tromaktiko: Είναι λογικό να κάνω τη Νομική μαγειρείο για απόρους;

Κυριακή 15 Απριλίου 2012

Είναι λογικό να κάνω τη Νομική μαγειρείο για απόρους;



«Mετερίζι» ή τόπος διδασκαλίας; Τι από τα δύο είναι, τελικά, η Νομική Σχολή Αθηνών;(Χρησιμοποιώ τη λέξη «μετερίζι» (τουρκικής προέλευσης) με την... κυριολεκτική σημασία της : «Οχυρωμένη θέση που χρησιμοποιείται ως βάση για επίθεση»).

Αφορμή γι’αυτές εδώ τις γραμμές, είναι η απόπειρα κατάληψης της Νομικής, πριν από μια εβδομάδα, (η πολλοστή τους τελευταίους μήνες).

Σύμφωνα με όσα λένε καθηγητές και φοιτητές, υπήρχαν πληροφορίες (και αναρτήσεις στο διαδίκτυο) ότι κάποιοι (;) είχαν πρόθεση να οργανώσουν… συσσίτια μέσα στη Σχολή και να μοιράζουν φαγητό στους άπορους….

Αφορμή ήταν η περίοδος που διανύουμε, καθώς η Σχολή θα ήταν κλειστή λόγω διακοπών του Πάσχα . Γιατί, λοιπόν – σκέφτηκαν αυτοί οι «κάποιοι», να μη χρησιμοποιηθεί για ένα θεάρεστο σκοπό; Το αν αυτός είναι ο στόχος της ύπαρξης μιας σχολής, ολίγο ενδιαφέρει .

Τι έκαναν, όμως, οι πρυτανικές αρχές; Το ευκολότερο : Έβαλαν λουκέτο. Έκλεισαν δηλαδή νωρίτερα, κατά πέντε ημέρες, τη Σχολή για τις διακοπές του Πάσχα, ειδοποίησαν τις αρχές (αστυνομικές και δικαστικές) και αποχώρησαν.

Βεβαίως, όλα αυτά δεν εμπόδισαν ορισμένους να σπάσουν τα λουκέτα να μπουν μέσα στη Νομική. Διπλή, τριπλή σειρά απ΄έξω οι αστυνομικοί. Κοίταζαν οι μέσα τους έξω και οι έξω τους μέσα. Ώρες ατελείωτες. Ώσπου άρχισε από μέσα το γνωστό «τροπάρι» : Να φύγουν οι αστυνομικοί για να φύγουμε και μεις. ( Άλλωστε, ήταν προγραμματισμένο μεγάλο συλλαλητήριο έξω από τη Βουλή).

Οι αστυνομικοί αντέδρασαν, πιάνοντας όποιον νεαρό… περνούσε μπροστά απ΄τη Νομική. Δέκα άτομα πήγαν στο αστυνομικό τμήμα όπου διαπιστώθηκε πως ουδεμία σχέση είχαν με το γνωστό έργο που ανέβαινε μέσα στη Σχολή.

Ευτυχώς, που άρχιζε μεγάλη διαδήλωση έξω απ΄τη Βουλή, αραίωσαν οι αστυνομικοί, και οι «έγκλειστοι» βγήκαν έξω για να ενωθούν με τους διαμαρτυρόμενους. (Έτσι, κι αλλιώς η κατάργηση του ασύλου, μάλλον για τους τύπους έγινε, ή για να ψηφίσουν το νόμο περισσότερα πολιτικά κόμματα.)

Η ουσία είναι ότι τα μαθήματα σταμάτησαν πολύ νωρίτερα απ΄όσο έπρεπε, αφού η Σχολή έκλεισε …δια τον φόβον των Ιουδαίων, κουρελιάζοντας έτσι οποιαδήποτε έννοια λογικής.

Πολλοί φοιτητές αντέδρασαν: Τι πράγματα είναι αυτά την ώρα που θα έπρεπε να γίνονται μαθήματα ακόμη και στις διακοπές του Πάσχα; Kλείνουν τη σχολή, γιατί απλούστατα δεν μπορούν να την ελέγξουν.

Και πώς να ελέγξουν αυτούς που η συλλογιστική τους αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία, την οποία εφαρμόζουν ανενόχλητοι, χρόνια τώρα.

Αυτούς που πιστεύουν ότι οι «εκδηλώσεις» τέτοιου είδους …προάγουν της ….διακίνηση των ιδεών και αναβαθμίζουν το ρόλο του Πανεπιστημίου! Αυτούς που θεωρούν εντελώς φυσιολογικό να μετατρέπονται συχνά-πυκνά οι Σχολές σε μαγειρεία για απόρους, ή σε χώρους φιλοξενίας για μετανάστες και αστέγους.

Έτσι ή αλλιώς η Νομική γύρω-γύρω χρησιμοποιείται για διακίνηση και χρήση ναρκωτικών. Για εμπορία χιλιάδων ειδών. Από απομιμήσεις δερμάτινων ειδών μέχρι μπλουζάκια και ενδύματα. Κι όλα αυτά υπό το …άγρυπνο βλέμμα της αστυνομίας!

Αλλά σε ποιο άλλο κράτος της Ευρώπης, της Αφρικής ή της Ασίας θα μπορούσαν να συμβούν αυτά τα πράγματα και να αντιμετωπίζονται από όλους, περίπου ως φυσιολογικά;.

Πού αλλού θα μπορούσαν οι Σχολές να μετατρέπονται σε ιδιότυπα ιδρύματα κοινωνικής πρόνοιας για κάθε κατατρεγμένο, χωρίς κανείς να ενοχλείται;

Πού αλλού οι πρυτανικές αρχές θα πρέπει να έχουν προσόντα μαγισσών για να προβλέπουν τις προθέσεις των «αγνώστων» που καταλαμβάνουν τα κτίρια, προσόντα ντεντέκτιβ για να ερευνούν τα πώς και τα γιατί κάθε εκδήλωσης, αλλά και σωματικά προσόντα τέτοια ώστε να αμύνονται ή να απωθούν «εχθρικές» ενέργειες;

Φτάσαμε εδώ που φτάσαμε: Να έχουμε πρυτάνεις που τρέμει η ψυχή τους κάθε μέρα , γιατί αντί να ασχολούνται με την διδασκαλία και την έρευνα καταναλώνουν τη μισή τους δραστηριότητα για να περισώσουν οτιδήποτε αν σώζεται μέσα στις Σχολές. Να έχουμε καθηγητές, που αντί να ασχολούνται με τη μόρφωση και την καλλιέργεια των αυριανών πολιτών, προσπαθούν να συνδιαλλαγούν με γνωστούς και άγνωστους για να τους πείσουν άλλοτε να μη κάνουν κατάληψη ενός εκπαιδευτικού ιδρύματος, κι άλλοτε να βγουν απ΄αυτό, χωρίς καταστροφές και βανδαλισμούς.

Τελικά, έχουμε Πανεπιστήμια στο έλεος «αγνώστων», που μπορούν να σπάνε τα λουκέτα, να μπαίνουν μέσα στις σχολές, και στη συνέχεια να απαιτούν να φύγει απ΄έξω η αστυνομία για να φύγουν κι αυτοί χωρίς να ανοίξει μύτη.

Η «απελευθέρωση» του «ασύλου» δεν νομίζω ότι έφερε, τελικά και την «απελευθέρωση» των Σχολών. Αντίθετα περιέπλεξε ακόμη περισσότερο τα πράγματα, αποδεικνύοντας.

     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!