Οι βασικοί λόγοι για τους οποίους το νομοσχέδιο υπονομεύει αντί να προωθεί την μεταρρύθμιση τόσο της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας όσο και του ΕΟΠΥΥ είναι:
-Δεν νοείται μεταρρύθμιση με κλειστές τις δομές υγείας του ΕΟΠΥΥ. Ούτε μία μέρα δεν πρέπει να μείνουν οι ασθενείς χωρίς φροντίδα, πόσω μάλλον ένα μήνα ή ίσως και περισσότερο.
-Δεν υπάρχει και δεν διασφαλίζεται η απαραίτητη οργανωτική και διοικητική ετοιμότητα των δημόσιων φορέων (ΥΠΕ και ΕΟΠΥΥ), ώστε να αναλάβουν άμεσα τις νέες αρμοδιότητες και δομές που τους ανατίθενται.
-Παραμένουν ασαφείς οι εργασιακές προοπτικές του ιατρικού, οδοντιατρικού, νοσηλευτικού, υγειονομικού, εργαστηριακού, παραϊατρικού και διοικητικού προσωπικού του σημερινού ΕΟΠΥΥ και του σχεδιαζόμενου συστήματος Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.
Όμως η ΔΗΜΑΡ υπερψήφισε διατάξεις που θεωρεί ότι είναι προς τη σωστή κατεύθυνση και διασφαλίζουν πρόσβαση των πολιτών σε ακόμα περισσότερες υπηρεσίες υγείας, όπως είναι οι κινητές μονάδες ΠΦΥ, η επιακιροποίηση του Εθνικού Προγράμματος Ελέγχου Νεογνών, η εισαγωγή θεσμικού πλαισίου για τα ιατρεία διακοπής καπνίσματος, η αξιοποίηση ζώων συντροφιάς σε προγράμματα θεραπείας και αποκατάστασης, η ίδρυση φαρμακείων από ασφαλιστικά ταμεία εκτός ΕΟΠΥΥ και ο καθορισμός των επαγγελματικών δικαιωμάτων οπτικών-οπτομετρών.