Τις τελευταίες εβδομάδες είχαμε συνηθίσει σε διακοπές μικρής διαρκείας. Τώρα η ΔΕΗ αρχίζει να μας “εκπαιδεύει” στις διακοπές μεγάλης διάρκειας!
Χθες βράδυ η Μυτιλήνη βυθίστηκε για 5 ώρες στο σκοτάδι. Από τις 11 το βράδυ της Τρίτης μέχρι σήμερα τα ξημερώματα της Τετάρτης η πόλη της Μυτιλήνης καθώς και πολλά χωριά της Λέσβου έμειναν στο απόλυτο σκοτάδι. Τα προβλήματα ήταν τεράστια λόγω των υψηλών θερμοκρασιών και πολλοί πολίτες που αντιμετωπίζουν αναπνευστικά προβλήματα δεινοπάθησαν. Οι επιχειρηματίες με αγωνία θα ανοίξουν σήμερα τα καταστήματά τους και θα δούνε τις ζημιές που έχουν υποστεί σε εμπορεύματα και εξοπλισμό,
Βέβαια κανένας δεν θα πληρώσει ούτε τη ζημιά των εμπορευμάτων ούτε την ταλαιπωρία των πολιτών.
Διευθυντές , υπάλληλοι , προϊστάμενοι – στα κράτη όπου επικρατεί η λογική – πληρώνονται για να μη συμβαίνουν βλάβες.
Στη Λέσβου τους πληρώνουμε για να μπαλώνουν βλάβες.
Δεκάδες τα υβριστικά μηνύματα που λάβαμε προς τους υπευθύνους της ΔΕΗ που δεν είναι δυνατόν να δημοσιευτούν.
(Αν τα δημοσιεύσουμε θα μας κυνηγάει ο εισαγγελέας , αντίθετα κανένα στέλεχος της ΔΕΗ θα κυνηγηθεί από κανένα εισαγγελέα για τις καταστροφές που προκαλεί ….)
Και όπως αναφέρει χαρακτηριστικά φίλος της ιστοσελίδας … χθες βράδυ τα απέναντι τούρκικα παράλια ήταν φωτισμένα!!! Καμία σχέση με το δικό μας χάλι, με το δικό μας σκοτάδι.
Δεν θέλουμε να το γυρίσουμε στο καλαμπούρι και να πούμε ότι η διακοπή έγινε για να διαφημιστεί η επένδυση με τις ανεμογεννήτριες ή ότι η διακοπή έγινε επειδή συνεδρίαζε το Περιφερειακό Συμβούλιο για τις έδρες των ταξί στη Λέσβο.
Διαβάστε σχετικά με τις αποζημιώσεις:
Υποχρεωμένη να καταβάλλει αποζημιώσεις και για βλάβες ηλεκτρικών συσκευών που οφείλονται σε διακοπές ρεύματος θα είναι η ΔΕΗ, ύστερα από τις παρεμβάσεις της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας και του Συνηγόρου του Καταναλωτή.
Σύμφωνα με την αλληλογραφία ΔΕΗ – ΡΑΕ, οι προϋποθέσεις για την καταβολή αποζημιώσεων σε περίπτωση τυχαίας διακοπής είναι οι εξής:
α) Ο καταναλωτής θα ενημερώνει τη ΔΕΗ για το συμβάν, εντός 4 ημερών και θα υποβάλει σχετική αίτηση
β) Η ΔΕΗ θα διερευνήσει τις αιτίες της βλάβης και θα παράσχει κάθε σχετικό στοιχείο στον καταναλωτή.
γ) Ο καταναλωτής θα θέσει επί 2 ημέρες, εφόσον του ζητηθούν, τις συσκευές ή τον εξοπλισμό που έχει υποστεί βλάβη στη διάθεση της ΔΕΗ προς έλεγχο, πριν την επισκευή τους.
δ) Ο καταναλωτής θα υποβάλει στη ΔΕΗ, όταν του ζητηθεί, παραστατικό ηλεκτρολογικού συνεργείου, με το οποίο:
- θα περιγράφεται το είδος κάθε βλάβης και κατά το δυνατόν συσχετίζεται αυτή με ενδεχόμενη υπέρταση, λόγω διακοπής του ουδετέρου του δικτύου Διανομής Χαμηλής Τάσης, βάσει των τεχνικών ευρημάτων και στοιχείων, και
– θα τεκμηριώνεται το κόστος αποκατάστασης των βλαβών, ή αντικατάστασης των συσκευών ή του εξοπλισμού με άλλα παρόμοιων προδιαγραφών εφόσον κρίνεται οικονομικά ασύμφορη η επισκευή τους.
ε) Ο καταναλωτής θα υπογράψει δήλωση με την οποία θα αποδέχεται ότι η ζημία στις συσκευές ή στον εξοπλισμό του οφείλεται σε τυχαία βλάβη ή αστοχία υλικού του δικτύου της ΔΕΗ, και ότι το χρηματικό ποσό που εισπράττει είναι εύλογο και σε απόλυτη αντιστοιχία με τη ζημία την οποία έχει υποστεί.
Μέσα σε 15 ημέρες από την υποβολή των αιτήσεων θα πρέπει να εκδίδεται και η απόφαση της ΔΕΗ, η οποία σε περίπτωση που αποδεχθεί την αίτηση, οφείλει να καταβάλει την αποζημίωση μέσα σε διάστημα ενός μήνα.
Μέχρι σήμερα η ΔΕΗ κατέβαλε αποζημιώσεις, μόνο για στις περιπτώσεις που οι ζημιές οφείλονται σε λάθη εργαζομένων της ίδιας ή εργολάβων που εργάζονται για λογαριασμό της. Το 2007, είχε καταβάλει ύστερα από εξωδικαστικό συμβιβασμό αποζημιώσεις ύψους 25.000 ευρώ σε 46 καταναλωτές και το 2008 άλλα 65.000 ευρώ σε 122 καταναλωτές.
Ωστόσο, η επιχείρηση δεν δίνει αποζημιώσεις για ζημιές σε συσκευές που οφείλονται σε βλάβες του δικτύου λόγω ανωτέρας βία (π.χ. πτώση δέντρων στα δίκτυα), σε αστοχία υλικού, σε βλάβες υπόγειων καλωδίων.
Σημείωση:
Η ΔΕΗ θα σας αποτρέψει να κάνετε αίτηση αποζημίωσης για ηλεκτρικές ή ηλεκτρονικές συσκευές. Θα επικαλεστεί απρόβλεπτες βλάβες του δικτύου. Σε αυτή την περίπτωση επικοινωνήστε και με την Ένωση Καταναλωτών και προχωρήστε σε αγωγή.
Υπάρχει δεδικασμένο και είναι βέβαιο ότι θα αποζημιωθείτε .
Οι υπεύθυνοι της ΔΕΗ στη Μυτιλήνη επικαλούνται βλάβες σε υπόγειο αγωγό και σε παύση λειτουργίας Αιολικού Πάρκου στην Άντισσα. (αίτια που δεν οδηγούν σε άμεση αποζημίωση παρά μόνο μετά την υποβολή αγωγής και τότε η ΔΕΗ προχωρά συνήθως σε εξωδικαστικό συμβιβασμό)
Ας βάλουμε τέλος στην ανοχή! Αρκετά με την κοροϊδία της ΔΕΗ στη Λέσβο.