Όπως έχει καταδείξει και ο Συνήγορος του Πολίτη, ήδη από το 2010, ερμηνεύεται διασταλτικά ο όρος «κάτοχος» του οχήματος και έτσι σε περίπτωση απουσίας του παραβάτη ενοικιαστή οδηγού, το πρόστιμο επιβαρύνει, τον ιδιοκτήτη του γραφείου ενοικίασης.
Το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων απαντώντας στον κ. Αυγενάκη διευκρινίζει πως όλες οι παραβάσεις του Κ.Ο.Κ βεβαιώνονται εις βάρος του οδηγού. Στις περιπτώσεις όπου αυτός είναι άγνωστος, τότε το πρόστιμο βεβαιώνεται εις βάρος του κατόχου, αλλά αν το όχημα ανήκει σε επιχείρηση ενοικιάσεως αυτοκινήτων, τότε δεν αφαιρούνται οι κρατικές πινακίδες, ενώ για παραβάσεις στάσης και στάθμευσης, μόνος παραβάτης είναι ο μισθωτής.
Στις περιπτώσεις που πρόστιμα βεβαιώνονται εις βάρος του ιδιοκτήτη, το ΥΠΟΜΕΔΙ διαβεβαιώνει πως υπάρχει ήδη πλέγμα προστατευτικών διατάξεων, υπέρ των επιχειρήσεων εκμισθώσεως αυτοκινήτων.
Αν και χαιρετίζουμε την προσπάθεια του αρμόδιου Υπουργείου να προστατεύσει νόμιμες και υγιείς επιχειρήσεις, εντούτοις κρίνουμε σκόπιμο να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση, που θα ορίζει επ’ ακριβώς ότι σε όλες τις περιπτώσεις όπου υπήρξε παράβαση Κ.Ο.Κ. από μισθωτή, το πρόστιμο θα πρέπει να επιβαρύνει τον ίδιο και όχι την εταιρεία από την οποία νοίκιασε το όχημα.