίζονται μέλη του διοικητικού συμβουλίου, κατά τις διατάξεις της
παραγράφου 1 του άρθρου 240 του Ν.3463/06,περιλαμβάνεται υποχρεωτικά και ο
προϊστάμενος της λιμενικής αρχής της έδρας του νομικούπροσώπου και, όπου δεν
υπάρχει τέτοια αρχή, στην έδρα, ο προϊστάμενος της πλησιέστερηςπρος αυτήν
λιμενικής αρχής.

Ειδικά στην περίπτωση που η γεωγραφική περιοχή ευθύνης του λιμενικού ταμείου
εκτείνεται στα όρια περισσοτέρων του ενός Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης
(Ο.Τ.Α.), αυτόαποκτά διαδημοτικό χαρακτήρα. Ο αριθμός των μελών του διοικητικού
συμβουλίου, ορίζεται σε εννέα (9) στην περίπτωση που η γεωγραφική περιοχή του
εκτείνεται στα όρια δύο Ο.Τ.Α., έντεκα (11) στα όρια τριών Ο.Τ.Α. και μέχρι δεκαπέντε
(15) στα όρια περισσοτέρων των τριών Ο.Τ.Α..

Ο αριθμός των αιρετών εκπροσώπων καθενός από τους συμμετέχοντες Ο.Τ.Α.
προσδιορίζεται από το ακέραιο πηλίκο της διαίρεσης του αριθμού των μελών του
διοικητικού συμβουλίου, δια του αριθμού των μετεχόντων Ο.Τ.Α.. Σε περίπτωση κατά
την οποία προκύπτει υπόλοιπο προς συμπλήρωση του αριθμού των μελών, οι
αντίστοιχες θέσεις του διοικητικού συμβουλίου κατανέμονται ανά μία στους
συμμετέχοντες Ο.Τ.Α. με το μεγαλύτερο πληθυσμό.

Σε περίπτωση, κατά την οποία προκύπτει αριθμός μεγαλύτερος των μελών του
διοικητικού συμβουλίου, ο αριθμός των αιρετών μειώνεται με αφαίρεση εκπροσώπων
των πληθυσμιακά μικρότερων Ο.Τ.Α. και σε περίπτωση νησιών με αφαίρεση κατά
πρώτον των εκπροσώπων των πληθυσμιακά μικρότερων Ο.Τ.Α. του νησιού, στο οποίο
βρίσκεται η έδρα του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου.

Ο πρόεδρος των ανωτέρω νομικών προσώπων και τα μη αιρετά μέλη του Διοικητικού
Συμβουλίου ορίζονται με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου της έδρας του νομικού
προσώπου.

Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τα διοικητικά συμβούλια των διαδημοτικών λιμενικών
ταμείων, επισημαίνεται ότι ο αριθμός των μελών τους καθορίζεται από τον αριθμό των
νέων ΟΤΑ που συμμετέχουν στο διαδημοτικό λιμενικό ταμείο, μετά τις προβλεπόμενες
συνενώσεις κατά το ν. 3852/2010.26

Έτσι, για παράδειγμα, στην περίπτωση που οι πρώην ΟΤΑ που μετείχαν στο
διαδημοτικό λιμενικό ταμείο συνενώνονται, είτε μεταξύ τους είτε με άλλους ΟΤΑ, έτσι
ώστε η γεωγραφική περιοχή ευθύνης του διαδημοτικού λιμενικού ταμείου να
εκτείνεται στα όρια δύο (2) δήμων, ο αριθμός των μελών του διοικητικού συμβουλίου
του ορίζεται σε εννέα (9), όπως προβλέπεται στην παρ. 3 του άρθρου 244 του ΚΔΚ.

Τέλος, στην περίπτωση που, μετά τη συνένωση, η γεωγραφική περιοχή ευθύνης του
διαδημοτικού λιμενικού ταμείου περιορίζεται πλέον στα όρια ενός ΟΤΑ, οπότε
επέρχεται και η απώλεια του διαδημοτικού χαρακτήρα του, ο συνολικός αριθμός των
μελών του διοικητικού συμβουλίου μπορεί να είναι από πέντε έως δεκαπέντε μέλη,
όπως ορίζεται στην παρ. 1 του άρθρου 240 του ΚΔΚ. (ΥΠ.ΕΣ.Α.&Η.Δ
εγκ.21/οικ.7950/17.02.2011)

