Καταγγελίες ότι ανώτατα στελέχη δημοτικών αστυνομικών,
εμπλέκονται σε υποθέσεις υπόθαλψης και διευκόλυνσης παραεμπόρων ελέγχει
ήδη η ΕΥΠ, σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Ανάπτυξης
Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, ενώ και για το λαθρεμπόριο καυσίμων
συγκεντρώνονται στοιχεία για τον ίδιο λόγο...
Έχει διαπιστωθεί ότι δεν προχωράει η εγκατάσταση του συστήματος εισροών - εκροών στα πρατήρια υγρών καυσίμων διότι υπάρχει συναλλαγή, κάτω από το τραπέζι, μηχανισμών του υπουργείου Οικονομικών (υπηρεσιακοί, εφοριακοί, τελωνειακοί παράγοντες) με μέρος της αλυσίδας διακίνησης των καυσίμων.
Σαφείς αιχμές για την εμπλοκή υπαλλήλων της Δημοτικής Αστυνομίας, του ΣΔΟΕ αλλά και της Ελληνικής Αστυνομίας στο κύκλωμα του παραεμπορίου άφησε χθες υψηλόβαθμος υπηρεσιακός παράγοντας του υπουργείου Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας συνομιλώντας με δημοσιογράφους, αποκαλύπτοντας ότι η ΕΥΠ παρακολουθεί, ήδη, στελέχη της δημοτικής αστυνομίας - κυρίως - μεγάλων δήμων προκειμένου να αποκαλυφθεί η παράνομη διασύνδεση. Την ίδια ώρα ο κρατικός μηχανισμός, όπως προκύπτει από τα μέχρι στιγμής στοιχεία αλλά και από τις καταγγελίες του ίδιου στελέχους του υπουργείου, αδυνατεί να εντοπίσει, να κατασχέσει και να καταστρέψει προϊόντα που πλέον δεν βρίσκονται μόνο στα πεζοδρόμια αλλά ακόμη και στα ράφια του νόμιμου καταστημάτων.
Σχετικά με τη δυνατότητα καταστροφής προϊόντων του παράνομου εμπορίου που πιάνουν τα αρμόδια κλιμάκια, όπως ανέφερε ο ίδιος παράγοντας, το ΣΔΟΕ και η Αστυνομία έχουν αυτοεξαιρεθεί από την καταστροφή των παράνομων εμπορευμάτων, και αυτή η απεμπλοκή όπως είπε δημιουργεί δυσλειτουργίες. Αποτέλεσμα, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι τα κατασχεθέντα προϊόντα από το ΣΔΟΕ και την ΕΛΑΣ να μην μπορούν να καταστραφούν και άρα να ελλοχεύει πάντα ο κίνδυνος να επαναδιοχετευτούν στην αγορά.
Από την άλλη πλευρά και παρά τις όποιες πρωτοβουλίες έχουν αναληφθεί από ορισμένους δήμους (πχ ο Δήμος Πειραιά) για την πάταξη του φαινομένου, το παραεμπόριο στο σύνολο της χώρας συνεχίζει να ανθεί στερώντας από τις νόμιμες επιχειρήσεις και τον κρατικό κορβανά πολύτιμα έσοδα. Υπενθυμίζεται ότι το παραεμπόριο μεταφράζεται σε 25 δισ. ευρώ λιγότερη ρευστότητα στην ελληνική αγορά και απώλεια άνω των 6 δισ. ευρώ φόρους.
Πάντως, στην τελευταία συνεδρίαση της Μεικτής Επιτροπής για τη Φοροδιαφυγή, και παρά τις όποιες αντιδράσεις είχαν εκφραστεί από τους εμπλεκόμενους φορείς κατά το πρόσφατο παρελθόν αποφασίσθηκε η δημιουργία και λειτουργία ενός Ενιαίου Επιχειρησιακού Κέντρου, καθώς έγινε σαφές ότι χρειάζεται ενιαία αντιμετώπιση. Αντικείμενο του Επιχειρησιακού Κέντρου, στο οποίο θα συμμετέχουν εκπρόσωποι από το υπουργείο Οικονομικών (ΣΔΟΕ), ΚΕΔΕ (Δημοτική Αστυνομία), υπουργείο Προστασίας του Πολίτη (Ελληνική Αστυνομία) και Υπουργείο Ανάπτυξης (ΥΠΕΑ) θα είναι η δημιουργία και ο συντονισμός ειδικών κλιμακίων ελέγχου και η κατάρτιση επιχειρησιακών σχεδίων με σκοπό τη συστηματική αντιμετώπιση του παραεμπορίου.
