Η έρευνα βασίζεται σε πρωτογενή δεδομένα που παρέχει το Παρατηρητήριο Τιμών (www.e-prices.gr) της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του Υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.
Ειδικότερα, ο γενικός δείκτης τιμών του οργανωμένου λιανεμπορίου (σουπερ μάρκετ) από τον Ιανουάριο του 2010 έως και τον Φεβρουάριο του 2012 δείχνει να έχει αυξηθεί κατά 1,85%, παρά τις αυξήσεις του ΦΠΑ
Όπως προκύπτει από την έρευνα, αν δεν ληφθούν υπ΄ όψιν οι αυξήσεις του ΦΠΑ τότε ο δείκτης παρουσιάζει μείωση κατά 2,04%. Ιδιαίτερα σημαντική είναι η μείωση των τιμών στο ράφι που παρατηρείται το τελευταίο εξάμηνο και πλέον σταθεροποιείται. Σε σχέση με τον Αύγουστο του 2011, το τελευταίο εξάμηνο οι τιμές παρουσιάζουν μείωση κατά 1,35%, ενώ αν δεν ληφθούν υπ' όψιν οι αυξήσεις του ΦΠΑ στα αναψυκτικά και τους χυμούς από 13% σε 23% το Σεπτέμβριο του 2011, τότε η μείωση είναι 1,74%.
Αντίστοιχη εικόνα παρουσιάζει και ο υποδείκτης της κατηγορίας τροφίμων και μη αλκοολούχων ποτών στο οργανωμένο λιανεμπόριο, ο οποίος παρά την αύξηση του ΦΠΑ των αναψυκτικών μειώθηκε το τελευταίο εξάμηνο κατά 0,34% (σύγκριση Φεβρουαρίου 2012-Αυγούστου 2011). Ο αντίστοιχος δείκτης της ΕΛ.ΣΤΑΤ., που αφορά το σύνολο της αγοράς παρουσιάζει αύξηση κατά 2,07% την ίδια περίοδο.
Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη κατηγορία αγαθών είναι αυτή που έχει πληγεί περισσότερο από την φορολογία καθώς από το ΦΠΑ 9% του 2010, σήμερα έχει φτάσει στο 13% και σε κάποια προϊόντα στο 23%, ποσοστά που αντιστοιχούν σε αύξηση της φορολογίας κατά 50%.