Στην παρ.1 του άρθρου 240 του Ν.3463/2006 όπως τροποποιήθηκε με την παρ.16 του
άρθρου 20 του Ν. 3731/2008 (ΦΕΚ 263/23.12.2008 τεύχος Α΄) ορίζονται τα εξής:

1. Τα δημοτικά ή κοινοτικά νομικά πρόσωπα διοικούνται από το διοικητικό συμβούλιο,
που αποτελείται από πέντε έως δεκαπέντε μέλη, τα οποία μαζί με τους αναπληρωτές
τους ορίζονται από το δημοτικό ή κοινοτικό συμβούλιο. Μέλη του διοικητικού
συμβουλίου είναι ο δήμαρχος ή ο πρόεδρος της κοινότητας, δημοτικοί ή κοινοτικοί
σύμβουλοι και δημότες ή κάτοικοι που είναι χρήστες των υπηρεσιών του νομικού
προσώπου ή που έχουν ανάλογη επαγγελματική ή κοινωνική δράση ή ειδικές γνώσεις,
ανάλογα με το σκοπό του νομικού προσώπου, καθώς και ένας εκπρόσωπος των
εργαζομένων του νομικού προσώπου, εφόσον αυτό απασχολεί περισσότερους από
δέκα (10) εργαζομένους. Ο ανωτέρω εκπρόσωπος προτείνεται από τη γενική
συνέλευση των τακτικών υπαλλήλων εντός προθεσμίας δεκαπέντε (15) ημερών από
τότε που θα αποσταλεί η σχετική πρόσκληση. Ένα τουλάχιστον εκ των μελών του
διοικητικού συμβουλίου ορίζεται από τη μειοψηφία του δημοτικού ή κοινοτικού
συμβουλίου. Εάν τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου είναι περισσότερα από πέντε
(5), δύο (2) τουλάχιστον από αυτά ορίζονται από τη μειοψηφία του δημοτικού ή
κοινοτικού συμβουλίου. «Είναι δυνατόν η μειοψηφία αντί δημοτικού ή κοινοτικού
συμβούλου να ορίσει ως εκπρόσωπο της δημότη ή κάτοικο, κατ’ ανάλογη εφαρμογή
του δεύτερου εδαφίου της παρούσας παραγράφου. Σε περίπτωση που η μειοψηφία
δεν ορίσει συμβούλους, δημότες ή κατοίκους, ή εκείνοι που έχουν οριστεί
παραιτηθούν, χωρίς να αντικατασταθούν, μετέχουν σύμβουλοι, δημότες ή κάτοικοι
που ορίζονται από την πλειοψηφία.».

Στις περιπτώσεις που το νομικό πρόσωπο λειτουργεί στην περιφέρεια τοπικού
διαμερίσματος ένα μέλος προτείνεται από το οικείο συμβούλιο. Μετά τον ορισμό των
μελών το δημοτικό συμβούλιο εκλέγει από τα μέλη αυτά τον πρόεδρο και τον
αντιπρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου. Στην περίπτωση που μέλος έχει ορισθεί,
από το δημοτικό ή κοινοτικό συμβούλιο, ο δήμαρχος ή ο πρόεδρος της Κοινότητας,
αυτός αυτοδικαίως καθίσταται και πρόεδρος αντιστοίχως, του διοικητικού
συμβουλίου.

Η θητεία των μελών του διοικητικού συμβουλίου του νομικού προσώπου ορίζεται με
την απόφαση του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου. Λήγει πάντοτε με την
εγκατάσταση του νέου διοικητικού συμβουλίου. Τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου
μπορούν να αντικατασταθούν κατά τη διάρκεια της θητείας τους, με απόφαση 27
δημοτικού συμβουλίου για σοβαρό λόγο που ανάγεται στην άσκηση των καθηκόντων
τους.

Τον πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος
αναπληρώνει ο αντιπρόεδρος. Το νομικό πρόσωπο εκπροσωπείται στα δικαστήρια και
σε κάθε δημόσια αρχή από τον πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου και όταν αυτός
κωλύεται ή απουσιάζει από τον αντιπρόεδρο.