Λαθρεμπόριο καυσίμων
Επίσης, συναλλαγές κάτω από το τραπέζι, μεταξύ μηχανισμών του υπουργείου Οικονομικών (υπηρεσιακούς, εφοριακούς και τελωνειακούς) με τμήμα της αλυσίδας διακίνησης καυσίμων "δείχνει" το υπουργείο Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, από το γεγονός ότι έως τώρα δεν έχουν εγκατασταθεί τα συστήματα εισροών - εκροών στα πρατήρια υγρών καυσίμων.
Σύμφωνα με το ίδιο ανώτερο στέλεχος του υπουργείου, το σύστημα εισροών - εκροών θα περιόριζε δραστικά το λαθρεμπόριο καυσίμων, δεν εγκαθίσταται όμως καθώς ''παρακωλύεται'' εκ των έσω, εδώ και χρόνια, η όλη διαδικασία. Όπως είπε ο ίδιος, αντίθετες δηλώνουν και οι εταιρείες εμπορίας υγρών καυσίμων, οι οποίες υποστηρίζουν ότι τα τιμολόγια και τα παραστατικά αρκούν για τον φορολογικό έλεγχο και ότι δεν χρειάζονται περαιτέρω στοιχεία.
«Γινόταν...κόλαση μεταξύ των υπηρεσιών των υπουργείων Ανάπτυξης και Οικονομικών» σχολίασε το ίδιο στέλεχος, αναφέροντας ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας με επιστολή της στην ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών προειδοποιούσε ότι αν το τελευταίο «δεν δώσει φορολογικές διαστάσεις στο σύστημα εισροών - εκροών, δεν πατάσσεται το λαθρεμπόριο» και συνέχισε: «ζητούσαμε να συνδεθεί το σύστημα εισροών - εκροών με τη Γενική Γραμματεία πληροφοριακών Συστημάτων. Η ηγεσία έλεγε να προχωρήσουμε, αλλά ...ο μηχανισμός έλεγε όχι».
Έχει διαπιστωθεί ότι δεν προχωράει η εγκατάσταση του συστήματος εισροών - εκροών στα πρατήρια υγρών καυσίμων διότι υπάρχει συναλλαγή, κάτω από το τραπέζι, μηχανισμών του υπουργείου Οικονομικών (υπηρεσιακοί, εφοριακοί, τελωνειακοί παράγοντες) με μέρος της αλυσίδας διακίνησης των καυσίμων.
Σαφείς αιχμές για την εμπλοκή υπαλλήλων της Δημοτικής Αστυνομίας, του ΣΔΟΕ αλλά και της Ελληνικής Αστυνομίας στο κύκλωμα του παραεμπορίου άφησε χθες υψηλόβαθμος υπηρεσιακός παράγοντας του υπουργείου Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας συνομιλώντας με δημοσιογράφους, αποκαλύπτοντας ότι η ΕΥΠ παρακολουθεί, ήδη, στελέχη της δημοτικής αστυνομίας - κυρίως - μεγάλων δήμων προκειμένου να αποκαλυφθεί η παράνομη διασύνδεση. Την ίδια ώρα ο κρατικός μηχανισμός, όπως προκύπτει από τα μέχρι στιγμής στοιχεία αλλά και από τις καταγγελίες του ίδιου στελέχους του υπουργείου, αδυνατεί να εντοπίσει, να κατασχέσει και να καταστρέψει προϊόντα που πλέον δεν βρίσκονται μόνο στα πεζοδρόμια αλλά ακόμη και στα ράφια του νόμιμου καταστημάτων.
