Πρόκειται για παλαιό πρόγραμμα της ΕΑΧΑ - υποτίθεται ότι η διαμόρφωση της λεωφόρου θα άρχιζε αμέσως μετά από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004- το οποίο στοχεύει στη δημιουργία ενός ενιαίου αρχαιολογικού χώρου και στη χάραξη του λεγόμενου Μεγάλου Περιπάτου από το Καλλιμάρμαρο ως τον Κεραμεικό. Γιατί σ΄ αυτόν θα είναι ενταγμένα το Ολυμπιείο, το Ζάππειο, ο Εθνικός Κήπος, το Παναθηναϊκό Στάδιο, ο λόφος του Αρδηττού και φυσικά η Διονυσίου Αρεοπαγίτου και η Αποστόλου Παύλου που είναι ήδη πεζοδρομημένες.
Με βάση λοιπόν την απόφαση του ΚΑΣ η διέλευση ιδιωτικών αυτοκινήτων δεν θα επιτρέπεται, μη εξαιρουμένων ούτε των οχημάτων της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας και φυσικά ούτε εκείνων που έχουν προορισμό τον Ομιλο Αντισφαίρισης ή την Αίγλη του Ζαππείου. Βασική αρχή επίσης, στην οποία επέμειναν τα μέλη του συμβουλίου είναι να μην υπάρξουν τραπεζοκαθίσματα στον πεζόδρομο, κάτι πάντως που απαιτεί ειδική αστυνόμευση και συνολική βούληση (και του δήμου) για να μην τοποθετούνται. Η κατάσταση άλλωστε στην οποία έχει περιέλθει η Αποστόλου Παύλου στην περιοχή του Θησείου και η Αδριανού όπου ο ελεύθερος χώρος έχει καταληφθεί από τραπεζάκια δεν περιποιεί τιμή για κανέναν υπεύθυνο. Γι΄αυτό τον λόγο άλλωστε θα ενταχθούν στην περιοχή, μόνο ένα κέντρο πληροφόρησης και ένα κατάστημα ενοικίασης ποδηλάτων, ενώ απορρίφθηκε η πρόταση για καφέ- εστιατόριο και περίπτερο.
Σύμφωνα με τη μελέτη της ΕΑΧΑ εξάλλου, την οποία παρουσίασαν οι Σ. Ψυχογιός και Γ. Προβελέγγιος προβλέπεται η αλλαγή των στύλων ρευματοδότησης του τραμ και η τοποθέτηση ενιαίων κιγκλιδωμάτων ενώ η κάλυψη του πεζόδρομου θα γίνει με σχιστόλιθο Καβάλας, υπόλευκο μάρμαρο Μεσολογγίου και άλλα παρόμοια υλικά.
erroso.blogspot.com