2. Οι διατάξεις των άρθρων 227 παράγραφος 5, 234, 235 και των παραγράφων 1 και 3
του άρθρου 236 εφαρμόζονται και στα νομικά πρόσωπα αυτά. Τα θέματα, τα σχετικά
με τη λειτουργία του νομικού προσώπου ρυθμίζονται με κανονισμούς που εγκρίνουν
τα δημοτικά ή κοινοτικά συμβούλια. Τα νομικά πρόσωπα, αν δεν διαθέτουν ταμειακή
υπηρεσία, εξυπηρετούνται από την ταμειακή υπηρεσία του οικείου Οργανισμού
Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Σύμφωνα με την 142/2007 ΓνΝΣΚ, η οποία έγινε αποδεκτή με την
εγκ.43/34504/15.06.2007 δεν είναι υποχρεωτική η συμμετοχή δημοτών στα διοικητικά
συμβούλια των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων.
Σύμφωνα με την παρ.1β του άρθρου 6 του Ν.2839/2000 στις περιπτώσεις διορισμού ή
υποδείξεως από το Δημόσιο, τα Ν.Π.Δ.Δ. και τους Ο.Τ.Α., μελών διοικητικών
συμβουλίων ή άλλων συλλογικών οργάνων διοίκησης Ν.Π.Δ.Δ. ή Ν.Π.Ι.Δ., ο αριθμός
των διοριζομένων ή υποδεικνυομένων προσώπων κάθε φύλου ανέρχεται σε ποσοστό
ίσο τουλάχιστον με το 1/3 των διοριζομένων ή υποδεικνυομένων σύμφωνα με τις
κείμενες διατάξεις, εφόσον τα μέλη που διορίζονται ή υποδεικνύονται είναι πάνω από
ένα (1).

Η θητεία των μελών του διοικητικού συμβουλίου του νομικού προσώπου ορίζεται με
την απόφαση του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου. Λήγει πάντοτε με την
εγκατάσταση του νέου διοικητικού συμβουλίου.

Τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου μπορούν να αντικατασταθούν κατά τη διάρκεια
της θητείας τους, με απόφαση δημοτικού συμβουλίου για σοβαρό λόγο που ανάγεται
στην άσκηση των καθηκόντων τους.

Τον πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος
αναπληρώνει ο αντιπρόεδρος. Το νομικό πρόσωπο εκπροσωπείται στα δικαστήρια και
σε κάθε δημόσια αρχή από τον πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου και όταν αυτός
κωλύεται ή απουσιάζει από τον αντιπρόεδρο. (παρ.1 άρθρο 240 του Ν.3463/2006)

Πρέπει να σημειωθεί ότι το Δ.Σ. που είχε συγκροτήσει ο Δήμος Γαλαξιδίου με την αρ.
11/84/2005 Ομόφωνη Απόφασή του, ήταν επταμελές. Εκτιμούμε ότι η συγκεκριμένη
σύσταση είναι λειτουργική και θα πρέπει να διατηρηθεί ο αριθμός (7 μέλη) και στην
συγκρότηση του νέου Δ.Σ. από το Δημοτικό Συμβούλιο.

Επιπλέον και έπειτα από την αρχική αναβολή της συζήτησης του θέματος στη
συνεδρίαση της 22ης .11.2011, το Συμβούλιο της Τοπικής Κοινότητας Γαλαξιδίου με την 28
υπ’ αριθμ. 40/2011 Απόφασή του, πρότεινε ως εκπρόσωπό του στο ως άνω Δ.Σ., τον κ.
Σπυρίδωνα Μπαρλιακό.

Ύστερα από τα ανωτέρω προτείνουμε:
Την συγκρότηση σε σώμα του Δ.Σ. του Λιμενικού Ταμείου Γαλαξιδίου και τον ορισμό
των μελών του ως εξής:

α. Τον προϊστάμενο της λιμενικής αρχής της έδρας του Δημοτικού Λιμενικού
Ταμείου (Γαλαξίδι).

β. Έξι μέλη θα οριστούν από το Δημοτικό Συμβούλιο (με τον τρόπο που αναλύθηκε
στην εισήγηση), εκ των οποίων θα εκπροσωπούνται υποχρεωτικά και τα δύο φύλα
σε ποσοστό ίσο, για κάθε φύλο, με το 1/3 τουλάχιστον των οριζόμενων από το Δήμο
ή την Κοινότητα μελών (άρθρο 6, παρ 1, εδ.β, Ν 2839/2000).

Με βάση τα ανωτέρω καλείται το συμβούλιο να αποφασίσει σχετικά.

Ο ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ
Ανδρέας Καλέντζης
ΤΕ Διοικητικού

     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!