Σχετικά με τη δυνατότητα καταστροφής προϊόντων του παράνομου εμπορίου που πιάνουν τα αρμόδια κλιμάκια, όπως ανέφερε ο ίδιος παράγοντας, το ΣΔΟΕ και η Αστυνομία έχουν αυτοεξαιρεθεί από την καταστροφή των παράνομων εμπορευμάτων, και αυτή η απεμπλοκή όπως είπε δημιουργεί δυσλειτουργίες. Αποτέλεσμα, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι τα κατασχεθέντα προϊόντα από το ΣΔΟΕ και την ΕΛΑΣ να μην μπορούν να καταστραφούν και άρα να ελλοχεύει πάντα ο κίνδυνος να επαναδιοχετευτούν στην αγορά.
Από την άλλη πλευρά και παρά τις όποιες πρωτοβουλίες έχουν αναληφθεί από ορισμένους δήμους (πχ ο Δήμος Πειραιά) για την πάταξη του φαινομένου, το παραεμπόριο στο σύνολο της χώρας συνεχίζει να ανθεί στερώντας από τις νόμιμες επιχειρήσεις και τον κρατικό κορβανά πολύτιμα έσοδα. Υπενθυμίζεται ότι το παραεμπόριο μεταφράζεται σε 25 δισ. ευρώ λιγότερη ρευστότητα στην ελληνική αγορά και απώλεια άνω των 6 δισ. ευρώ φόρους.
Πάντως, στην τελευταία συνεδρίαση της Μεικτής Επιτροπής για τη Φοροδιαφυγή, και παρά τις όποιες αντιδράσεις είχαν εκφραστεί από τους εμπλεκόμενους φορείς κατά το πρόσφατο παρελθόν αποφασίσθηκε η δημιουργία και λειτουργία ενός Ενιαίου Επιχειρησιακού Κέντρου, καθώς έγινε σαφές ότι χρειάζεται ενιαία αντιμετώπιση. Αντικείμενο του Επιχειρησιακού Κέντρου, στο οποίο θα συμμετέχουν εκπρόσωποι από το υπουργείο Οικονομικών (ΣΔΟΕ), ΚΕΔΕ (Δημοτική Αστυνομία), υπουργείο Προστασίας του Πολίτη (Ελληνική Αστυνομία) και Υπουργείο Ανάπτυξης (ΥΠΕΑ) θα είναι η δημιουργία και ο συντονισμός ειδικών κλιμακίων ελέγχου και η κατάρτιση επιχειρησιακών σχεδίων με σκοπό τη συστηματική αντιμετώπιση του παραεμπορίου.
Λαθρεμπόριο καυσίμων
Επίσης, συναλλαγές κάτω από το τραπέζι, μεταξύ μηχανισμών του υπουργείου Οικονομικών (υπηρεσιακούς, εφοριακούς και τελωνειακούς) με τμήμα της αλυσίδας διακίνησης καυσίμων "δείχνει" το υπουργείο Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, από το γεγονός ότι έως τώρα δεν έχουν εγκατασταθεί τα συστήματα εισροών - εκροών στα πρατήρια υγρών καυσίμων.
Σύμφωνα με το ίδιο ανώτερο στέλεχος του υπουργείου, το σύστημα εισροών - εκροών θα περιόριζε δραστικά το λαθρεμπόριο καυσίμων, δεν εγκαθίσταται όμως καθώς ''παρακωλύεται'' εκ των έσω, εδώ και χρόνια, η όλη διαδικασία. Όπως είπε ο ίδιος, αντίθετες δηλώνουν και οι εταιρείες εμπορίας υγρών καυσίμων, οι οποίες υποστηρίζουν ότι τα τιμολόγια και τα παραστατικά αρκούν για τον φορολογικό έλεγχο και ότι δεν χρειάζονται περαιτέρω στοιχεία.
«Γινόταν...κόλαση μεταξύ των υπηρεσιών των υπουργείων Ανάπτυξης και Οικονομικών» σχολίασε το ίδιο στέλεχος, αναφέροντας ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας με επιστολή της στην ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών προειδοποιούσε ότι αν το τελευταίο «δεν δώσει φορολογικές διαστάσεις στο σύστημα εισροών - εκροών, δεν πατάσσεται το λαθρεμπόριο» και συνέχισε: «ζητούσαμε να συνδεθεί το σύστημα εισροών - εκροών με τη Γενική Γραμματεία πληροφοριακών Συστημάτων. Η ηγεσία έλεγε να προχωρήσουμε, αλλά ...ο μηχανισμός έλεγε όχι».