tromaktiko: Audi A3 Sportback: «Άγρια» πολυτέλεια

Τρίτη 4 Δεκεμβρίου 2012

Audi A3 Sportback: «Άγρια» πολυτέλεια



Ο έρωτας, το χρήμα και ο βήχας δεν κρύβονται. Αυτή τη λαϊκή ρήση θυμήθηκα μόλις πάτησα το πόδι μου στην ηλιόλουστη Νίκαια της Γαλλίας. Λίγα μέτρα μακριά από τα πολυτελή ιδιωτικά τζετ, με περίμενε το νέο Audi Α3 Sportback. Η πεντάπορτη έκδοση του γερμανικού αυτοκινήτου βρισκόταν στο χλιδάτο περιβάλλον που του αξίζει. Η Αudi, μια από τις ελάχιστες κερδοφόρες εταιρείες, έχει την οικονομική δυνατότητα ακόμη και τώρα, να προβάλει τα προϊόντα της με εκδηλώσεις υψηλού επιπέδου.

Μετά την ενημέρωση από τις καλλίγραμμες Γερμανίδες, διάλεξα μια ξεχωριστή έκδοση και κατευθύνθηκα προς τον τελικό προορισμό, το Πριγκιπάτο του Μονακό. Είχα στα χέρια μου το νέο Α3 Sportback μήκους 4,31 μ. , με ντιζελοκινητήρα ντίζελ 2.000 κ.εκ. TDI ισχύος 184 ίππων και εξάρι κιβώτιο.

Υψηλή ροπή

Αν η ισχύς δεν σας εντυπωσιάζει, σημειώστε ότι το ισχυρότερο ατού του μοτέρ είναι η υψηλή ροπή. Περισσότερα από 38 πρόθυμα κιλά ροπής είναι στη διάθεση του οδηγού, μόλις αγγίξει το γκάζι. Ο συνδυασμός της ροπής με την ισχύ είναι εκρηκτικός και τον εκτίμησα από τα πρώτα χιλιόμετρα. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται αβίαστα σε 7,4΄΄ και πριν προλάβεις να πεις Μονακό, εμφανίζονται τα πολλά χιλιόμετρα στο κοντέρ. Τελική ταχύτητα 232 χλμ./ώρα. Προσέξτε όμως και τα κέρδη στην τσέπη μας, μέση κατανάλωση μόλις 4,4, λίτρα/100χλμ. και εκπομπές CO2 114 γραμ./χλμ. Από το τεστ οδήγησης, συγκράτησα την σχεδόν άψογη οδική συμπεριφορά, τον καλό έλεγχο που είχα ακόμη και στα πολλά χιλιόμετρα, το χαμηλό επίπεδο θορύβου και την αίσθηση ότι οδηγώ ένα ασφαλές και καλοφτιαγμένο αυτοκίνητο.

Στη ανηφορική διαδρομή το δοκίμασα στο πεδίο που ενδιαφέρει κάθε κεφάτο οδηγό. Διαδοχικές στροφές, πλασαρίσματα, εσκεμμένα λάθη και έλεγχος των αντιδράσεων του πλαισίου. Έμεινα ευχαριστημένος και κατέβασα τον ρυθμό γιατί πλησίαζα στο κέντρο της φημισμένης πόλης. Εκτίμησα ιδιαιτέρα τις ιδιότητες του πλαισίου, μάλλον είναι το καλύτερο της κατηγορίας. Έχει περιορισμένο βάρος(- 80 κιλά) και πολύ υψηλά ποσοστά ακαμψίας. Είναι η επιθυμητή βάση για την ανάπτυξη ενός αυτοκινήτου υψηλών προδιαγραφών, όπως το νέο Audi A3 Sportback. Οι αναρτήσεις στο ύψος των περιστάσεων. Πολύ καλός συνδυασμός άνεσης και κρατήματος στα δύσκολα. Όπως πρέπει να είναι σε ένα δυναμικό αυτοκίνητο, που καθημερινά θα το χρησιμοποιήσεις χαλαρά στην πόλη, την Παρασκευή το απόγευμα θα το πιέσεις στην ανηφορική διαδρομή και το Σαββατοκύριακο θα το πλακώσεις στις γκαζίες στον αυτοκινητόδρομο.

Οδήγησα και την βενζινοκίνητη έκδοση 1.2 TFSI που ενδιαφέρει την ελληνική αγορά. Συνδυάζει την πιο μικρή χωρητικότητα του κινητήρα στην κατηγορία, με την αξιόλογη ισχύ των 105 ίππων, τη χαμηλή κατανάλωση 4,9 λίτρα/100 χλμ. και τους περιορισμένους ρύπους 114 γραμ./χλμ. Μια από τις πληρέστερες προτάσεις της premium μικρομεσαίας κατηγορίας, με λογική τιμή.Η βασική έκδοση Audi Α3 Sportback Attraction Plus με σχεδόν πλήρες πακέτο εξοπλισμού κοστίζει 21.500 ευρώ, 20.540 ευρώ με απόσυρση. Άλλες επιλογές η 1.2 122 ίππων και η καινοτομική 1.4 Cylinder On Demand 140 ίππων. Την εποχή των ντίζελ, στην πρώτη γραμμή η 1.6 TDI 105 ίππων, με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και κατανάλωση μόλις 3,8 λίτρα/100 χλμ. Αρχική τιμή 24.500 ευρώ, 23.070 με απόσυρση. Εξτρα τεχνολογικά πακέτα νέας γενιάς για πρόσθετη ασφάλεια και καλύτερη επικοινωνία.
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!