χωροταξία των εδρών των ταξί το Ηρακλειο καθώς είναι ο μόνος νομός στον οποίο ήταν δύσκολο να βρεθεί συναινετική λύση μεταξύ των φορέων. Χθες το Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης που συνεδρίασε στο Μάλεμε ‘έκλεισε’ εύκολα σχετικά τις εκκρεμότητες σε Χανιά, Λασίθι και Ρέθυμνο, αλλά χρειάστηκε...ολονυχτία για το Ηράκλειο-με την κόντρα των τοπικών φορέων –ώστε να καταλήξει σε μια απόφαση.
Στο Ηράκλειο τελικά θα είναι 7 έδρες με το Ηράκλειο και το Μαλεβίζι να είναι μια κοινή έδρα και μετά οι υπόλοιποι καλλικρατικοί δήμοι θα έχουν από μία έδρα. Επίσης αποφασίστηκε να γίνουν μεταφορές ταξί σε Χερσόνησο-Μάλια με ένα σύνθετο σύστημα και οι μεταφορές από τα ταξί της ενδοχώρας και της πόλης θα είναι οι μέγιστες δυνατές...
Το Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης ενέκρινε στην πολύωρη συνεδρίασή του την εισήγηση για τα Χανιά κατά πλειοψηφία όπως και για το Ρέθυμνο και το Λασίθι (οι έδρες θα είναι στους 4 καλλικρατικούς δήμους)... Στα Χανιά επίσης αποφασίστηκε η καλλικρατική χωροταξία: Για τους Δήμους, Χανίων με 224 ταξί, Πλατανιά με 24 ταξί , Σφακίων με 5 ταξί και Σελίνου με 5 ταξί, ενιαία έδρα στα όρια του Καλλικρατικού Δήμου.
Για τους Δήμους Αποκορώνου με 28 ταξί και Κισσάμου με 21 ταξί, προτείνεται να παραμείνουν οι έδρες ως έχουν.
Πώς κατέληξαν
Αυτά ήταν τα εύκολα. Διότι το Περιφερειακό συμβούλιο όπως προαναφέραμε υπό τα βλέματα δεκάδων ταξιτζήδων που είχαν πάει από το Ηρακλειο στο Μάλεμε δυσκολεύτηκε να καταλήξει σε μια κοινά αποδεκτά λύση! Τι κι αν έκανε έκκληση ο περιφερειάρχης που τόνισε «είμαστε κοινωνικοί εταίροι - πρέπει να υπάρξει σύγκλιση όλων των φορέων. Πρέπει να βρούμε λύση εξαντλωντας κάθε περιθώριο, ο πολίτης πρέπει να εξυπηρετείται» ανέφερε ο κ.Αρναουτάκης.
Στην συζήτηση ο κ.Κουκιαδάκης παρουσίασε τα έξι σενάρια που έχουν καταγραφεί για τις τυχόν έδρες στο Ηρακλειο, αλλά και πάλι δεν υπήρξε σύγκλιση απόψεων. Γι’αυτό και για το Ηρακλειο δεν δόθηκε εισήγηση, αλλά προτιμήθηκε η εξαντλητική συζήτηση. Άλλωστε ο κάθε φορέας προτείνει διαφορετικά πράγματα:
Ο σύλλογος των επιβατικών αγοραίων ‘Ικαρος’ προτειν ως μοναδική λύση την εναια διοικητική έδρα των ΕΔΧ ταξί που ανήκουν στην ευρύτερη περιοχή της Χερσονήσου. Με αυτή ουσιαστικά την πρόταση συμφώνησε και ο κ.Δοξαστάκης που είπε ότι οι έδρες πρέπει να πανε ανά καλλικρατικό δήμο!
Ο Σύλλογος Ιδιοκτητών Ταξί Ηρακλείου θεωρεί ότι ως μοναδική περίπτωση τη συνένωση των 3ων Καλλικρατικών Δήμων που θα αποτραπεί η έκδοση νέων αδειών σε κανέναν από τους τρεις υπό συνένωση Καλλικρατικούς Δήμους , λόγω υπερπληθώρας των Ταξί που υπάρχουν στην πόλη του Ηρακλείου πάνω από 500 αν υπολογίζουμε και αυτά του Καλλικρατικού Δήμου Γαζίου και σύμφωνα με τον μαθηματικό τύπο του Ν. 4070 περισσεύουν 240 Ε.Δ.Χ χωρίς στο νούμερο αυτό να συνυπολογίζονται και αυτά του Καλλικρατικού Δήμου Γαζίου.
Επομένως τα Ταξί του Ηρακλείου υπερκαλύπτουν τις ανάγκες του «βόρειου άξονα» και περισσεύουν»
Τόνισαν ότι εάν παρ΄ελπίδα εκδοθούν νέες άδειες Ταξί στον Καλλικρατικό Δήμου Χερσονήσου βάσει του τύπου του Ν.4070 αυτές θα υπερκαλύψουν το έλλειμμα εξυπηρέτησης της περιοχής σε Ε.Δ.Χ και συνεπώς δεν θα μπορεί να γίνουν πλέον μόνιμες μεταφορές στην περιοχή από καμία περιοχή του Νομού γιατί αυτή θα θεωρείται κορεσμένη.
Οι προτάσεις αυτές έχουν ως έξης:
1. Κάθε Δήμος να αποτελεί μία Καλλικρατική έδρα, με έδρα την πρωτεύουσα του Δήμου.
2. Ενοποίηση των Καλλικρατικών Δήμων
Α) Μαλεβιζίου
Β) Ηρακλείου
Γ) Χερσονήσου
Σε μία ενιαία Διοικητική μονάδα.
Προτειναν:
Η περιοχή Ηρακλείου Κρήτης αποτελούμενη από τις δημοτικές ενότητες Ηρακλείου – Ν. Αλικαρνασσού – Γοργολαύνη – Παλιανής – Τεμένους – Γαζίου –Κρουσώνα – Τυλίσσου – Χερσονήσου – Γουβών – Μαλίων –Επισκοπής- Κρασίου ενοποιούνται σε μία ενιαία Διοικητική έδρα.
Να αποφασίζεται από την Περιφέρεια κάθε έτος σε 4μηνη βάση ήτοι: ( Ιούνιος, Ιούλιος, Αύγουστος , Σεπτέμβριος) η κοινή λειτουργία στις Δημοτικές ενότητες Χερσονήσου και Μαλίων όσων επαρχιακών Ε.Δ.Χ αυτή κρίνει σε 4μηνη ή 2μηνη εναλλάξ χρονική περίοδο.