Σύμφωνα με την απόφαση που έχει ληφθεί σε προηγούμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, δεν θα χορηγούνται πλέον άδειες για την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων σε δημοτικούς χώρους, εάν δεν αποπληρωθούν, προηγουμένως, οι παλιές οφειλές προς τον Δήμο Σκοπέλου. Κατά συνέπεια, οι επαγγελματίες, ενόψει της φετινής σεζόν, καλούνται να αποπληρώσουν προηγουμένως τις οφειλές προηγούμενων ετών, προκειμένου να τους χορηγηθεί φέτος από τον Δήμο η σχετική άδεια. Παράλληλα, έχουν θεσπιστεί ειδικές εκπτωτικές τιμές, σε όσους επαγγελματίες είναι ταμειακώς τακτοποιημένοι απέναντι στο Δήμο.
Οι έλεγχοι θα ενταθούν από τις υπηρεσίες του Δήμου πριν από την έναρξη της θερινής σεζόν, στο πλαίσιο των μέτρων που έχουν ληφθεί από τους επικεφαλής του νησιού. Όπως αναφέρει στο σημείο αυτό ο Δήμαρχος Σκοπέλου κ. Γιώργος Μιχελής «δεν έχουμε άλλη επιλογή. Ο Δήμος σκοπεύει να λάβει όλα τα μέτρα, τα οποία διασφαλίζουν την είσπραξη των παλαιότερων οφειλών, προκειμένου να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις του. Κατά συνέπεια, προσθέτει ο κ. Μιχελής, όσοι επιθυμούν να λάβουν άδεια για τοποθέτηση τραπεζοκαθισμάτων σε δημοτικούς χώρους, πρέπει προηγουμένως να έχουν εξοφλήσει τις οφειλές παρελθόντων ετών». Σύμφωνα επίσης με την επισήμανση του ιδίου «έχουμε θεσπίσει εκπτώσεις για τους επαγγελματίες οι οποίοι είναι συνεπείς στις οικονομικές τους υποχρεώσεις προς τον Δήμο, ενώ πρόθεσή μας είναι να συγκεντρώσουμε τις παλιές οφειλές, οι οποίες αποτελούν σημαντική πηγή εσόδων για τον Δήμο».
Στο μεταξύ, έχουν ληφθεί μέτρα για την άρτια εικόνα του νησιού και στο πλαίσιο αυτό καλούνται και οι επαγγελματίες να συνδράμουν τις προσπάθειες του Δήμου. Στο πλαίσιο του νέου κανονισμού καθαριότητας που ψηφίστηκε χθες από την Οικονομική Επιτροπή και θα τεθεί προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο Σκοπέλου, οι ιδιοκτήτες ή οι ενοικιαστές ακινήτων επαγγελματικής χρήσης οφείλουν να διατηρούν καθαρές τόσο τις προσόψεις όσο και το έμπροσθεν αυτών κατάστρωμα οδών, πεζοδρόμων, πεζοδρομίων, πλατειών κ.λπ. Όσοι κάνουν χρήση κοινοχρήστων χώρων, υποχρεούνται να τηρούν τους χώρους αυτούς απολύτως, καθαρούς. Οι υπεύθυνοι καταστημάτων τα οποία εμπορεύονται έτοιμα φαγητά, ειδικότερα, είτε διαθέτουν τραπεζοκαθίσματα είτε όχι, πρέπει συνεχώς και καθ’ όλες τις ώρες λειτουργίας, να μεριμνούν με δική τους ευθύνη για τη συλλογή των πάσης φύσεως απορριμμάτων που δημιουργούνται από την κατανάλωση των ειδών του καταστήματός τους (χαρτοπετσέτες, είδη περιτύλιξης, κουτιά, αποφάγια, αποτσίγαρα κ.λπ.) ούτως ώστε ο χώρος γύρω και έμπροσθεν του καταστήματος να διατηρείται πάντοτε καθαρός.
Στις υποχρεώσεις τους περιλαμβάνεται και η τοποθέτηση μέσα και έξω από το κατάστημα, ικανού αριθμού καλαθιών απορριμμάτων, μετά από προηγούμενη έγκριση του «Γραφείου Καθαριότητας και Ανακύκλωσης» όσον αφορά την αισθητική και την ασφάλεια τους, ενώ πρέπει να μεριμνούν, ώστε να αδειάζουν συχνά το περιεχόμενό τους, για την αποφυγή υπερχείλισης και διασποράς απορριμμάτων στο περιβάλλον.