με τα οποία τα εγγεγραμμένα στα μητρώα αυτοκίνητα μέχρι 5 ετών είναι μόλις 75.000.
Δεδομένου ότι ο ενήλικος πληθυσμός της χώρας είναι περίπου 7 εκατ. κάτοικοι, αυτό σημαίνει ότι μόλις το 1% του πληθυσμού έχει την δυνατότητα να οδηγεί σχετικά καινούργιο αυτοκίνητο.
Από τις αρχές του έτους μέχρι τα τέλη Ιουλίου τα καινούργια αυτοκίνητα που έχουν αγοραστεί στη Βουλγαρία είναι 8.900, ενώ τα μεταχειρισμένα που εγγράφονται στα μητρώα για πρώτη φορά και προέρχονται από άλλες χώρες της Ευρώπης είναι 108.000”, εξήγησε ο Μπόικο Ρανόβσκι από το τμήμα της Τροχαίας.
Σύμφωνα με όσα είπε, παρατηρείται ελαφρά μείωση σε σχέση με το προηγούμενο έτος, όταν τα εγγεγραμμένα καινούργια αυτοκίνητα ήταν 14.000, ενώ τα μεταχειρισμένα με πρώτη εγγραφή – 182.000.
Από το 2010 μέχρι στιγμής παρατηρείται αύξηση των εγγεγραμμένων Ι.Χ. αυτοκινήτων στη χώρα. Η τάση αυτή ακολούθησε μετά από την δραστική μείωση στις εγγραφές το 2009”, τόνισε ο Ρανόβσκι, και εξήγησε την τότε πτώση με την οικονομική κρίση στις ευρωπαϊκές χώρες, καθώς και με την ησυχία μετά από το «μπουμ» στις εγγραφές κατά την ένταξη της Βουλγαρίας στην ΕΕ.
Τα στοιχεία της Τροχαίας δείχνουν επίσης ότι το σύνολο των οχημάτων που κυκλοφορούν στη Βουλγαρία είναι αρκετά παλαιό. Στους δρόμους τη χώρας κυκλοφορούν περίπου 2.860.000 οχήματα, ενώ το 36% όλων των εγγεγραμμένων αυτοκινήτων είναι πάνω από 20 ετών. Ακολουθούν τα οχήματα από 15 έως 20 ετών που αποτελούν το 32%.
Σύμφωνα με τη νομοθεσία, αυτή τη στιγμή ο ετήσιος φόρος των παλιών αυτοκινήτων είναι περίπου 10 φορές χαμηλότερος από τον φόρο των καινούργιων. Σύμφωνα με τον Ρανόβσκι, το κράτος θα έπρεπε να σκεφτεί για κίνητρα ή προνόμια κατά την αγορά καινούργιων αυτοκινήτων, είτε μέσω των τοπικών φόρων, είτε μέσω άλλων μηχανισμών.
Κάθε χρόνο η Τροχαία παύει την εγγραφή περίπου 50.000 οχημάτων που είναι πολύ παλιά, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων γίνονται παλιοσίδερα, ισχυρίζονται από την αστυνομία.
Εκτός από την παύση της εγγραφής, από την Τροχαία ακινητοποιούν περίπου 40.000 παλιά αυτοκίνητα λόγω τεχνικής βλάβης, επειδή θα αποτελούσαν κίνδυνο, αν βρεθούν στο δρόμο. Αυτό γίνεται είτε με τη θέληση των ιδιοκτητών τους, είτε αναγκαστικά ύστερα από έλεγχο ρουτίνας στο δρόμο.